minder ongezond snoep

curvers

New member
Hallo

voor mijn kinderen wil ik snoep kopen zonder ongezonde toevoegingen zoals bepaalde smaak en kleurstoffen.
suiker wat ook ongezond is in de vorm van Fructose of glucose accepteer ik wel in het snoep. (Want de vervangers daarvan zijn vaak ongezonder)
Heeft iemand bepaald snoep aan te raden.

Ik kwam zelf deze online shop tegen: [URL]http://www.verantwoord-snoepen.nl/onze-producten/snoepgoed/lollies-per-zakje/p-1/4120247--candy-tree-salmiakknotsen.html[/URL]
maar in dat snoep zit maissiroop. Het is moeilijk te achterhalen wat dat nou precies is. Meeste dingen van mais gemaakt zijn ongezond. Ergens staat ook dat maissiroop het de beruchte HFCS is wat in amerika gebruikt wordt. Maar iemand anders schrijft weer dat dat niet kan omdat HFCS in NL verboden is. Ik hoor graag van jullie.

(een reactie van helemaal geen snoep geven ga ik niet veel mee kunnen)
Alvast bedankt voor jullie feedback en info

Ik heb enkel een vraag als het mag? Vanwaar die drang om jou kids toch 'namaaksnoep' te geven? Gewoon nieuwsgierig hoor maar je hoeft niet te antwoorden ;-)

bedankt voor je feedback
omdat ik het liefst mijn kinderen langzaam vergiftig, what else..
als ik je twee vragen terug mag stellen
heb je kinderen ?
waarom ben je nieuwgierig naar redenen om kinderen snoep te geven?

wel bedankt voor je reactie hoor..

Ik geef mijn kinderen af en toe pandadrop of Vivani pure chocolade, verder bak ik vaker wat lekkers met nauwelijks suikers. Die baksels zitten vol goede vetten, eieren, gelatine en zo geef je ze iets wat ze als snoeperij ervaren maar boordevol voedingsstoffen zit.

Hoi Tanja, bedankt voor je reactie. Baksels is misschien een idee, al zie ik mezelf dat niet 123 doen. Kom je een keer op bezoek ? :D

even ander vraagje Tanja volgens mij had jij mij een keer op dit forum geholpen met goedsmakende levertraan voor kinderen, gezien ze geen (levertraan) capsules slikken.
Ik kan die post van jou niet meer terugvinden. Misschien wil je de tips nog een keer geven of een linkje naar die post ?

hoi curvers ik heb geen oplossingen maar wat ik leuk vind is amarant poffen. Misschien leuk om samen met je kinderen te doen? Hoge pan verhitten (geen boter / olie geen water) wel deksel erop en een hoeveelheid amarant ter grootte van een eetlepel erin doen en dan als de pan heet genoeg is gaat de amarant poffen. Na 10 / 15 seconden van het vuur halen al en dan heb je je gepofte amarant. Je kan het bijv. samenvoegen met tahin / avocado / cacao / kokosvezels / iets van vruchten / zaden in de ijskast doen en opstijven en dan kun je het zo opeten (ook ongekoeld al).

Hoewel ik veel tijd in mijn keuken doorbreng zijn mijn baksels of traktaties voor de kinderen altijd snel klaar. Brownie's zonder meel, kokoscitroen hapjes, gelatine snoepjes, zelfgemaakt ijs.

Je kunt mij inhuren om je op weg te helpen hoor, dat is mijn werk ?

Levertraan carobe banaan schijnt bij kinderen het beste naar binnen te gaan, sinaasappel ook, wij gebruiken de kokos infused kaneel smaak door de smoothie, chocola willen ze ook wel van de lepel als er een glas melk naast staat.

Tanje, wat bak jij zoal zonder suiker? Ik merk dat ja qua smaak heel veel suiker weg kunt laten, maar op de een of andere manier draagt suiker ook bij aan de structuur.

Lusten jouw kids kokos? Al zie je bakken niet zo zitten dit is echt heel simpel. Je gooit wat ingrediënten in de keuken machine je maakt balletjes doop je in de pure choco en klaar is curvers.

http://eerlijkereten.nl/gezonde-snack-superfood-bounty-balletjes/

En met minder honing kan ook (doe je meer olie) en chocolade hoeft niet raw natuurlijk je kunt gewoon 85% choco nemen van bijv Vivani. Mijn kids lusten deze kokosballetje wel graag ;-)

Dankje allen

@Sampjes.. pure kokosolie lusten ze niet, ook niet op brood.. maar ik kan wel een poging wagen het ziet er lekker en gezond uit! dankjewel!

Hoi Curvers,

Het zegt volgens mij veel hoe jij reageert op Sampjes, het komt op mij ook agressief over, ligt het onderwerp je gevoelig?
Even heel hard gezegd: besteed de tijd die je gebruikt naar het zoeken/vinden van minder slecht snoep aan het zelf iets in elkaar draaien, Tanja inhuren lijkt mij ook een zeer goede investering :-)

Mijn snoep compromis: amandelen of cashews een dag laten weken. In de keukenmachine glad pureren, kokosolie, honing en cacaopoeder naar smaak erdoor smijten, op laten stijven in de koelkast en je hebt fudge. Hier kan je echt heerlijk mee experimenteren qua smaken en toevoegingen.

Het zegt volgens mij veel hoe jij reageert op Sampjes, het komt op mij ook agressief over, ligt het onderwerp je gevoelig?

Het kan aan mij liggen, maar haar reactie vind ik doodnormaal. Het is alles behalve agressief. Niet iedereen heeft kinderen die alles accepteren/eten. Dat zou een utopie zijn.

lekker late reactie maar ik ben niet boos agressief of geirriteerd. Ik zal volgende keer audio inspreken en linken ipv tekst :-) Dan horen jullie zelf dat ik gewoon rustig ben.
(@anoniem: dankje)

@tanja ik wil je graag een keer inhuren. Hoe kunnen we het beste contact opnemen?

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan