Opnieuw voorstellen M.

• Onderwerp starter Onderwerp starter M.
  • Startdatum Startdatum

M.

New member
Hallo allemaal.

Jaren geleden was ik lid van het forum en heb ik eea uitgeprobeerd om zelf weer wat gezonder te worden.

Vanaf jonge leeftijd +- 8 jaar ben ik al vermoeid en heb ik moeite met hoe de wereld inelkaar zit. Ik kan niet/slecht filteren en kom snel in een negatieve spiraal terecht, terwijl ik best wel positief ben ingesteld. Vanaf baby heb ik al astma en gebruik ik pufjes. Salbutamol en Seretide, hier kan ik tot nu toe ook absoluut niet zonder, zeker niet zonder Salbutamol. Seretide wilde ik lange tijd vanaf omdat het corticosteroiden zijn, maar doe ik dat heb ik veel meer salbutamol nodig en ik voel me erg slecht zonder.

Na een moeilijke pubertijd met veel problemen ben ik heel jong moeder geworden op mijn 18e (nu 32). Ik was erop gebrand dat ik mijn fouten goed zou maken en een carriere zou opbouwen ondanks dat ik mijn school niet heb afgemaakt. Ik begon in een callcenter en ging uiteindelijk door naar de commerciele binnendienst en gaf wat trainingen etc. Toendertijd was het voor mij een enorme opluchting dat ik er toch wat van maakte. Het werk lag me niet, want ik ben vrij introvert, maar dat maakte me niet uit toen.

Totdat ik na een paar jaar hoofdpijn en nekklachten kreeg, last kreeg van enorme stemmingswisselingen. S'ochtends paniekaanvallen in de trein onderweg naar het werk, zweten en steken en tintelingen in mijn linkerschouder. Ik heb doorgezet en hoopte dat het van voorbijgaande aard zou zijn, maar dat was niet zo en kwam thuis te zitten, inmiddels alweer zes jaar. Ik heb wel hulp gezocht bij instanties en heb jaren therapie gehad en hier kwamen verschillende diagnoses uit. Eerst een burn out, toen Asperger/add en toen ptss. Welke van de drie het is, geen idee. Mijn eetpatroon was ondanks mijn interesse voor voeding en suppletie niet goed. Ik at vooral veel brood en geraffineerde suikers.

Vandaag de dag heb ik een fijn huis, een stabiele vaste relatie van alweer tien jaar en gaat het met mijn zoon ook goed. Ik doe een thuisstudie natuurvoeding en ben veel bezig met onze wolfhond en verdiep me in het gedrag van wolven/honden en geef voedingsadvies voor honden. Daarnaast help ik belangeloos honden met gedragsproblemen. Maar ik voel me nog steeds zo slecht. De laatste tijd komen de paniekaanvallen weer terug, ik heb nog steeds veel last van stemmingswisselingen en heb vier maanden geleden de diagnose Fibromyalgie gehad en heb elke dag pijn daarvan. Ik merk dat ik me snel irriteer aan mensen en trek me terug, heb nergens zin meer in.

Ik ben me aan het verdiepen in een ketogeen dieet omdat ik dacht dat het goed zou zijn voor mijn gewrichten om wat af te vallen. Ik weeg nu 76 kg. Ik heb de koolhydraten een paar dagen geschrapt en veel vetten toegevoegd en het verbaasde me dat ik s'middags niet die enorme drang had om te slapen nu ik geen brood meer at, minder behoefte aan zoet ook.

Vorig jaar ben ik vegetarisch gaan eten omdat ik persoonlijk vind dat ik het niet meer kan maken om vlees te eten in deze wereld, maar eet inmiddels wel weer regelmatig vis. Ik heb een kast vol met supplementen, waarvan er enkele werken zoals astaxanthine, sint janskruid, vitamine C, D, visolie en LT03. Ik heb ook lange tijd een adrenal supplement gebruikt, met wisselende resultaten.

Ik vind het moeilijk om een overzicht te maken van wat ik nu eet, omdat het dus nogal is veranderd, maar ik zal een poging doen:

Ontbijt: Griekse Yoghurt met blauwe bessen, lijnzaad, pompoenpitten. Een flinke bak.
Of Gebakken eieren in rauwe roomboter met een halve avocado en fetakaas en wat keltisch zeezout.
Koffie met een scheut slagroom, roomboter of kokosolie. Ik drink 1 kopje per dag, doe ik het
niet krijg ik migraine aanvallen. Ik heb meerdere keren geprobeerd om van de koffie af te komen
maar de lichamelijke reactie is verschrikkelijk, ik krijg het niet voorelkaar.

Lunch: Zelfgebakken Noors platbrood belegd met rauwe roomboter en kaas.
Eventueel zelfgemaakte groentesoep met een flinke schep great lakes collageen poeder (dit vind ik
niet erg omdat het een bijproduct is van de vleesindustrie.

Avondeten: Hier wordt het erg moeilijk voor me. Vaak eten we pasta's of lasagne, hartige taart etc. Ik heb nu koolhydraatvrije paste en woknoodles van Konjac, maar geen idee of dit wat is.

Tussendoor neem ik wel eens een smartbar van Body & fit of een Whey proteine shake.

Ik snap dat het een lang bericht is, sorry, maar hebben jullie advies voor me om op het gezonde pad terecht te komen?

Groetjes, M.

Welkom hier op dit forum. En wat leuk dat je gedragstherapie doet met honden. Ik doe hetzelfde maar dan in kattengedrag.

Je geeft aan dat je hier al eens eerder lid bent geweest? Ben je dan ook bekend met de levenswijze van Weston Price?
En met tekort aan maagzuur?

Je zegt dat je Adrenal hebt genomen in het verleden. Nam je dat samen met de reguliere medicatie?

Ben je bekend met rauwmelkse producten zoals kefir en rauwe melk?
Neem je ook bottenbouillons?

Ineens veel kookhydraten weg laten is niet zo verstandig. Je zou brood kunnen vervangen voor boekweit en gierst.

Hetgeen wat je nu in de avond eet kan je vervangen voor goeie stoofpotten. Dus vlees wat heel zacht is. En je groente ook helemaal zacht gekookt.

Welkom hier M,
Heb je wel eens advies gevraagd bij een orthomoleculaire arts?
Is je schildklier wel eens gecontroleerd? en de status van eventuele tekorten?
Hormonen, vit B12, magnesium?

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan