Ontstoken buikspier

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
G

Guest

Guest
Inmiddels ben ik lichamelijk een stuk verder gekomen met mijn gezondheid na mijn verhaal hier https://www.fatsforum.nl/forums/topic/relatie-dikke-darm-en-bijnierenschildklier/

Wel ben ik er nog steeds van overtuigd dat er toch iets anders aan de hand is dan die Devtikels die op de CT scan gezien zijn.
Ik ben een jaar bezig met voornamelijk vloeibare voeding. Ik begin mijn lijf te voelen. Dat wil zeggen op een positieve manier denk ik.Dit is iets wat eerder niet het geval was.
Ik kan nu beter aan wijzen waar ik pijn voel.
De reden dat ik denk dat er toch iets anders aan de hand is komt door het feit dat ik toch pijn blijf voelen links in mijn buik.
Dat is voornamelijk bij de minst geringe inspanning. Als ik te veel in span begint het heel warm te worden. Vooral op die plek. Ook heb ik in rust vaak ineens zo verschrikkelijk warm terwijl het nergens op slaat. Ik begin een vermoeden te krijgen dat mijn dikke darm mogelijk niet het probleem is maar wel een zwaar ontstoken buikspier welke lange tijd onbehandeld is gebleven. Ik merk dagelijks positieve resultaten met mijn voeding. Maar dat neemt niet weg dat ik bijna in overgewicht aan het raken ben. Bewegen lukt mij gewoon niet. Ik kan nu precies voelen waar de pijn zit en als ik er op druk word ik gek van de pijn. Ook zit er nog steeds die zwelling daar. Zou het kunnen dat ik continue maar diarree had vanwege een ontstoken spier in dat gebeid?
Ik neem al dagelijks veel vitamine c. Maar mijn gevoel zegt mij dat ik beter cortisol erbij kan nemen?
Inmiddels heb ik namelijk ook een ontsteking in mijn arm waarvan een vervangende huisarts gisteren voor stelde een injectie in te spuiten. Dat wilden ze eerder dit jaar ook in mijn buik. Ook deze injectie heb ik geweigerd waardoor ik in conflict raakte met de vervangende huisarts. Ze vroeg wat ik tegen injecties heb. Ik heb gezegd dat ik vind dat het nogal makkelijk gezegd word zonder verder onderzoek te doen en dat het geen snoepjes zijn. Daarna heb ik gezegd geen zin te hebben in deze discussie aangezien madam nogal hoog van de toren blaaste en ik dus gezegd heb dat ik weg zou gaan.
Dus ik ben boos weg gelopen.

Mijn vraag is nu eigenlijk, zijn er mensen die ervaring hebben met een ontstoken spier?
En wat kan ik nu het beste doen voor wat betreft voeding? Ik vraag mij af of ik in voeding toch iets verkeerd doe aangezien ik echt enorm veel buikvet aan het ontwikkelen ben.
Verder denk ik dus zelf aan cortisonen maar lees ook dat je daarvan aan komt.
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik heb geen diarree meer, al een hele poos niet. Maar wel die pijn die vanuit mijn buik door trekt naar mijn lies, schaamstreek en linker bovenbeen.
Toch maar zien of ik via de huisarts een MRI van mijn buik kan krijgen? Op een CT scan zien ze geen spieren. dat was meer voor mijn organen bedoeld.

Hoi Binc, fijn dat de diaree weg is, maar lastig om een diagnose te stellen voor deze pijn.
Ik heb zelf klachten die niemand herkent en moet dus alles op "gevoel" doen.
Het laatste wat ik heb gedaan was acupunctuur en massages.
Ik had veel pijn in mijn heup, trok naar mijn been (alles links) en volgens acupunctuur was het de doorstroom van de lever-gal meridiaan. Gelukkig heeft het wel geholpen en slik ik nu ook een hom.p. middel voor de lever/gal. Geen mens kan me dus vertellen of ik het goed doe (en zeker mijn huisarts niet)
Misschien een idee?

Ik zat zelf te denken in het nieuwe jaar sowieso een lever gal reiniging te doen. Maar volgens mij moeten je bijnieren dan wel enigzins goed functioneren dacht ik.
Als de huisarts mij in het verleden vroeg waar ik pijn had kon ik de locatie niet gericht benoemen. Om de reden dat dat hele linker gebied pijn deed. Van buik tot aan rug en dus idd ook heup. Ik ga geen massage laten doen in dat gebied. In het verleden werd dat toen alleen maar pijnlijker waardoor ik zeker weet dat het met een ontsteking te maken heeft.
Maar hoe nu verder weet ik ook even niet. Ik wil door gaan met mijn voeding zoals die nu is. Maar ik moet toch ook gewicht kwijt en dat lukt niet. Ik denk nu ook te begrijpen waarom lopen, fietsen pijn doet. En dat die ontsteking ook de reden was dat ik altijd mijn been op moest tillen bij in stappen in de auto. Pijn is wel wat verminderd maar weg is het niet. Dus denk absoluut dat ik voor die ontsteking met voeding wel goed bezig ben. Ik zit alleen met het feit dat de simpelste bewegingen niet lukken zonder pijn en zinder de boel weer te verergeren.

Binc, heb je al eens koffieklysma's gedaan? Ik lees dat veel mensen hier veel baat bij hebben bij leverproblemen en wil het zelf ook eens goed gaan uitzoeken van hoe en wat.

Mark

Nee nooit gedaan. Ik zat te denken aande reiniging van moritz.
Het hele idee van een klysma doet mij rillen eerlijk gezegd.
Misschien moet ik daar eerst geestelijk op voorbereiden.
Wat waren de ervaringen die jij hebt gelezen?

Binc toen ik wat jonger was deed ik al vasten-reinigingskuren. Daarbij moet je dus je darmen reinigen. Een klysma doet me altijd denken aan een spuit die je bij de apotheek koopt enz.
Maar je bedoelt waarschijnlijk gewoon een darmreiniging met water met zo,n waterzak.
Ik doe het bijna iedere dag!!!. Niks mis mee.
De 1e keer zal vreemd voor je zijn. Sommige mensen doen het zittend op het toilet - daar zou ik eerst mee beginnen - of liggend op de vloer, maar dan moet je wel snel op kunnen staan.
Voor zover ik weet kun je ook op je knieen gaan zitten.
Maak het comfortabel, met een matrasje of zo en plastic erover.
Je moet wennen aan het gevoel dat je darmen gaan werken en het water eruit willen werken. Flink doorademen kan de impuls tegen houden of even de watertoevoer stoppen en lucht uit je darmen laten ontsnappen. Neem de 1e keer de tijd. Stel dat het de 1e keer niet lukt, gewoon nogmaals proberen.
Ik doe 1,5 liter per keer, maar v oor de 1e keer zou een halve liter ook goed zijn, tot je gewend bent om er meer in te krijgen. Het loopt er vanzelf wel weer uit.
Ik heb speciale apparatuur die water erin pompt en een speciale plank zodat ik bij het toilet kan liggen. Hoort bij mijn dagelijkse ritueel.

Ja in dit geval bedoeld mark denk ik een klysma gericht op lever reiniging? Of begrijp ik het verkeerd?
Het idee dat er vloeistof in gaat iplv uit...
In mijn hoofd is het 1 richtingverkeer ?

Vandaag heb ik 4 capsules van de thorne adrenal cortex genomen.
Gister 1 maar daar had ik geen effect van.
Voor het eerst in jaren merk ik vandaag na het in nemem dat ik eindelijk eens meer ontspannen schouders heb. De pijn in armen en benen ook verminderd.
Dit ontspannen gevoel, daarvan kan ik me niet herinneren wanneer ik dit voor het laatst heb ervaren. Zegt dit iets over het feit dat ik idd de adrenal nodig heb? Instinctief denk ik van wel.
Ik zag ook dat er van thorne cortex te koop is.
Wat is het verschil tussen beiden?
Na 4 capsules voel ik nog wel wat pijn maar oppervlakkiger.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan