Rauwemelkse roomboter

-B.arr

New member
Vandaag te horen gekregen dat de gebroeders Verdegaal in Oudendijk voorlopig geen rauwemelkse roomboter meer verkopen. Dus moest ik op zoek naar een alternatief.

Ik heb nu 2 bakjes van de natuurwinkel met Demeter roomboter Biologisch Dynamische Noorderhoeve roomboter staat erop.
Maar haalt het niet bij de rauwemelkse...!!!! Geeft mij niet de energie die de rauwemelkse me gaf. Maargoed.

nu vertelde de verkoper van de natuurwinkel dat je het ook zelf kunt maken door melk af te romen. Zou kunnen, duurt wel een paar dagen en is de vraag of het lukt. Kan ik proberen.

Ik wil graag weten wat denken jullie ervan hoe kom ik aan rauwemelkse roomboter. Als ik het niet zelf wil maken.............

Zijn hier nog meer mensen uit de buurt van Heerhugowaard, ik heb Poekie ook gevraagd hoe zij dit doet nu.

Bij handige adresjes heb ik ook gekeken.
het enige dat ik daarbij zie is deze Grootebroek: http://www.schapenstreek.nl/

Schapenboerderij ‘de Schapenstreek’, De Gouw 57A, 1614 MB Lutjebroek, 0228-517546
Ze verkopen in ieder geval kaas, ijs, en volgens iemand bij de lezing ook vlees en boter.
Maar dat kan ik op de site niet vinden.

de anderen al afgebeld.

Ik snap helemaal wat je bedoeld kwa smaak. Nu is het zo dat je nogal wat melk nodig hebt om boter te maken.
Maar ik kan je een aardig alternatief geven.
Room een liter of 5 melk af, (rauwe) en voeg hier 10 pakjes room aan toe van de aldi of zo..

dan gewoon kloppen, karnen of mixen.. affijn boter maken.

Je zal zien dat de boeren smaak erin zit.

Ik kwam zojuist een artikel tegen over kerrygold boter. Hierin word vermeld dat de koeien mais en soja krijgen en dat het misleiding is.
Nu weet ik niet hoe geloofwaardig dit is. Was er al iemand op de hoogte van dit artikel? Wat zou nu waarheid zijn?

https://www.healthnutnews.com/kerrygold-class-action-says-grass-fed-cows-claims-are-misleading/

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan