Nieuw en wat vragen!

smoothie90

New member
Hoi allemaal!

Ik ben 'nieuw' hier, dat wil zeggen dat ik al heel lang mee lees en ik heb ooit wel eens iets onder een andere naam gepost hier. Ik vind alles wat op dit forum besproken wordt reuze interessant!

Ik ben 24 en ik heb eigenlijk altijd een passie voor gezondheid gehad, ondanks dat ik er nooit actief aan gewerkt heb. Sinds omstreeks augustus 2013 ben ik echter actief aan mijn gezondheid, met name voedingspatroon, gaan werken. Momenteel eet ik geen geraffineerde suiker en toegevoegde plantaardige oliën en vetten meer. Ik eet tegenwoordig gebakken eieren (in ghee!) als ontbijt, eet veel roomboter, roomkaas, demeter melk, biologische paté van ekoplaza, griekse yoghurt, etc. Ik doe nog niet alles 100% hoor, want ik eet bijvoobeeld nog steeds volkoren wasa crackers. 3x per week loop ik heel rustig hard. Na afloop ben ik niet enorm moe of buiten adem ofzo, maar ik voel natuurlijk wel dat ik het warm heb en dat mijn hart sneller klopt. Hard sprinten doe ik niet aan, het gaat mij puur om de beweging.

Op mijn 19de is bij mij pcos geconstateerd. Net als veel andere meisjes koos ik er toen voor om weer terug aan de pil te gaan. Inmiddels ben ik daar (goddank!) vanaf augustus vanaf. Intussen heb ik 4 menstruaties gehad, waarvan eentje slechts een streepje bloedverlies was. De cycli duren behoorlijk lang, zeker 8/9 weken. Mijn laatste echo bij de gyn was in oktober en toen kon ze geen cystes zien op de eierstokken. Ik heb voor mijn gevoel nu ook geen enkele disbalans klacht, zeker niet als je het vergelijkt met de periode waarin ik daadwerkelijk met pcos gediagnosticeerd ben. Mijn huid klaart bijvoorbeeld alleen maar meer op, ik heb geen moodswings en ook geen opvliegers of opgeblazen gevoel ofzo. Ik weet niet zo goed wat ik hiervan moet denken, maar het feit is dat ik erg onregelmatig menstrueer. Heeft iemand hier tips voor mbt voeding? Ik heb het gevoel dat de synthetische hormonen van de pil mijn cycli tot op heden nog erg beïnvloeden en ik hoop dat dit ooit nog goed komt...

Verder had ik een aantal jaar geleden een licht ijzertekort, maar geen idee of dat nu nog van toepassing is! Toen at ik lang niet zo gezond als nu (of eigenlijk gewoon slecht) en ik heb kort daarna ook een fikse salmonella besmetting gehad. Dat is inmiddels allemaal al meer dan 1,5 jaar geleden.

Ik wil graag gaan starten met waterstofperoxide. Dit gewoon ter ondersteuning van mijn gezondheid, na alles wat ik heb gelezen over celademhaling. Kan ik dan het beste voor de 3 of 35% gaan? Ik snap het oplossen van de druppels niet zo goed. Mag ik de druppels oplossen in kraanwater en kan een deel water gewoon als theelepel opgevat worden? Of komt de vloeistof met een pipet en moet dat de druppel voorstellen? Als ik waterstofperoxide wil gebruiken, moet ik dan eerst een hele 'kuur' doen, of is dit niet nodig om het effect te laten hebben?

Er wordt trouwens hier vaak gezegd dat vrouwen veel vet horen te hebben en dat krijg ik nu ook wel meer, maar ik blijf toch echt heel slank. Ik eet echt enorme hoeveelheden en heel veel calorieën. Ik eet menig man eruit. Dit is echter altijd al zo geweest en ik voel me verder hartstikke fit. Een kwestie van lichaamsbouw? Mijn verbranding is wel snel heb ik altijd het gevoel. 3x per dag ontlasting is geen probleem.

Fijne zondag iedereen!

Smoothie

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan