Problemen door weigeren COVID-prik

KefirKev

Well-known member
Het is zover! Mijn gehersenspoelde schoonouders hebben besloten dat mijn vriend (23 jaar) het huis uit moet omdat hij geen prikje wilt!

Mijn vriend doet een opleiding/stage als verpleegkundige in de ZORG en heeft zich in de afgelopen 1,5 jaar 0 keer laten testen en uiteraard ook 0 keer laten verlijden om die prik te nemen! Ondanks de enorme DRUK van school, vrienden, stage, en ook van z'n familie en vooral z'n ouders! Hij heeft in die 1,5 jaar tijd z'n rug RECHT weten te houden en hij blijft er bij dat hij die prik NIET NEEMT! En ik ben ongelooflijk trots dat iemand dat aankan, terwijl hij in z'n omgeving er helemaal alleen voor staat.

Nu moet hij van z'n ouders binnen 2 weken het huis uit en als hij niet zo snel mogelijk iets vind komt hij op straat terecht... Ja, ja zo onmenselijk zijn z'n ouders dus! En ondanks dat neemt hij alsnog GEEN PRIK!

Maar wat nu? Ik sta al 12 jaar ingeschreven voor een huurwoning, maar nee, we zijn nog lang niet aan de beurt met die lange wachtlijsten! En bij mijn ouders thuis is het veel te krap wonen...
Zijn er mensen die tips hebben voor het zoeken naar tijdelijk onderdak? Is een chalet in een bungalowpark iets?
Tips zijn altijd welkom!

Kevin

Wtf, wat erg zeg, onbegrijpelijk dat zijn ouders tot zoiets in staat zijn :( Heel knap dat hij zijn rug recht houdt. Tijdelijk bij vrienden logeren of als het echt moet toch tijdelijk bij jou en je ouders in? dan heb je iets meer tijd om rustiger te zoeken

Het is zover! Mijn gehersenspoelde schoonouders hebben besloten dat mijn vriend (23 jaar) het huis uit moet omdat hij geen prikje wilt!

Mijn vriend doet een opleiding/stage als verpleegkundige in de ZORG en heeft zich in de afgelopen 1,5 jaar 0 keer laten testen en uiteraard ook 0 keer laten verlijden om die prik te nemen! Ondanks de enorme DRUK van school, vrienden, stage, en ook van z'n familie en vooral z'n ouders! Hij heeft in die 1,5 jaar tijd z'n rug RECHT weten te houden en hij blijft er bij dat hij die prik NIET NEEMT! En ik ben ongelooflijk trots dat iemand dat aankan, terwijl hij in z'n omgeving er helemaal alleen voor staat.

Nu moet hij van z'n ouders binnen 2 weken het huis uit en als hij niet zo snel mogelijk iets vind komt hij op straat terecht... Ja, ja zo onmenselijk zijn z'n ouders dus! En ondanks dat neemt hij alsnog GEEN PRIK!

Maar wat nu? Ik sta al 12 jaar ingeschreven voor een huurwoning, maar nee, we zijn nog lang niet aan de beurt met die lange wachtlijsten! En bij mijn ouders thuis is het veel te krap wonen...
Zijn er mensen die tips hebben voor het zoeken naar tijdelijk onderdak? Is een chalet in een bungalowpark iets?
Tips zijn altijd welkom!

Kevin
Hoi Kevin, jemig wat een verhaal. Wij hebben zelf in Culemborg op een chalet park gewoond. Inschrijving bij gemeente werd/wordt gedoogd. Mss zijn er andere parken in NL waar dit ook mogelijk is. Er is vaak koop en verhuur, dus mss zit er iets voor jullie bij. Kijk ook eens op Marktplaats, daar staan ook vaak wel huur chalets en woningen. Succes met de zoektocht en stay strong.

Sandra

Tips zijn altijd welkom!

Kevin
Bungalow parken zal niet makkelijk zijn vaak mag het niet, en nu kunnen ze makkelijk verhuren, er zijn mogelijkheden in jachthaven moet je een boot regelen kan met relatief weing geld, wel afhankelijk van regio, pm mag altijd

Wtf, wat erg zeg, onbegrijpelijk dat zijn ouders tot zoiets in staat zijn :( Heel knap dat hij zijn rug recht houdt. Tijdelijk bij vrienden logeren of als het echt moet toch tijdelijk bij jou en je ouders in? dan heb je iets meer tijd om rustiger te zoeken
Ja als er echt niks is dan zal hij vast wel hier kunnen inwonen... maar das haast geen leven zo op elkaars lip.

Hoi Kevin, jemig wat een verhaal. Wij hebben zelf in Culemborg op een chalet park gewoond. Inschrijving bij gemeente werd/wordt gedoogd. Mss zijn er andere parken in NL waar dit ook mogelijk is. Er is vaak koop en verhuur, dus mss zit er iets voor jullie bij. Kijk ook eens op Marktplaats, daar staan ook vaak wel huur chalets en woningen. Succes met de zoektocht en stay strong.

Sandra
Ja, dat gaat een zoektocht worden... Ben benieuwd of het idd gedoogt word, maar dank je wel.

Welke regio zoek je Kevin? Hulde voor je vriend hoor dat hij z'n recht heeft weten te houden, wat een kanjer!!!

Geen tips meer
, zijn al gegeven. Idd in Culemborg wonen mensen permanent. Ik ken er aantal. Ik wens je snel een geschikte plaats.

Goh Kevin, ongelooflijke situatie. Ik hoop voor je vriend dat er zich snel een oplossing voordoet. Hoe kunnen ouders zo handelen. Zo zie je waar dit onmenselijk beleid toe leidt.

Dorothé

Tja ik denk is er iemand van ons die tijdelijk in regio Utrecht of rotterdam/spijkenisse een kamer heeft.
kan voor een dag zijn of voor een paar weken, zodat hij tijd heeft iets te vinden voor een langere tijd. Tenslotte is het niet voor permanent.
Een zomerhuisje dat even niet gebruikt wordt, in duitsland bv heeft mijn familie een grote tuin en hebben daar een huisje neergezet voor prive. met water enz.
Zou kunnen dat dat in nederland ook het geval is.

Hoe staat het er nu voor Kevin?
Ik moest opeens denken aan iemand die me eens vertelde dat ze als huis en dierenoppas van het ene naar het andere huis ging. Moet je vriend natuurlijk wel van dieren (vnl. katten) houden ;)

Forum statistieken

Onderwerpen
4.558
Leden
8.669
Nieuwste lid
Joopdepiep
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan