Rijst, rijstwater en arseen.

factsmember

New member
Hallo
ik heb een vraag over het arseen dat in de rijst bevind.
Wat ik zover geleerd hebt is dat meeste rijst soorten veel arseen bevat.
De hoeveelheid arseen in rijst kan je verlagen door rijst eerst 24 a 48 uur in het water te laten weken.
Dan de rijst opnieuw af te spelen, dan de rijst te koken in grote hoeveelheid water om droogkoken tegen te gaan en dan de rijst weer af te spoelen.

Wat ik mij nou afvraag, het water waar de rijst 48 in heeft zitten gisten, zit dat niet dan bordevol arseen dat uit de rijst is gekomen?
ik las namelijk 10 minuten geleden dat dit water (ook wel rijstwater genoemd) erg gezond bleek te zijn gezien het bordenvol vitamines en mineralen bevat, en mensen dit dus opdrinken. Hier heb ik overigens nooit van gehoord en was erg verbaast over.

Ik neem aan dat de mensen die beweren dat rijstwater gezond is flauwekul is vanwege het water vol arseen bevat? of zie ik nu iets over het hoofd?

De hetze tegen rijst is afkomstig van de reguliere media, niet van de alternatieve media. Dat zou je al meteen aan het denken moeten zetten. Maar goed, het kan natuurlijk wel. Voor zover ik het heb begrepen zit het vooral in bruine rijst, in het buitenste vlies dus. Het antwoord is simpel: gewoon witte rijst eten. Ik eet er in ieder geval geen rijstkorrel minder om.

Mike

haha, alleen maar witte rijst. Nee dankje.
Dan heb ik constante bloedsuiker problemen en word de ontlasting hard als beton.
Daarnaast het ook nog eens lege kcal zijn, kan je dan net zo goed suikerklontjes eten ;-)

Valt wel mee, gewoon niet teveel van eten en combineren met veel verzadigd vet. Wist je trouwens dat volkoren producten weliswaar later een insulinereactie oproepen maar dat deze langer aanhoudt?

Mike

k las namelijk 10 minuten geleden dat dit water (ook wel rijstwater genoemd) erg gezond bleek te zijn gezien het bordenvol vitamines en mineralen bevat, en mensen dit dus opdrinken. Hier heb ik overigens nooit van gehoord en was erg verbaast over.

Niet alles geloven wat je hoort en leest. Probeer logisch na te denken. Anders raak je de weg nog kwijt in deze chaotische maatschappij. Ze willen je zoveel laten geloven helaas ?

Laatst schreef ik nog:

Te vaak zien we (ook hier op dit forum): ‘ik heb ergens gelezen dat…’, ‘ik heb ergens gehoord dat…’. Wees ktitisch, blijf kalm en doe je eigen onderzoek!

Mike

Wist je trouwens dat volkoren producten weliswaar later een insulinereactie oproepen maar dat deze langer aanhoudt?

Nee dat wist ik niet, heb je daar wetenschappelijk ondersteunde onderzoek(en) van?

Waarom zou je daar wetenschappelijke onderzoeken van willen hebben?
Wat is de meerwaarde daarvan?

Waarom zou je daar wetenschappelijke onderzoeken van willen hebben?
Wat is de meerwaarde daarvan?

ik neem aan dat je de informatie ergens vandaan hebt.
Dus ik ben benieuwd naar de bronnen.

ik neem aan dat je de informatie ergens vandaan hebt.
Dus ik ben benieuwd naar de bronnen.

Heel veel informatie kun je hier op dit forum vinden.

Of hier.

http://www.voedingisgezondheid.nl/welkom.html

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan