Godsgeschenk
Well-known member
Wij hebben een brief van de woningbouwvereniging gekregen, dat ze de woningen van mechanische ventilatie willen voorzien om de luchtvochtigheid in de woning te verlagen. Nu hebben wij echter zelf geen vochtprobleem.
Ik weet dat ik absoluut niet tegen airconditioning kan, dat ik daarvan ga hoesten.
Ik weet niet of mechanische ventilatie hetzelfde effect heeft.
De mechanische ventilatie ververst de lucht in de kruipruimte en zuigt de lucht af in de keuken, de douche en het toilet. Luchttoevoer vindt plaats via de aanwezige ventilatieschuiven in de woonkamer en de slaapkamers. De luchtvochtigheid daalt daarmee tot een behaaglijk niveau (schrijft men).
Weet er iemand iets vanaf?
Is het een goede zaak, of kan men beter het normale vochtniveau laten bestaan?
Wordt de lucht dan zo droog dat men ademproblemen kan krijgen (als men daar bevattelijk voor is) en ook een droge huid kan krijgen?
Dorothé
Ik weet dat ik absoluut niet tegen airconditioning kan, dat ik daarvan ga hoesten.
Ik weet niet of mechanische ventilatie hetzelfde effect heeft.
De mechanische ventilatie ververst de lucht in de kruipruimte en zuigt de lucht af in de keuken, de douche en het toilet. Luchttoevoer vindt plaats via de aanwezige ventilatieschuiven in de woonkamer en de slaapkamers. De luchtvochtigheid daalt daarmee tot een behaaglijk niveau (schrijft men).
Weet er iemand iets vanaf?
Is het een goede zaak, of kan men beter het normale vochtniveau laten bestaan?
Wordt de lucht dan zo droog dat men ademproblemen kan krijgen (als men daar bevattelijk voor is) en ook een droge huid kan krijgen?
Dorothé