PENSIOEN

Romagi

Well-known member
Zijn er hier mensen die iets weten over FOKKER?
Mijn ex heeft daar gewerkt en pensioen opgebouwd.
In een brief van 1998 van MAET-advocaten staat het zwart op wit. Ik krijg een x-bedrag van het Fokker Pensioenfonds.

Blijkbaar is het Fokker.PF overgegaan naar het PME pensioenfonds. (volgens hun zeggen)


Van de Nat.Nederlanden had hij ook pensioen.
De brief van nu van Nat. Nederland zegt;
Royal Imperial Division of L B S Holland BV.

Is dit laatste een oude naam van Fokker?
 

Voorlopig weet ik niet van WIE (welk pensioenfonds) ik een nabestaanden pensioen krijg.
Mijn ex heeft na zijn diensttijd gewerkt ooit bij Monroe rekenmachines ergens in Amsterdam. Weet niet of er een pensioenfonds was. Wel gezocht maar nog niet gevonden. Als namen van firma,s veranderen bv kun je het niet of moeilijk vinden.

Van de Nat. Ned. heb ik een nummer. dat komt steeds terug en is gelinkt aan Royal Imperial Division of L B S Holland. , ingangsdatum 23.02.1956.
Hij was toen 23 jaar.
Maar wie is Die Royal Imp. ?

Hij werkte bij Fokker en ik heb correspondentie van de Nat. Ned. n.a.v. onze scheiding. waar het woord Fokker niet voorkomt.

Er is een Stichting Fokker Pensioenfonds die schrijven dat hij vanaf 1975 in het Fonds zat.

Gebeld met NN en gevraagd wie Royal Imp. is. Mogen Ze NIET zeggen

Die pensioenfondsen worden heen en weer door geschoven. en de corresponderende nummers krijg ik niet. Hoe simpel kan het zijn om die door te geven?.

Dan nog PME pensioenfonds. Ze geven een bedrag aan maar zeggen niet van wie.??
En geen nummer. Gegevens komen dus ergens vandaan en corresponderende nummers krijg ik niet en ook geen namen.
Hoe gek wil je het hebben.

Volgens bank-afschriften kreeg hij geld van Delta Loyd. Terwijl ik nu dus brieven krijg van NatNed.

Dan zou je denken - je krijgt nabestaanden pensioen - wat kan het je schelen?
Het is zowiezo maar weinig, de belasting komt HALEN en met een beetje pech de zorgverz. en huurtoeslag omlaag.

Het gaat mij om het principe.
 
Ja Medusa, dank je. Heb ik ook gevonden.
Ik vond ook een lange lijst van pensioenfondsen die niet meer bestaan. Geen Fokker en geen Monroe.
Ik ben er wel achter dat pensioenfondsen veel wisselen . Deltalloyd, Aegon en Nationale, allemaal in 1 adem genoemd.
Ik heb zelf op een kantoor gezeten (Boer, Hartog, Hooft en kreeg ook lange lijsten te verwerken met oude en nieuwe nummers. Een fout is snel gemaakt. Hoewel alles gechecket werd bij hen.
Het PME (metaal) zei bv vandaag dat ze slechts 1 jaar een bedrag in beheer hadden. ze weigerden mij verdere info te geven. Zeer waarschijnlijk Monroe rek.mach. maar ik heb een bief van Nat.Ned dat hij in 1956 op 23 jarige leeftijd in dienst was getreden.
Dus toen was Nat.Nederlanden in het spel.

Ook een bevestiging van stichting pens.Fokker in dienst 1969 - en pas in het p..fonds in 1975. dan zou hij 6 jaar nergens zijn ingeschreven?
Mijn zoon zei wat kan het je schelen?
 
Ik ben dit onderwerp begonnen omdat vroeg of laat mensen met pensioen gaan.
Als ik 25 jaar ben en ga werken tot mijn 65e dan moeten gegevens dus zowiezo 40jaar bewaard blijven. Als dat niet zo is dan deugt er iets niet.
Dank Medusa voor info over vergeten pensioenen.
Daar heb ik ook al gezocht.
Sinds ik hier mee-lees en er Radio en TV en computers zijn weet iedereen dat eerlijkheid in de hele wereld VER is te zoeken.
Ik wist dat ik een nabestaanden pensioen zou krijgen, getallen en referenties staan in de correspondentie die ik heb. Ik wist ook dat het niet veel zou zijn. Sterker nog, als het verrekend wordt met zorg- en huurtoeslag en BElasting hou ik er niets aan over.

De directies van Zorgverzekeringen en Pensioenfondsen en aandeelhouders zorgen goed voor zichzelf, dat is bekend.
De nummers die genoemd zijn in mijn correspondentie verwacht ik NU terug te vinden in uitbetalingen. Is niet zo. En omdat ik weetgierig ben ging ik zoeken.

Voor een gulden kon je destijds meer kopen dan nu voor een euro. Geldontwaarding speelt dus ook mee.
Maar waarom die geheimzinnigheid dat snap ik niet.


Dit gaat via Apps. Ik heb geen 06-nummer.
 
Laatst bewerkt:
Er is straks geen pensioen meer. Recentelijk heeft de slapende Nederlander nog toegestaan dat er een wet is aangenomen die speculatie op de beurs door pensioenfondsen mogelijk maakt. Een beurs die onherroepelijk volledig zal.instorten!

Mike
 
Ik heb destijds die uitzendingen op Radio en TV gevolgd over die pensioenen.
Gaat boven mijn petje. Maar mijn zoon = 62 en heeft een flink gevulde pot.
Ik ben al bang dat hij zich rijk -rekent.
Zullen alle mensen met tegoeden straks niks meer hebben?
 
Wat denk je wat?
-------------------------------
quote:
Blijkbaar is het Fokker.PF overgegaan naar het PME pensioenfonds. (volgens hun zeggen)

Van de Nat.Nederlanden had hij ook pensioen.
De brief van nu van Nat. Nederland zegt;
Royal Imperial Division of L B S Holland BV.
unquote.

------------------------------------

Gisteren een lang gesprek gehad met Nat.Ned. Tenslotte zei dat meisje, je kunt ook een klacht indienen. Goed, klacht ingediend.
Vanmorgen werd ik teruggebeld.
Royal Imperial Div = GEEN Fokker. Het is Monroe Litton Ind.

Brief van PME over pensioen = GEEN Fokker maar ook Monroe.

Ze (Nat.Ned) gaat voor mij het gesprek dat we hadden en de uitleg op papier zetten

Dit was dus de grootste verrassing van deze ochtend.

Ben benieuwd of ik nu correspondentie ontvang van Fokker of een vertegenwoordiger van Fokker.

Mijn Ex was een inteligente - pietje precies - man.
Het moet zowiezo in zijn mappen staan allemaal.
Na zijn pensioen-leeftijd is hij gaan reizen. Geen land waar hij niet geweest is. Het was hem gegund. Van iedere reis maakte hij een minitueus verslag.

We shall see.
 
Laatst bewerkt:
Via een oud Fokker-medewerker advies gekregen. Brief sturen naar Nat.Ned. Amsterdam (dus toch NN)
Telefonisch heeft geen zin.

Mijn adres in de correspondentie van toen is niet het adres van nu.
Kopieen van correspondentie meesturen. uiteraard.
De laatste boekenwinkel hier waar ik copieen kan maken gaat weg.
 
Het Pensioenfonds van Fokker is nog steeds niet boven water.
Ze bewaren oude gegevens 17 jaar. en ex kwam in het pensioenfonds in 1975.
Ik vind het vreemd dat het zo moeilijk te vinden is. Er moeten meerdere mensen zijn die zo oud zijn/ waren als mijn ex en allemaal recht hebben op een nabestaanden pensioen.
Mijn dochter vond een nummer, doorgegeven aan Nat.Ned.
Wat denk je wat? het is een verz. voor auto,s.
Dat nummer hoort dus helemaal niet thuis bij een pensioenpot.
Pensioen van Monroe (is dus 14 jaar eerder) is bekend.
Fokker dus niet. terwijl Fokker toch een "begrip" was in Nederland.

Ik begin te twijfelen of "men" wel het Fokker Pensoenfonds wil vinden.
Ik heb hier een slecht gevoel over.
 
Het Fokker Pensioen lijkt gevonden. Een polis-nummer uit zijn administratiede staat op een recente brief van Nat.Ned. Waarvan vanmorgen gezegd werd dat het een autoverzekering was. Niet dus. hoe komen ze er dan bij denk ik dan. Zit daar een debiel aan de telefoon?.
 
Ik was altijd al spaarzaam - meegekregen van oudere generatie - en mijn zoon, die eerstdaags 60 wordt, (alleenstaand) heeft een goede baan, een eigen huis en is blij als hij kan vissen. Gaat dus niet op vakantie. Ik heb al gewaarschuwd, knap je huis op of ga vervroegd met pensioen. Wat heb je aan spaargeld als ze straks papiergeld willen afpakken en het a.s. nieuwe pensioenstelsel niet deugt.
Medusa, dank, zal dit artikel doorsturen. .
.
 
Laatst bewerkt:

Pensioenfonds ABP zorgt voor verbijstering: ‘Wat is er gebeurd? Wie heeft dat beslist?’​

Oud-lector Peter van ’t Riet zegt: “Als deelnemer aan het ABP heb ik er helemaal geen behoefte aan dat mijn geld wordt gebruikt voor allerlei risicovolle groen-linkse beleggingsexperimenten. Een pensioenfonds is geen actiegroep of politieke partij!”
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.906
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan