Orgaanvlees laxerend?

I-lady

Member
Gister heb ik voor het eerst sinds jaren een kippenlevertje op,smaakte prima overigens.Maar vanmiddag kreeg ik krampen en diarree..ik vroeg me dus af,of dat door orgaanvlees kan komen? en zoja wat dat dan veroorzaakt.

Dankjewel!,weer heel interesant topic om door te lezen..kreeg oa direct weer vetdiarree,dat is iets wat ik jaren geleden ook continu had..en uit het topic lees ik dat dat door een candida overgroei en/of een verzwakte alvleesklier kan komen.

Heb het hele topic ook nogmaals eens doorgelezen; heerlijk mike dat je het allemaal kan lozen via de ontlasting... ben wel een beetje jaloers;) Heb de laatste tijd weer erg veel last van verstopping, misschien ben ik nog niet in staat zoveel eiwit te verteren.

Nog een vraagje..dat vetdiarree he..als ik google staat er dat dat veroorzaakt kan worden door malasorbtie..nu zat ik te denken..kun je dan malasorbtie hebben omdat je bijnier uitgeput is en je daardoor niet de goede enzymen aan maakt om dus de juiste voeding op te nemen?

Sorry als het al ergens staat,ik probeer zoveel mogelijk te lezen maar het is zoveel..

Ik denk dat er zowel iets lichamelijks als iets geestelijks speelt. Lichamelijk vindt er voldoende stuwwerking in mijn lever en galblaas plaats door consumptie van ruime hoeveelheden (dierlijke) vetten. Geestelijk heeft het te maken met willen loslaten. Ik raak niet snel ontmoedigd als blijkt dat ik veel bagger moet lozen of dat dit een meerjarenplan is. Ik heb geduld, geloof en vertrouwen in het zelfhelende vermogen van mijn lichaam en geest, als ik ze maar voorzie van de voedingsstoffen die dit mogelijk maken.

Mike

Hoe graag ik ook wil, toch lijkt t mij nog niet te lukken;). En dierlijk vet eet ik echt ruimschoots nu... Ik tel geen kcal meer en eet me echt goed vol.

En er zit inmiddels echt een hoop in m'n lichaam wat ik er echt graag uit zou willen, voel me totaal opgezet en verstopt. Vanavond maar wat bitterzout en bica

Graag willen is niet genoeg, loslaten is iets dat je niet bewust kunt sturen. Het is net als met bevallen, je moet er klaar voor zijn en er niet meer bij nadenken. Zoals zo veel mensen op vakantie niet naar het toilet kunnen ook al moeten ze nog zo nodig.

eli,

Jij schreef laatst dat je voortdurend in je hoofd zit en totaal geen contact met je lichaam maakt. Kortom, jouw lichaam telefoneert maar jij neemt niet op. Uiteindelijk stopt het met telefoneren, je neemt immers toch nooit op. De reden waarom dit bij mij wel lukt is omdat ik heel erg goed luister naar mijn lichaam en hier een zeer nauw contact mee onderhoud. Jij moet dus leren afdalen, van je hoofd naar je 'onderbuik'.

Mike

En geduld. Daar lijkt t bij velen ook wel aan te ontbreken. Nou heb ik geen last van verstoppingen gelukkig, maar ik krijg het idee dat men na een week minder (wat is minder...) koolhydraten en meer (wat is meer...) dierlijk vet helemaal weer op de rit staat. En als er dan geen (grote) verandering plaats vindt is het stressen geblazen, want het werkt niet!

Gezondheid voor de meesten van ons is een jarenplan, geen weken. Jarenlang bewust naar jezelf luisteren, zodat het uiteindelijk een automatisme wordt. En vaak gaat dit gepaard met hele kleine stapjes! En blijf jezelf wijzen op deze hele kleine stapjes, zodat je weet dat je op de goede weg loopt.

Mijn reminder van vandaag was: geen zonnebril nodig in de auto. Hij ligt er lekker te verstoffen!

Niemand antwoord op mijn vraag?

Even dan op het loslaten reageren..ik heb een bizarre therapie gevolgd waarbij je letterlijk contact maakt met de cellen in je lichaam en de herrineringen die daar opgeslagen liggen en verwerkt moeten worden..door die therapie ben ik veel beter in staat contact te maken met mijn lijf..wat voorheen een probleem was.

http://www.lybertijn.nl/img/celgeheugen.pdf

Ik geloof dat het een niet zonder het andere kan..als je alleen lichamelijk wil ontgiftigen loop je ergens een keer vast,en andersom moet je er ook voor zorgen dat je lichaam over alle belangrijke voedingsstoffen kan beschikken en die het nodig heeft om ook daadwerkelijk te genezen.

Ik weet niet wat je bedoelt met vetdiaree en met malasorbtie. Laat staan dat ik dan een antwoordt op je vraag zou weten :wink:

Het gaat om de combinatie. Als je figuurlijk niet kan loslaten, dan zie je dat terug in je lijf bijvoorbeeld. Ik denk ook niet dat het uitgangspunt ontgiften is, maar goede voeding. Ik verwacht dat de baby's en kleine kinderen die volgens wapf worden opgevoed zich ook niet hoeven te richten op ontgiften, omdat dat via de natuurlijke weg gebeurd als dat nodig is. En zij hebben niet 30, 40 of weet ik hoeveel jaar rommel te verwerken (fysieke rommel).

Heb nog een lange weg te gaan... Had ook totaal niet verwacht dat dit allemaal zo'n impact op me zou hebben. I-lady, bedankt voor de tip, kende de therapie wel, heb hem ook gedaan, als ik kijk hoe ik nu nog zit met mezelf lijkt t mij niet dat het echt heeft geholpen. Maar ik blijf volhouden;)

http://www.mlds.nl/ziekten/84/vetdiarree/

Alexandra..sorry..ben gewoon benieuwd of iemand er wat meer van weet,loop al zolang met zoveel klachten en wil het ook niet weer erger maken zeg maar..

Verder denk ik dat je gelijk hebt wat betreft de combinatie,ik bedoel ook goede voeding als basis.Maar als je goede voeding gebruikt en je hebt nog gifstoffen in je dan ga je neem ik aan vanzelf ontgiften? {als je op energetisch niveau ook kan loslaten dan}

Jammer Eli dat het jou niet geholpen heeft,ik heb er wel goede positieve ervaringen mee.

Ik dacht dat de milde leverzuivering ervoor zorgde dat mijn galblaas doorspoelde. Totdat ik een keer ging "ontbijten" met rauwe melk. Er kwam me daar een zooi uit! Werkt dus ook erg goed! En een aantal keer die ochtend naar de wc geweest.

Als ik dagdienst heb op t werk heb ik minder ontlasting dan als ik thuis ben. Thuis ga ik een keer of drie per dag, op t werk hooguit 1 keer. Is toch minder ontspannen, dus hou ik t vast.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan