Oesters

-B.arr

New member
IK plaats het even in 'n apart topic.

Ik las gisteren dit op voedingisgezondheid

Organen van waterdieren:

Oesters en mosselen bevatten veel vetoplosbare vitaminen en bijzonder veel spoorelementen. Ook de organen van wilde vis zoals de lever mag je niet aan voorbij gaan. Het vlees, de ogen en hersenen van vissenkoppen bevatten zeer veel vitaminen, die een algehele goede gezondheid bevorderen.

Eet bijvoorbeeld alles op van kreeft en krab, wat je niet eet kun je gebruiken om een bouillon van te trekken. De ingewanden van krab en kreeft zijn bijzonder rijk aan botvormende, vetoplosbare vitaminen.

Mensen die voeding uit de zee en oceanen eten hebben veelal een voortreffelijke botstructuur en een voortreffelijk gebit.

Ikzelf heb ook veel baat bij oesters zoals ik al eerder schreef, maar zo'n mandje is 15 euro per keer. Dat is vrij duur.

Zijn er hier mensen (ik las o.a. Binc) die het zonder oesters doen?
Ik kreeg van Mike een keer het advies om mosselen te eten ipv oesters om de kosten te drukken maar dit geeft zeker niet hetzelfde gezondheidsresultaat.

Sardientjes uit blik en kabeljauwlever (schelvis) lever uit blik en ansjovis uit glas zijn super goedkoop en bevatten ook veel vetoplosbare vitamine. Bij de Albertheijn verkopen ze zalmeitjes in glas in het koelvak bij de vis. En dan neem ik gelijk ook plakken wilde zalm mee.

Allemaal goedkoper dan €15 :p

Complotdenker

Is dat lekker zalmeitjes? In wat voor gerechten verwerk jij dat complotdenker?

Smaakt naar hele zoute zalm. Kan op een kerkertje met crèmefrach of over een visgerecht. Uuhm maar ze bakken ofzo kan niet dan blijft er denk ik niks van over.

Complotdenker

Bedankt voor je tips complotdenker.

Alleen, sardientjes uit blik en kabeljauwlever (schelvis) lever uit blik en ansjovis uit glas bevatten volgens mij minder zink....

de oesters winnen het in mijn ogen op dat vlak.

Bedankt nogmaals complotdenker.. wat jij noemde is exact wat ik nodig heb (voel ik nu zelf aan)...!!! Niet alleen de oesters maar zeer zeker ook sardientjes enz enz

Binc laten we het proberen de zalmeitjes ;)

Ik vind het wel een uitdaging dit te verwerken in een gerecht. :-)

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan