Rauwe melk A1!

• Onderwerp starter Onderwerp starter Siga
  • Startdatum Startdatum

Siga

Well-known member
Weet iemand adres waar ze rauwe melk ook bezorgen?
Ik lees dat Hofweb dat doet, maar dat is A1 melk.
Is A1 melk minder slecht in zn rauwe vorm of maakt dat geen verschil?

Ja gelezen, maar staat niets over bestellen of welke melk het is. Alleen bij sommigen wel...

Als je A1-melk kunt verdragen is er niets aan de hand. Anders zit je noodgedwongen vast aan A2. Matthijs de Haan (zie een van de banners bovenaan dit forum) heeft 100% A2-melk. Als je het hem vraagt verzendt hij vast wel en als hij enigzins in de buurt is komt hij het nog bezorgen ook.

Mike

Hoi Mike,

Fijn, dank je wel. Het is bespottelijk, want tot een jaar geleden kon ik rauwe melk bij diverse kramen op de markt kopen. Wegens hoge boetes, durft niemand het meer aan.

Zit er nog verschil in geitenmelk of A2 Melk? Of precies hetzelfde, behalve de smaak en het calciumgehalte?

Hallo Binc,

Ik woon in Amsterdam. Ik haal het meestal bij de geitenboerderij ih A'damse bos, maar omdat het nogal een eindje weg is en ik geen auto heb, lukt dat helaas niet altijd en dan is het prettig als ik het kan laten bezorgen, want dat doen zij niet.

Ja, ik ga altijd met de fiets en haal 10 liter, maar is niet altijd mogelijk voor me.

Hoi Mike,

Fijn, dank je wel. Het is bespottelijk, want tot een jaar geleden kon ik rauwe melk bij diverse kramen op de markt kopen. Wegens hoge boetes, durft niemand het meer aan.

Zit er nog verschil in geitenmelk of A2 Melk? Of precies hetzelfde, behalve de smaak en het calciumgehalte?
Geitenmelk = A2.

Mike

Mike,

Geitenzuivel bevat minder lactose dan koezuivel.

Geitenzuivel bevat meer NEU5gc dan koeienzuivel..

Blijven deze verschillen hetzelfde áls je geitenzuivel en A2 koeienzuivel met elkaar vergelijkt?

Tnx Mike.

Gaat de voorkeur dan uit naar A2 koeienzuivel?
Want door kefir verdwijnt de lactose grotendeels.

Ook dit ligt aan de verteerbaarheid. Het caseine-eiwit in geitenzuivel komt meer overeen met dat van moedermelk. Caseine in koeienzuivel is groter. Daar staat tegenover dat geiten vaker binnen worden gehouden en dus meer granen krijgen, wat weer een argument is voor grasgevoerde koeienzuivel.

Mike

Oké, tnx.

Maar de koeien gaan toch ook naar binnen als het te koud is?
Bij de boer waar ik mn rauwe kaas haal, krijgen ze als het te koud is gehooid gras..
Staan nu nog buiten, maar straks niet meer..

De geiten ih A'damse bos lopen juist veel buiten. Hoe het er bij anderen toegaat weet ik inderdaad niet...
Deze geiten krijgen ook geen graan, maar de groentenprutjes die overblijven na het maken van groentensap....

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan