Natuurijke make-up

Devotion

New member
Weet iemand een goed merk make-up? : blauwe Eye liner en mascara

Hydrogenated Jojoba Oll, Mica, Caprylic/Capric Triglyceride, Meadowfoam Seed Oll, Hydrogenated Cottonseed Oll, Mango Seed Oll, Candelilla Wax Jojoba Seed Oll*, Glyceryl Caprylate, Carnauba Cera, Macadamia Seed Oll, Vitamin E, Vitamin C, May Contain: Titanium Dioxide (Non Nano), Iron Oxides, Ferric Ferrocyanide, Carmine, Chromium Oxide Green, Ultramarine

Is dit een redelijke ingredientenlijst? De laatste 7 ingredienten heb ik vraagtekens bij.

Ingrediënten Soft eyeliner Lavera:

Iron Oxide (CI 77499), Hydrogenated Jojoba Oil, Caprylic/Capric Triglyceride, Simmondsia Chinensis (Jojoba) Seed Oil*, Hydrogenated Vegetable Oil , Butyrospermum Parkii (Shea Butter)*, Mica (CI 77019), Canola Oil, Euphorbia Cerifera (Candelilla) Wax, Glyceryl Caprylate, Copernicia Cerifera (Carnauba) Wax, Tocopherol, Helianthus Annuus (Sunflower) Seed Oil, Ascorbyl Palmitate

* Ingredients from certified organic agriculture
**natural essential oils

Ik heb het in ieder geval niet zo op deze:

Hydrogenated Jojoba Oll, Hydrogenated Cottonseed Oll, Hydrogenated Vegetable Oil. Hydrogenated wil zeggen dat er een of meerdere waterstof atomen aan toe zijn gevoegd, dat doen ze ook bij het maken van margarine. Dit zijn dus transvetten.
Canola Oil is koolzaadolie in het Nederlands. Dit is niet geschikt om mee te bakken omdat het meervoudig onverzadigd is en ook nog eens giftig voor de mens.

Tocopherol is vitamine e, maar er staat hier niet bij welke vorm dat is (de natuurlijke of de synthetische).

Dit zijn volgens mij allemaal kleuren:
Titanium Dioxide (Non Nano), Iron Oxides, Ferric Ferrocyanide, Carmine, Chromium Oxide Green, Ultramarine, Mica (CI 77019)

Sommige zoals ijzeroxide lijkt mij niet zo erg om als kleurtje in een make-up te gebruiken zolang het maar geen nano versie is natuurlijk. Andere trekken mij minder aan. Ik weet hier zelf ook te weinig van af.

Hoi Kaaskanlekkerzijn,

Tja, helaas bevatten alle eye liners die ik tot nu gevonden heb, hydrogenated oils..
Oh die vreemde namen zijn dus kleuren, dat scheelt dan weer!
Zal weer verder zoeken.

Bedankt voor je reactie.

Heb even gekeken Baukje, maar zijn niet echt 'natuurlijke ingredienten', helaas.

http://gabrielcosmeticsinc.com/shop/gabriel-mascara/ (5 kleuren)

http://gabrielcosmeticsinc.com/shop/gabriel-eyeliner/

Met de muis over de ingredienten, geeft meer duidelijkheid.

Ik denk dat dit hem worden gaat!

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan