Sinds jaren weer (rauwe) melk

marjolein6983

New member
Hai, hai,

Even een vraagje over Rauwe Melk;

Heb afgelopen weekend voor het eerst Rauwe Melk gekocht... Dacht er al langer over maar moest nog ff wennen aan het idee... ;-) Maar jeeh wat is dat LEKKER!!! :-)

Nu is het wel zo dat ik jaren geen melk meer heb gedronken (zo n 5 a 6 jr) daarvoor altijd heel veel (was echt een 'melkkind') Maar omdat ik veel last had van darmklachten op advies van velen alle zuivel geschrapt en over op soya (tja weet het is zo mogeijk nog erger... :-( wist ik toen alleen nog niet...)

Laatste jaar wel weer kwark gegeten maar wil nu dus rauwe melk toevoegen. Drink nu zo'n 100 a 150 ml per dag over de dag verdeeld (dus niet in een keer) maar krijg toch het gevoel dat het in combi met die overdreven histamine nog verslijmender werkt (neus zit nu echt helemaal verstopt, keel dik en veel slijm; binnen hele korte tijd na drinken van paar slokken melk, helaas...) Ik lees hier over ontgifting door melk. Zijn dit dan die ontgiftingsverschijnselen of is dit toch een teken dat ik de melk beter nog ff kan laten staan of minederen...

NOg ff ter aanvulling; zit dus met hele slechte darmen, leaky gut, geen stoelgang. En daarbij dus overdreven histaminereacties hooikoorts en reageer op al het voedsel dat histamine bevat of de mestcellen triggert... En dat is echt veel :-(

Alvast weer bedankt voor jullie reacties!

Ik heb afgelopen weekend voor t eerst rauwe melk gedronken en kreeg wat pijntjes op verschillende plekken in mijn buik. Beschouw het alleen juist maar als positief: ontgiftiging of 'ontwaking'. Ik zou doorgaan denk ik. Mike zegt ook altijd; beter eruit dan erin. Als het echt te erg wordt dan misschien toch maar stoppen.

Marjolein, heb je ook bijnieruitputting ( ivm allergie ) ?

weten jullie of onderstaande een beetje klopt ?

een lactose intollerantie kan zorgen voor maag en darmklachten.

Caseïne intollerantie geeft meer klachten als loopneus, luchtwegklachten etc.

Mike gaf eerder aan dat er, gezien mijn klachten/allergieen sprake is van bijnieruitputting; heb overdreven histaminereacties, hooikoorts en reageer op al het voedsel... Aangezien ik ook stressvol verleden heb en al ruim 2 jr herstellende ben van burn-out denk ik ook dat er inderdaad wel sprake is van bijnieruitputting...

Wist niet dat caseine intolerantie meer klachten aan luchtwegen gaf... Hoe pak ik dat dan aan?

En hoe weet ik of deze verergerde slijmvorming bij mij nu voortkomt uit ontgifting of caseine-intolerantie?

Als je heel veel slijmvorming hebt, is het niet interessant wat precies de oorzaak is. Dan moet je gewoon stoppen met jezelf verder te kwellen, hoe lekker je die melk ook vindt. Wat je nog zou kunnen proberen is een rauw ei door de melk te roeren of om er kefit van te maken. Beide kunnen de vertering van de melk verbeteren. Als ook dat niet helpt, dan heb je geen andere keus dan ermee te stoppen.

Mike

Kefir met slagroom zou misschien wel kunnen? door slagroom door de kefir te doen wordt ie minder zuur en lijkt het meer op melk, en is natuurlijk ook vetter.

@ Mike,

oke, zal het nog eens proberen met een rauw ei erdoor... Probeer nog te achterhalen of het alleen de melk is die extra slijm veroorzaakt. Heb ook gevoel dat de (hele) haver voor extra slijm zorgt... (op advies van andere therapeut was ik begonnen met hele haverkorrels... en ben meer granen gaan eten, maar dat bevalt slecht, veel jeuk, en slijmvorming en hele dikke buik) En daarnaast is hooikoorts tijd nu ook aangebroken, helaas... :-(

De slijmvorming die ik heb is niet helder, maar echt ontstoken slijm... is het dan niet alsnog ontgiften? en dit zou toch na een tijdje beter moeten worden...

Maar stel dat ik de melk nu echt niet verdraag, dan wordt WP toch lastig voor mij aangezien veel is gebaseerd op vol/vette zuivelproducten... Of zijn er dan nog steeds mogelijkheden?

@ iklustvet

Thanx! ga ik eens proberen, klinkt lekker!

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan