Overdosis magnesiumcitraat

-B.arr

New member
Hallo

Ik besluit er maar even een aparte topic aan te wijden, want de vorige topic waarin ik ook iets schreef over magnesium, ging eigenlijk over krampen.

3 dagen geleden kreeg ik het advies om magnesiumcitraat te gebruiken tegen krampen en zoals ookal in dat topic te lezen is heb ik de Magnesium citraat van now gebruikt, welke veel arsenicum blijkt te bevatten
https://labdoor.com/review/now-foods-magnesium-citrate

Ongeveer 20 minuten a een half uur nadat ik het had gebruikt aan de diarree, wat enorm brandde.

Ik schreef vandaag al eerder dat ik mij erg wazig in m'n hoofd voel vandaag en een heel raar gevoel in mijn maag...en niet precies weet wat hier de oorzaak van is. Het gevoel alsof ik helemaal wegglij....

De maximale dosering van de magnesium citraat is een halve theelepel per dag.
Ik heb 2 flinke scheuten ervan genomen, in water opgelost en dat opgedronken. Dat is dus veel te veel.

Mijn vraag (die ik overigens al eerder postte is) is kan ik hiermee iets in mijn darmen beschadigd hebben oid? Weet iemand dat?

Ik vond dit op internet
_____

Een overdosis magnesium heeft magnesiumintoxicatie (magnesiumvergiftiging) tot gevolg. In de meeste gevallen geeft het weinig problemen. Eenmalig of kortdurend meer magnesium nemen is niet direct een gevaar voor de gezondheid. Langdurig een hoge inname van magnesium kan dorst, een lage bloeddruk, opvliegers en soms verlies van reflexen veroorzaken. In sommige gevallen is een grote hoeveelheid magnesium wel gevaarlijk. Mensen met nierziekten of stoornissen in de prikkelgeleiding van het hart dienen goed op te passen.

______

https://www.dietcetera.nl/voedingsstoffen/magnesium

Ik heb gisteren OOK NOG een voetenbad met magnesiumvlokken genomen trouwens...

Niet erg handig om meteen zoveel in te nemen!!. Je had beter de halve dosis kunnen doen dan 2x zoveel. Wat hoopte je daarmee te bereiken
Er is al vaak voorbij gekomen dat magnesium een grens heeft bij inname, dat je daar diaree van krijgt.

Als je er een klein beetje van proef, smaakt het lekker zoutig. Neem je wat meer dan wordt het bitter. Daar is je grens. Het lichaam is zoveel wijzer dan de domkoppen die we zijn.
Overigens: blijf bij de juiste proporties, kom je erbuiten ga je schade aanrichten. Giftig of gezond is een kwestie van de juiste dosis. Dat geld zelfs voor water.

@liesje: nou niet alleen diarree maar ik voel een erge pijn in mijn buik nu en voel me dus wat wazig.
Wat ik ermee hoopte te bereiken? Dat mijn kramp overging.. en ik nam daarom 2 flinke scheuten

@gerard: uit je reactie lijk ik op te maken dat ik dus wel schade heb aangericht...

@elkedageenei: ja ik had zelf ook al iets opgezocht erover.
Wellicht komt daar het wazige gevoel vandaan? En de pijn in mijn buik? Wat moet de huisarts hiermee???? die kan daar toch niets mee? Schade aangericht is toch schade aangericht?

Dit vond ik ook nog maar als ik mij morgen nog zo raar voel moet ik er maar even heen.
Nogmaals: ik weet niet of de huisarts hier iets mee kan hoor...

Wat kan ik doen bij een magnesiumvergiftiging?

Indien er sprake is van een magnesiumvergiftiging, zal er via een injectie in de ader een zogenaamd calcium-gluconaat moeten worden toegediend. Een dergelijk vochtafdrijvend preparaat kan de nieren stimuleren extra magnesium uit te scheiden. In geval van ernstig nierfalen zal er dialyse moeten worden toegepast.

De klachten die ik nu heb is een heel raar zwaar gevoel in mijn benen
En een beetje een metaalachtige smaak in mijn mond heel veel dorst, het voelt echt zeer vreemd.

Ik weet het ook niet goed.
Zal het wel in de gaten houden en anders de H.A.

Gisteren had ik ook nog 'n voetenbad met magnesiumvlokken genomen wellicht kan ik hier ook niet echt tegen.. maarja, dan zou ik me morgen wel al beter moeten voelen toch? Dan zou het toch langzaam uit m'n bloed moeten gaan? Daar vertrouw ik voor nu dan maar op.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan