Plantaardig voedsel?

Lammechien

Active member
Een vraag aan Mike, aangezien hij de tekst heeft geschreven. Op Voedingisgezondheid, staat onder het onderwerp "We zijn allemaal één" het volgende, waardoor ik een beetje de kluts kwijt raak. Ik citeer: "Wat at deze verzamelende en jagende holenmens? Groene bladgroente, wat zuur en bitter fruit, wat noten en zaden en wat vlees of vis. Kwa verhouding komt dat neer op 90% plantaardig voedsel (waarvan het hoofdbestanddeel uit groen blad bestaat) en 10% dierlijke voeding". Huh? 90% plantaardig? Klopt dit wel? Ik dacht dat jagers-verzamelaars voornl. dierlijk voedsel aten? Wilde ik toch even checken, aangezien ik zelf echt niet op 90% plantaardig kom, eerder op 80 tot 90% dierlijk. Maar misschien mis ik wat. Vandaar mijn vraag hierover.
 
Dat was voor 2009, toen ik nog vegetarier was en overtuigd was van dit voedingspatroon. In 2009 gooide ik dit na 19 jaar overboord en omarmde WAPF. Nooit meer teruggekeken sindsdien. Voortschrijdend inzicht, zullen we maar zeggen.

Mike
 
Hé gelukkig, da's een opluchting :) Raakte echt in verwarring, aangezien ik op hetzelfde moment in het boek van Barry Groves aan het lezen was. Heb deze alinea wel drie x doorgenomen om er zeker van te zijn wat ik las. Uiteindelijk komt dus alles goed, ook met vegetariërs 😄 Bedankt voor je reactie!
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.530
Berichten
538.147
Leden
8.661
Nieuwste lid
MamavanJ
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan