slaapmiddel Zopicon

• Onderwerp starter Onderwerp starter Romagi
  • Startdatum Startdatum
R

Romagi

Guest
Mijn zus gebruikt al een vrij lange tijd dit slaapmiddel Zopicon. Ik had al eens gegoogeld en gezien dat het verslavend werkt. Echter, ze zegt dat ze er goed op kan slapen en ik kon haar niet overtuigen er mee te stoppen.
Reden dat ze dit neemt: veel pijn in haar been waardoor ze niet kan slapen. Ooit een heel dik been gehad, bleek een trombose te zijn maar werd niet snel genoeg erkend/herkend. Pijn is gebleven.
Ze heeft fybromialgie. wat haar ook veel pijn bezorgt. Omdat ik hier veel over Lym lees heb ik gevraagd of ze wel eens gestoken was. Ja, 4x maar volgens haar heeft ze geen Lym. Zou energetisch wel aanwezig zijn, maar nu niets doen.
Ze is te moe om veel op internet te zoeken en heeft toch veel geprobeerd om "het leven aan te kunnen" (2 kindjes ooit overleden, gescheiden).
Als ik dan naar dit middel zoek zie ik juist klachten van moeheid voorbij komen.
en nog wat vervelende dingen.
Afkikken betekent waatschijnlijk NIET slapen, dus hoe kan dit het beste afgeboouwd worden. Iemand bekend hiermee?
Ik heb haar een flesje CBD/THC olie kado gedaan maar is misschien niet zo,n goed idee, in ieder geval niet op dit moment.

Als ze die 2 maar niet samen gaat combineren. Dat is nu het eerste wat in mij op komt.
Van die zopicon krijg je een vieze smaak in je mond. Ik heb het destijds ook op recept gekregen en 2 keer gebruikt.
Ze zou er beter aan doen om te oriënteren op voeding.
Wellicht dat 5 htp haar beter helpt dan zopicon. Bij mij hielp dat in elk geval wel. Maar echt, benadruk haar dat ze geen thc en zopicon tegelijk gaat gebruiken.

Binc, ik ga haar waarschuwen. Ik dacht er gisteren-avvond pas aan dat ze nog steeds die Zopicon slikt en dat wilde ze dus niet veranderen. Het zat me meteen al niet lekker toen ze dat meldde.
Had jij ook pijn destijds?
Weet je toevallig wat het effect is als dat samen gebruikt wordt? Ik ga even zoeken naar 5 htp of eventueel iets anders.

Het exacte effect weet ik niet omdat ik het never nooit samen heb gebruikt. Maar het lijkt mij niet oke om dat tegelijkertijd te gebruiken. Het zijn toch verdovende middelen. Hoewel ik alsnog niet kon slapen met zopiclon.
Maar een tijdje geleden was in het nieuws dat er onderzoek werd gedaan naar cbd/thc. Die persoon was overleden maar ze hadden er ook Eem ander middel mee samen gebruikt. Ik ben sowieso erg terughoudend om 2 verschillende middelen te getuigen.
Ook met 5 htp. Niet samen met andere middelen.
Pijn had ik destijds idd wel.
Het enige waar ik toen een beetje normaal op kon slapen was diazepam. Uiteindeljk ging ik naar 5 htp en dat ging beter met slapen.

Oke thanks Binc, ik heb haar zojuist gebeld maar ze is eigenwijs. Ze is niet van plan om een nacht wakker te gaan liggen want ze heeft al zo vaak wakker gelegen.
Ik ga geen ruzie maken met mijn familie maar ja ik denk wel "zoek het dan maar lekker zelf uit".
Binc je weet er dus alles van om slecht te slapen. Ik kan me wel voorstellen dat je nu je hier op dit forum bent beland ook anders bent gaan kijken naar sommige dingen.
Zou je het er nu voor over hebben om een paar nachten wakker te liggen omdat je van iets af moet kikken en je nu gezond bezig bent anders tegen gezondheid aan kijkt? Zomaar een vraagje hoor.

Sinds afgelopen zondag had ik een ontstoken ooglid, woensdag was ik naar de huisarts en schreef hij iets voor, onfloxine o.i.d., ik heb het niet opgehaald bij de apotheek voordat ik het middel had nagezocht op Google. Ik heb het dus niet opgehaald. Mijn oog is zo goed als beter inmiddels.
Weet niet precies hoe het beter is geworden. Ik had nog collod. zilver in huis en een enzym speciaal voor ogen.
Ik heb wel een verwijsbriefje gevraagd voor de oogarts en wil mijn ogen laten kontroleren. Hopelijk hoeven er dan geen gekke belastende onderzoeken te worden gedaan.

Als ze eigenwijs wil zijn is dat niet jouw probleem. Niet jou ding van maken. Voorzover ik weet kan tijdelijk gebruik van 5htp geen kwaad.
Ja ik zou het ervoor over hebben om ervan af te kicken.

Ja Binc ik moet dit loslaten. Gaat wel lukken. Ik heb andere zorgen, mijn dochter heeft knobbeltjes in haar borst, heb ik ergens al eens geschreven en het ziekenhuis wilde meteen al een afspraak maken voor een operatie (uit voorzorg)
Ik ben fel tegen en gelukkig heeft ze het niet gedaan. Maar ze heeft wel mijn steun nodig plus iets om haar immuunsysteem te versterken.

??? Ik zie de link even niet.
Je had het toch over je zus?
Of heb ik wat gemist?

Mijn zus moet het zelf maar oplossen.
Maar mijn dochter daar bemoei ik me wel mee, af en toe een beetje subtiel.
Ze ging laatst dus naar het ziekenhuis voor een onderzoek, toen heb ik alles over de borsten uitgeprint zodat ze het op haar eigen tijd kon lezen. Ze was dus voorbereid wat er zou gebeuren en dat klopte precies. Inclusief het advies om maar meteen te opereren. Snap ie? Geen kanker geconstateerd maar toch maar onder het mes. Niet als het aan mij ligt.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan