Johan, het is maar de vraag of dit Heksje zo lief is
Maar toch bedankt voor de toevoeging
Dat je het druk hebt en dat je onder druk staat spat dan ook van je berichten af. Ik spreek uit ervaring en je bent nu echt aan het mierenneuken over woorden. Dat is een heel secuur werkje hoor, dat mierenneuken, maar je maakt je nu te druk om dingen die er helemaal niet zoveel toe doen. Het is hier geen rechtszaal waar over elk woord en elke interpunctie de degens gekruist kunnen worden. Dat heeft geen zin en is ook niet de zin van dit forum. Dit forum is er volgens mij om informatie te delen en mensen te helpen gezond te worden.
Je hebt al een paar keer geschreven dat ik ook zo zou reageren of er ook op zou reageren. Dit valt me op, want je spreekt dan voor mij, maar je kent me helemaal niet, evenmin als je de andere forumleden kent.
Jouw woorden dan wel je berichten roepen iets op bij mensen en zo ook bij mij. Je hebt een bepaalde schrijfstijl die behoorlijk persoonlijk over komt. Het valt dan te verwachten dat mensen hierop reageren, en eigenlijk valt een reactie altijd te verwachten op welk bericht dan ook. We zijn immers mensen, hebben allemaal onze eigen meningen en gevoelens.
Jij vindt jouw reacties heel logisch, maar verdedigt ze dan met termen als 'kinderachtig' wat je bericht een veroordelende en persoonlijke tint geeft.
Ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen en wil je ook zeker niet veroordelen, maar jouw schrijfstijl is er eentje die ervoor zorgt dat mensen even wat langer tot 10 tellen maar ook dat ze emotioneel reageren.
Het draait uiteraard niet alleen om gevoelens, maar het valt me wel op dat we inmiddels erg van de feiten afdraaien en het allemaal ongezellig persoonlijk wordt.
Laten we niet over elk woord vallen, niet steeds maar weer naar elkaar wijzen en heb ook wat vertrouwen in een ander, zowel qua goede bedoelingen als diens ervaring en kennis.
Je berichten voelen nu aan alsof je heel hard jezelf aan het verdedigen bent en graag je gelijk wil halen, zowel in de feitelijke discussie als tegenover de personen zoals Mike en Alethea. Eerder proefde ik dat ook in jouw discussie met mij.
Niemand heeft 100% gelijk, niemand schrijft 100% duidelijk, niemand is 100% perfect. Laten we van elkaar leren en als we iets wat minder leuk vinden laten we dan eerst even het bericht bezinken en vervolgens er een keer op terug komen. Mocht je dan niet het gewenste antwoord of resultaat hebben dan is ook dit weer leervoer en het moment om verder te gaan met andere dingen.
Alsmaar je gelijk willen halen en discussies tot op de punt uitkristalliseren heeft geen zin. Dan kunnen we beter een meeting organiseren en alle zintuigen erop los laten. Je zal merken dat dit een geheel ander plaatje geeft.
Ik stel voor dat als je het druk hebt en je krap in je tijd zit (wat mensen helaas tegenwoordig vaak zitten) dat je dit forum dan gebruikt om jezelf te informeren en de leden (of andere lezers van het internet) voorziet van jouw ervaringen en kennis.