Open wond

edwin

Well-known member
Vandaag heb ik een ongelukje gehad, met als gevolg een open wond op mijn linker knie. Het is gehecht met vijf hechtingen. De arts/verpleegkundige heeft antibiotica voorgeschreven om een slijmbeursontsteking te voorkomem. Tot een paar jaar geleden heb ik hele slechte darmen gehad. Ik wil mijn darmen niet weer verzwakken, maar een ontsteking in mijn knie wil ik ook niet.
Het is een vrij diepe wond waar vuil in is gekomen. Het is zo goed mogelijk schoongemaakt en daarna gehecht.

Het is een kuur voor 5 dagen, 3 keer per dag.
Als ik dat toch ga doen wat zijn dan de beste manieren om de darmen zo veel mogelijk te beschermen? Ik drink veel melkkefir. Meestal wel 1 liter per dag.

Je moet het zelf beslissen, maar ik zou het even aanzien. Heeft het flink gebloed?
Als het alsnog gaat ontsteken dan schoonmaken met H2O2. Spreek uit ervaring dat je daarmee ab kunt afwenden bij flinke wond.
Verder veel vit C en immuunsysteem ondersteunen.

Mocht je toch ab willen nemen dan tijdens (twee uur na ab) en na de kuur probiotica nemen zorg dat deze de s boulardii gist bevat.

Als je een apparaat hebt of iemand kent is dat nog beter.
(Mike, dat liedje bij het eerst filmpje ?)

Ik heb het topic Stille wateren, diepe gronden nog eens gelezen, maar kan geen informatie vinden over de prijs en waar zo’n apparaat te bestellen is.

Tabel uit het PDF document van Desireé Röver over de hoeveelheden vitamine C (in dit geval gaat ze uit van natriumascorbaat) bij bepaalde ziektebeelden:

Medusa/Tanja,

Ik kom nu wel aan 10x per dag 1 gram. Even proberen of iets meer nog kan zonder geirriteerde darmen.

Het ziekenhuis wilde een tetanus vaccinatie geven. Dat heb ik geweigerd. Ik zit niet te wachten op een injectie met thiomersal en aluminiumfosfaat.

Vraag mbt het vitamine overzicht van Desireé Röver.
200+ gram vit C ! Dat zijn toch enorme hoeveelheden. Bechterev of Reuma b.v. is niet iets wat zomaar over gaat en moet je dan maanden zulke grote hoeveelheden vit. C nemen?

Ik zou het even aankijken of het gaat ontsteken of niet, je merkt dat snel genoeg aan roodheid rond de wond, zwelling, hogere temperatuur rond de wond.
Mijn favoriete behandeling van ontstekingen is een jodiumpleister of -kompres. Neem een pleister of kompres en doe daar flink wat jodium (Lugol's b.v.) op en laat dat een paar uur op de wond zitten. De jodium dringt de weefsels binnen en doet zijn werk. De huid kan door de intensieve werking van de jodium wat aangetast worden, dat gaat dan vervellen, is niet erg.
Ik pas dit ook toe op ontstekingen bij nagels, werkt als een speer.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan