Sonde voeding

Hallo,
Voor een dierbare ben ik op zoek naar alternatieven voor Nutricia maag sonde voeding. Zijn er ergens recepten te vinden?

Dank alvast
Groet Ina

Rauwe melk, daar zit bijna alles in wat je nodig hebt. Alleen creatine en carnitine (zit alleen in vlees) niet als ik het goed hebt, en je kan er heel lang op vooruit als je er maar genoeg van binnen krijgt.
Als je er ook nog bouillon getrokken van botten en vlees bij doet krijg je misschien wel zelfs alles binnen.
En rauwe melk werkt ook erg reinigend maar is toch opbouwend, dat kan iemand die sonde voeding nodig heeft ook wel gebruiken denk ik.

Ik denk dat het hier heel belangrijk is te weten waarom de persoon sondevoeding krijgt?

Iemand in míjn directe omgeving krijgt het bv omdat hij niet meer kan eten omdat een tumor een darm deel dicht drukt.
gevolg= alles wat er in komt er weer uit gooien, overgeven dus.

maarten, het betreft hier iemand met tongkanker, die eerst razendsel opknapte op basis van WAPF, maar toch koos voor een reguliere 'behandeling' - met rampzalige gevolgen!

Mike

Dank jullie wel voor de tips. Voor de WAPF formula wordt ook gebruik gemaakt van olijfolie en zonnebloemolie, begrijp ik. Elke onverzadigde plantaardige olie (ook bio extra vierge) is al geoxideerd in de schappen. Kun je dit toch gebruiken of zijn er alternatieven?

Dat komt omdat de formule de onverzadigde vetzuren in moedermelk imiteert. Olijfolie oxideert niet zo snel, vooral niet in een donkere fles. Je zou i.p.v. zonnebloemolie ook sesamolie kunnen gebruiken, deze is net als olijfolie stabieler.

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan