Nivonhuis.......

kimmaatman

New member
hoi allemaal, nadat ik zeker meer dan 3 maanden plankgas heen en weer werd geslingerd wat nu wel waar is en onwaar,alle gedachtes tot mij heb laten komen,wat is het nou verzadigd vet versus onverzadigd vet,medicijnen versus natuurlijk,arts versus natuurarts, gezond versus ongezond, hoe problemen aan te pakken,de wil tot veranderen versus anderen die dat niet doen en zo kan ik nog wel effe doorgaan heb ik besloten om even voor 2 weken naar een nivonhuis te gaan om alles te internaliseren in mijn Zijn.......

Ik heb heeeeeeeel veel uurtje achter mijn mac doorgebracht,veel geleerd en inzicht gekregen.Nu merk ik dat de tijd gekomen is voor bezinning om de nieuwe tijd in te gaan.Ik voel aan mijn hele hebben en houwen dat dit de enigste logische stap is om alles een plaats te geven.Heerlijk om weer de natuur in te gaan en te voelen een te zijn met wat om mij heen is.Ik weet dat ik hernieuwd terug kom.

Het waren enerverende maanden.We gaan onze hersenhelften weer dichter tot elkaar brengen.Groet Kim.

wat mooi dat jij daar de tijd voor kan maken........... heel veel plezier en geniet van de rust.

Inmiddels weer terug.Het waren 2 heerlijke relaxte weken.In mijn zoektocht na het waarom van mijn infarct inmiddels een heel stuk wijzer geworden.Mijn waarheid is dat alles met mate gedaan dient te worden en dat het niet dit is of dat.Mijn overgewicht en het teveel nuttigen van koolhydraten zijn inmiddels onder controle,mijn glucosewaarden die ik nu nog elke dag check zijn goed,bloeddruk is ook weer goed.Van de 117kg die ik woog is het op dit moment 90kg.Nog een paar kg en dan ben ik op mijn gewicht waar ik mij heel lekker bij voel.Ondanks dat deze site mij ook meer inzicht gegeven heeft volg ik niet de exteme stijl van wapf,vega,paleo en ga zo maar door.Ook heb ik gemerkt dat Stress de grootste veroorzaker is van veel problemen.Voorheen zei ik altijd It Takes 2 To Tango en merktte dan daarna dat ik alleen de tango aan het dansen was en mij druk maakte over van alles en nog wat. Dit gebeurd mij niet meer.Lekker in je vel zitten zowel lichamelijk als figuurlijk,gezond eten,met mate, sport.Het zijn allemaal zaken die elke dag aandacht hebben.Al met al heeft het infarct mij veel opgeleverd.Wat ik wel merk in mijn omgeving die zien wat een levensstijlverandering daadwerkelijk inhoudt,dat zij bang zijn om er ook aan te gaan staan, ondanks dat ze ook graag zouden willen. Ik probeer hun niet te overtuigen maar laat zien hoe het met mij gaat.Ik laat om de paar maanden mijn bloed en urine onderzoeken.Bij mijn laatste bezoek aan de praktijkassistente viel ze nog net niet van haar stoel.Bij de volgende check laat ik haar er echt van afvallen....:)

Het Nivonhuis is een perfecte omgeving om eens met gelijk gestemden een weekend door te brengen.De huizen staan in een mooie bosrijke omgeving, er is een grote keuken waar gezamenlijk gekookt kan worden en het is goedkoop.Bezoek de site eens voor een indruk.

Groet kim maatman vanuit Eindhoven.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan