Schildklier

Hoi Pike en Johan, ik ben sceptisch wat betreft de kwaliteit van eigenlijk alles wat er tegenwoordig te koop is, want die nat. thyroidsol. zou dan gemaakt moeten zijn van dieren die biologisch gehouden zijn, toch?
En als het dan bovenaan staat bij Google willen ze de eerste zijn die gezien worden.

Liesje,
Maar dat is toch heel normaal? Als ik een bedrijf zou hebben zou ik ook willen dat ik bovenaan sta bij Google en als eerste gezien willen worden.
Mike vindt het, neem ik aan, ook goed dat als je zoekt op 'weston price 'dat dit forum bovenaan in de lijst staat.
Niets mis mee. Waarom zou dat op de een of andere manier verdacht zijn?

Hoi Pike, nee er ging iets mis bij het sorteercentrum. Daar hebben ze het pakketje retour gestuurd. Heel vaag allemaal.
Nog even contact gehad met Tammy, ze gaat het opnieuw proberen maar dan via internationaal post mail.
Tijdens haar bevestiging van verzending zag ik dat het adres niet klopte, ze had het adres van het paypal account overgenomen en niet het adres wat ik in het bestelformulier had ingevuld. Gaat lekker dus! :)
Maar gelukkig is dat andere adres in de buurt, en zal ik hen vriendelijk verzoeken om mij in te lichten als het pakketje aankomt.

@Pike, na 3 maanden is de thyro-gold eindelijk binnen. Het was een lange reis, maar het is er. Begin er morgen mee.
Ben jij met 1 capsule per dag begonnen?

Ik houd dit draadje in de gaten want ik ben heel benieuwd hoe je ervaringen zijn met thyro-gold Johan. Houd je ons op de hoogte van je bevindingen?

Johan, ik ben begonnen met 150 mg per dag. Dus afhankelijk van welke sterkte je hebt 1 of een halve capsule. Belangrijk is dat je zeker in het begin je basale temperatuur in de gaten houdt evenals je hartslag, plus natuurlijk hoe je je voelt. Aan de hand van deze gegevens kan je eventueel na een week of twee verhogen of verlagen. Vooral rustig beginnen en niet te snel teveel doen.
Ben benieuwd wat het bij jou doet.

Boron supplementation was found to:
Affect thyroid hormone levels https://justmeint1health.wordpress.com/2012/07/03/boron-a-magical-mineral/

Na 2 pogingen ben ik met de thyro-gold gestopt. Ook een halve capsule per dag was voor mij teveel. 3 dagen erna een erg opgejaagd gevoel gehad, koude handen, stress. Dus ik moet eerst mijn bijnieren verder aansterken.

Ik heb besloten om geen energie meer in dit forum te steken. Ik wil iedereen bedanken voor hun adviezen in dit draadje. En in het bijzonder Pike, bedankt voor jouw waardevolle adviezen. Dit heb ik altijd zeer gewaardeerd.

johan,

Als je wilt kan ik je de status van 'toeschouwer' geven. Dan kun je niet meer reageren maar wel blijven meelezen. We kunnen het ook zo laten en dan kun je altijd nog reageren, mocht je van gedachten veranderen.

Mike

Johan, het zou toch jammer zijn als je dit forum verlaat. Misschien is dit juist wel een leerproces wat voor jou nodig is? Je kunt namelijk toch gewoon lid blijven maar als je handen jeuken om wat te typen dat je dan eerst maar eens op je handen gaat zitten en overdenkt of een reactie echt wel zo zinvol c.q. handig is? Ik zag in het draadje over de zorgverzekering dat je wederom behoorlijk emotioneel reageert. Dat is geen oordeel dan wel veroordeling van mijn kant, maar een constatering op basis van mijn gevoel. Laat de storm nou maar even over waaien en tel eerst af en toe even tot 10 (of 100). Het forum draagt vermoedelijk toch wel erg bij aan je inzichten m.b.t. je gezondheid en ik zou het zonde vinden als je dit weg gooit voor jezelf.

Het zijn allemaal maar woorden op een scherm, zonder alle andere zintuigen die eigenlijk bij mensenlijk contact mee horen te doen. Verder is het nu eenmaal zo dat je er soms niet meer uit komt in een discussie, dat je elkaar niet begrijpt en dat dit ook niet zal lukken hoe hard men ook blijft praten. Stapje terug, alles overdenken, er wat tijd overheen laten gaan en vaak krijgt alles dan wel weer de goede plek. Afscheid nemen is een beetje vluchten en dat is iets wat niet altijd handig is. Gun jezelf een pauze, dat heb ik een tijd geleden ook gedaan. Je hoeft immers niet persé elke dag hier te lezen en deel te nemen.

Mike,

johan,

Als je wilt kan ik je de status van ‘toeschouwer’ geven. Dan kun je niet meer reageren maar wel blijven meelezen. We kunnen het ook zo laten en dan kun je altijd nog reageren, mocht je van gedachten veranderen.

Mike

Laat het nog maar even zo, kan ik nog even van Alethea genieten. :D

Lieve Heksje,

Ik zag in het draadje over de zorgverzekering dat je wederom behoorlijk emotioneel reageert. Dat is geen oordeel dan wel veroordeling van mijn kant, maar een constatering op basis van mijn gevoel.

Ik reageer daar inderdaad op. Want laten we eerlijk zijn; als ik nu zou zeggen dat jij een nare beledigende opmerking naar mij hebt geplaatst in een discussie wat niet waar is, dan denk jij toch ook WTF? Daar reageer jij, en wie dan ook, ook op. Dat staat los van enige gevoeligheid e.d.

Maar weet je, ik heb het gewoon erg druk. Ik heb geen zin om elke keer maar weer te reageren op bijvoorbeeld Mike die mijn woorden verdraait:
https://www.fatsforum.nl/topic/heksje-stelt-zich-voor/page/19/#post-130820
Want laten we eerlijk zijn, bij bovenstaande gaat het natuurlijk nergens over! Het zit tegen kinderachtigheid aan, en daar neem ik afstand van. Ik kan mijn tijd wel beter besteden.

Johan, het is maar de vraag of dit Heksje zo lief is ;)
Maar toch bedankt voor de toevoeging :)

Dat je het druk hebt en dat je onder druk staat spat dan ook van je berichten af. Ik spreek uit ervaring en je bent nu echt aan het mierenneuken over woorden. Dat is een heel secuur werkje hoor, dat mierenneuken, maar je maakt je nu te druk om dingen die er helemaal niet zoveel toe doen. Het is hier geen rechtszaal waar over elk woord en elke interpunctie de degens gekruist kunnen worden. Dat heeft geen zin en is ook niet de zin van dit forum. Dit forum is er volgens mij om informatie te delen en mensen te helpen gezond te worden.

Je hebt al een paar keer geschreven dat ik ook zo zou reageren of er ook op zou reageren. Dit valt me op, want je spreekt dan voor mij, maar je kent me helemaal niet, evenmin als je de andere forumleden kent.

Jouw woorden dan wel je berichten roepen iets op bij mensen en zo ook bij mij. Je hebt een bepaalde schrijfstijl die behoorlijk persoonlijk over komt. Het valt dan te verwachten dat mensen hierop reageren, en eigenlijk valt een reactie altijd te verwachten op welk bericht dan ook. We zijn immers mensen, hebben allemaal onze eigen meningen en gevoelens.

Jij vindt jouw reacties heel logisch, maar verdedigt ze dan met termen als 'kinderachtig' wat je bericht een veroordelende en persoonlijke tint geeft.

Ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen en wil je ook zeker niet veroordelen, maar jouw schrijfstijl is er eentje die ervoor zorgt dat mensen even wat langer tot 10 tellen maar ook dat ze emotioneel reageren.

Het draait uiteraard niet alleen om gevoelens, maar het valt me wel op dat we inmiddels erg van de feiten afdraaien en het allemaal ongezellig persoonlijk wordt.

Laten we niet over elk woord vallen, niet steeds maar weer naar elkaar wijzen en heb ook wat vertrouwen in een ander, zowel qua goede bedoelingen als diens ervaring en kennis.

Je berichten voelen nu aan alsof je heel hard jezelf aan het verdedigen bent en graag je gelijk wil halen, zowel in de feitelijke discussie als tegenover de personen zoals Mike en Alethea. Eerder proefde ik dat ook in jouw discussie met mij.

Niemand heeft 100% gelijk, niemand schrijft 100% duidelijk, niemand is 100% perfect. Laten we van elkaar leren en als we iets wat minder leuk vinden laten we dan eerst even het bericht bezinken en vervolgens er een keer op terug komen. Mocht je dan niet het gewenste antwoord of resultaat hebben dan is ook dit weer leervoer en het moment om verder te gaan met andere dingen.

Alsmaar je gelijk willen halen en discussies tot op de punt uitkristalliseren heeft geen zin. Dan kunnen we beter een meeting organiseren en alle zintuigen erop los laten. Je zal merken dat dit een geheel ander plaatje geeft.

Ik stel voor dat als je het druk hebt en je krap in je tijd zit (wat mensen helaas tegenwoordig vaak zitten) dat je dit forum dan gebruikt om jezelf te informeren en de leden (of andere lezers van het internet) voorziet van jouw ervaringen en kennis.

Johan30,
Leuk om te lezen dat je mijn bijdrages kan waarderen, jammer dat je even niet meer meedoet.
Mocht je trouwens tzt van de thyro-gold af willen dan wil ik ze eventueel wel overnemen. Op dit moment nog niet want ik heb nog genoeg.

Met dit warme weer heb ik veel last van een warm hoofd. Het wordt heel snel helemaal rood en voelt niet prettig, alsof het op ploffen staat. Dit heb ik al vele jaren. Nu zei iemand tegen mij: dat heb ik ook, dat komt van de schildklier.
Als dat zo is dan zal er wel niet veel aan te doen zijn. Ik gebruik thyreoidum 30 mg en 1 druppel jodium per dag.
Voor de bijnieren heb ik nooit wat genomen.
Kent iemand dit verschijnsel?

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan