Schoonvader overleden

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
G

Guest

Guest
Op bijna 93 jarige leeftijd is gister mijn lieve schoonvader overleden. Een paar jaar geleden was hij nog bij een lezing van Mike hier in de buurt over voeding.
Mijn forumnaam heb ik aan hem opgedragen, want als je vroeg wat zijn geheim was om gezond en kras zo oud te worden zei hij altijd: "elke dag een ei!"
Hij leefde dichtbij de natuur, hield van vlees, vet en nam dageijks een borreltje. Sporten heeft hij zijn hele leven niet gedaan. Glashelder in zijn hoofd tot de laatste dag.
Mooi voorbeeld deze man, dankbaar dat hij mijn schoonvader was. Dat hij vredig moge rusten ... we will meet again....

Hoi Elkedageenei,

Gecondoleerd. Alhoewel hij oud is mogen worden, blijft het toch altijd triest om iemand niet meer te kunnen zien en spreken. Ik hoop dat jullie het verlies goed kunnen dragen en wens jullie veel kracht toe.

Liefs,
Dorothé

Gecondoleerd. Heel verdrietig dat jullie afscheid hebben moeten nemen.
Heel veel sterkte met dit verlies.

Wat een zegen om op deze manier oud te mogen worden en voor jou om zo’n schoonvader te hebben. Gecondoleerd met jouw verlies en anderen die hem moeten missen.

Dank jullie wel. Inderdaad dubbel we gunnen hem zijn rust maar aan de andere kant t gemis van deze wijze lieve man is moeilijk.

Dankjulliewel. We hebben vrijdag zijn leven gevierd tijdens een prachtige uitvaart..
Een stervensproces is een eigenlijk een omgekeerde geboorte.. je hebt steeds meer verzorging nodig, praten wordt steeds moeilijker tot je het niet meer kunt, eten gaat steeds meer naar vloeibaar toe en uiteindelijk slaap je bijna alleen nog maar. Het is intens maar ook intiem om iemands laatste levensfase zo mee te mogen maken.
Het loslaten wordt daardoor makkelijker.. maar het is het moeilijkst voor degene die nu elke dag tegen die lege stoel aan moet kijken, mijn schoonmoeder dus.

Ik vond dat hij wel geëerd mocht worden hier op t forum vanwege zijn leefstijl en omdat hij een keer bij een lezing van Mike is geweest; toen was hij denk ik al bjna 90.

Zoals ik ook zei in mijn speech: 'alles is heel gewoon, tot het er niet meer is, dan opeens besef je hoe bijzonder het was'.

Zoals ik ook zei in mijn speech: ‘alles is heel gewoon, tot het er niet meer is, dan opeens besef je hoe bijzonder het was’.

Mooi gezegd, Elkedageenei!

Mike

Dank je Mike. Dat besef kwam met name toen mijn broer verongelukte en er in tijd van een vingerknip niet meer was, op veel te jonge leeftijd. Zo zit je gezellig met elkaar op een verjaardag en zo krijg je een telefoontje dat hij er niet meer is. Bizar.
En wat mij nog wel eens helpt is het besef dat als je je aan iemand ergert, het vaak díe dingen zijn die je het eerst of het ergst zal missen als die persoon opeens wegvalt.

@Elkedageenei

Ik heb een vraag uit interesse,
Naast dat uw schoonvader veel van vlees en eieren hield, at hij ook regelmatig zeevoedsel en orgaanvlees?

Dankjewel Henk, zo is dat.

@ Colloquial zeg maar je aub.

nee niet veel. Hij hield wel van een vet randje aan zijn vlees.
Hij at ook heel veel (niet biologisch) fruit.

Maar wat wellicht ook heeft bijgedragen aan zijn gezondheid was zijn relaxte levenshouding. Je druk maken vond hij zinloos.
Hij had andere genen dan ik, ik kan me juist we druk maken.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan