Nieren en kringen

kaasmeisje

New member
Vorige week op bezoek geweest bij een natuurarts. Die heeft mijn energie gemeten. Ik vermoed met een bioresonantie-apparaat. Mijn nieren schijnen niet goed te functioneren en daarvoor heeft zij een bachremedie voorgeschreven: mimulus. Blijkt vooral te helpen bij mensen met angsten. Op zich ben ik een redelijk vrolijk type maar heb ik in stilte angsten. Angst dat ik straks geen baan kan krijgen, angst dat mijn vriend financiele problemen kan krijgen en andere angsten die nergens opslaan.

Denken jullie dat de donkere kringen om mijn ogen verband kunnen houden met mijn nieren en angsten???

@Kaasmeisje: Ik heb deze link via de site van Poekie: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/beauty/23088-donkere-kringen-onder-de-ogen-verminderen.html

Ik heb zelf ook veel angstklachten gehad. Deze worden steeds minder! Wat bij mij heel goed heeft geholpen is de osteopaat. Misschien ook iets voor jou?

Gerard, bedankt voor de tip. Ga ik zeker lezen.

San, ook bedankt voor de tip. Voor nu wil ik proberen om op eigen kracht aanpassingen in mijn leven door te voeren. Ik lees veel inspirerende verhalen. En pas mijn dagelijkse leven met beetjes aan. Zoals op tijd slapen. Wandelingen maken. Koken. en andere gunstige zaken.

Ik was laatst met mijn dochter van 4 bij de bio-holistische tandarts, zij heeft dus op haar voortanden wat beginnende cariës (slik). Volgens de tandarts staan de voortanden in het tandenhuis voor de o.a. nieren en de nieren voor angst/onzekerheid.

http://www.bio-holistischetandheelkunde.nl/nl/bio-holistische-tandheelkunde/schemas

Het gaat bij de nieren over het eerste chakra, kun je ook eens kijken, denk dat je daar wel wat herkent.

http://www.stamcel.org/html/chakra1.htm

Nu heb ik thuis de hele set Bachbloesems en heb daar mijn dochter intuïtief een uit laten kiezen, ze koos het zonneroosje/Rock Rose. Ze wilde echter geen potje maar alleen een druppel proeven. Twee weken later heb ik haar nog eens laten kiezen, ze koos opnieuw voor het zonneroosje, deze keer wilde ze wel een potje, dat ze nu uit zichzelf een paar maal per dag pakt om de druppels te nemen.

De mimulus is ook uit de groep onzekerheid dus kan best dat deze jou kan helpen. Wie niet trouwens.

Beginnende gaatjes kunnen ook herstellen. Je kent het recept: geen suikers, poetsen met KZZ en H2O2. Uiteraard niet zonder het gehele organisme goed te voeden. Ook voorlopig suppelmenten, want er is een tekort of een onbalans of allebei.

Hoi Gerard,

Ze zijn 4 en 5 en je ontkomt niet aan snoep helaas. Ze krijgen het overal. Op school bij oma`s in de winkel.

En het is heel wrang zodra ze als kleintjes snoep krijgen of zoetigheid dan is t gelijk raak, het is zo verslavend voor ze. Wij leggen uit dat het slecht voor hun lijfje is. Maar je kan niet zeggen op school, zij mogen niks, of als ze bij een vriendinnetje spelen. Wij hebben ook tegen de oma`s gezegd dat we willen dat ze erop letten. Liever wat yoghurt of ene stukje kaas.

Het glazuur bij kinderen is gewoon ook veel zwakker en dat ze kleiner waren vielen ze regelmatig in slaap voordat ik ze naar bed bracht en hun tanden kon poetsen. Verder waren ze erg lastig op kleine leeftijd met tandan poetsen.

Wel jammer dat dit forum er niet eerder was want ik weet ook nu veel meer dan dat ze geboren werden. Dan had ik nooit begonnen met verdunde appelsap enzo. En had ik een aantal dingen nog een stuk beter kunnen doen.

Wij geven sinds 9 maanden ongeveer gefermenteerde levertraan. Ik doe nu ook een beetje sole door de melk. Bij mijn jongste is zelfs een kies voor een stuk afgebroken. Maar het is een wilde en ze bijt ook op van alles. OOk zie ik in een hoekkies een zwarte streep erdoor lopen.

Ze klagen trouwens niet over kiespijn, ik weet niet of dat iets zegt.

Ze moeten op controle dus ik ben benieuwd hoe het er nu voor staat.

Welke supplementen zou je verder nog aanraden?

Ik las hier toevallig van de week op t forum over mondademhaling. En er ging een lichtje branden want ik vind dat mijn jongste dus vrij zwaar ademt als ze bijvoorbeeld bezig is. Ook snurkt ze snachts soms, of je hoort haar echt slapen terwijl die van 5 heel stil slaapt, duidelijk door haar neus. Ik heb nu een paar avonden proberen te achterhalen of de jongste door haar neus of mond ademt maar ik denk dat ze beide doet eigenlijk. Ze heeft ook een dikke keelamandel, dat was me pas geleden al opgevallen.

Supplementen die in aanmerking komen zijn o.a. magnesium, selenium, fosfor. Welke hier specifiek van toepassing zijn kan je het best zelf uitzoeken aan de hand van veel info lezen over de supplementen. De balans tussen de mineralen is eveneens van belang. Uiteindelijk doen ze allemaal mee. Hier alvast een beginnetje.

Als ik een meer duidelijk verhaal voor je heb, meld ik het !

@Debsy mijn 1 na jongste heeft ook mega amandelen en snurkt, ademt door de mond.

Ik doe ook sole door de melk en door het water bij het eten s'avonds.

De jongste poetst af en toe met mijn zelfgemaakte pasta, kzz met natriumbicarbo en kokosolie.

Het snoepen is met de anderhalf jaar met 80 % verminderd, nu krijgen ze af en toe een speltkoekje en wellicht 1 of 2 keer per maand een tumtum.

Ze drinken inmiddels kefir met een klein scheutje diksap met een rietje, zo drinken ze het wel.

Ze vinden allebei de yoghurt heerlijk, maar de levertraan bv erg vies (kaneel)

de jongste eet een lepel kokosolie zo op, ze vind het lekker, moet soms uitkijken dat ze zelf niet staat te leppelen bij de la.

De veranderingen komen langzaam en ze moesten ook wennen aan andere smaken, maar elke dag een beetje kefir en nu drinken ze gewoon een beker zo leeg.

Ik ga eens per jaar naar de tandarts en (afkloppen) ik heb eigenlijk nooit iets, het is jaren geleden dat ik een gaatje had. Ik wilde eigenlijk helemaal niet meer gaan tenzij ik klachten heb , maar voor de kids om te "wennen" voor als ze wel moeten ooit, ga ik die ene keer nog.

Het blijft lastig de kids weg te houden van het snoepen op school of peuterspeelzaal, maar heb het inmiddels de juffen verboden en als alternatief rozijnen mee gegeven.

Dit lijkt te worden gerespecteerd zo ook op de bso, ze krijgen hun eigen spullen mee.

Sinds ik de adrenal gebruik heb ik gemerkt dat ik (bijna) geen "angsten" meer heb, voorheen kon ik mij druk maken om de meest gekke dingen, maar ook bv bedenken dat 1 van mijn kinderen verzoop of mogenlijk kon worden overreden, alsof je niet meer kan relativeren en de werkelijkheid kwijt bent in gedachten. Das gelukkig helemaal verdwenen. Zo ook nare dromen.

Heerlijk gevoel en ben een stuk rustiger in mijn lijf.

De kids gaan eens per week in de badkuip met magnesiumolie en krijgen 2 keer per week een druppel jodium door de melk.

Hoi Gerard en Rateltje,

Wij gaan regelmatig naar een fytotherapeut en ze worden ieder jaar aangevuld met hun specifieke celzouten.

Ik ga het filmpje ook nog even kijken.

Vandaag begonnen met poetsen met keltisch zeezout bij ze. Ik doe het op de tandpasta erop van Dr Hauschka.

Kefir heb ik ook een tijdje gemaakt maar werd er een beetje zat. Ga binnenkort wel weer een plantje kopen.

Wil toch ook sowiezo mijn eigen yoghurt gaan maken want de kinderen zitten nu allebij op school.

Jodium moet ik nog aanschaffen, ga ik toch maar eens doen.

Had je dit al eens gezien rateltje?

http://www.dentalshineevolution.nl/De-mondtrainer.2502.0.html

@Debsy nee dat kende ik niet.Zo'n bitje in de mond lijkt me niet je van het....

De melkkefir wordt zuurder en dikker naarmate hij langer fermenteert, ik wissel af, de ene keer na 24 uur verversen en de andere keer na 2-2 1/2 dag.

Je kunt het ook iets zoeter maken door bv een lepeltje jam erdoor te doen, ik zelf ben nu aan die zure smaak gewend en vind het heerlijk.

Je kunt ook waterkefir maken i.p.v. melkkefir wellicht vinden ze dat lekkerder.

Mijn volgende stap is alternatieven voor brood om mee te nemen naar school of bso.

Ik bedoel de dingen die je niet koel hoeft te houden, het moet in de schooltas de halve dag.Ik wet dat de jongste ook graag kefir drinkt, maar om dit nu de gehele ochtend in de schooltas te laten? Ik weet niet......

Ik denk dat degene die een receptenboek vanuit de visie van wp makt nog een mooie duit verdiend op termijn ;-)

ratel

Kaasmeisje,

Lees ook hier eens

http://forum.starremedies.nl/viewtopic.php?f=2&t=811

En hier

http://bachbloesem.remedie.org/ms.php

Het is raadzaam mimulus in combi met star of bethlehem te gebruiken staat in de onderste link

Omdat er altijd een trauma of schok uit het verleden kan zijn

En niet langer dan 14 dagen de mimulus,dat staat in de bovenste link

Er kunnen anders andere klachten,oud zeer,omhoog komen

Je kunt ook vragen stellen op starremedies.nl

Of daar een deskundig bachbloesem therapeute vinden

Niet iedereen heeft er goed verstand van,en een goede therapeute kijkt naar alles,niet alleen naar het probleem

Ik ben zelf ook van plan een afspraak te maken voor mijn dochtertje

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan