Lievergezond
Well-known member
Eind 2010 is er bij mij staar geconstateerd. De oogarts was van mening dat dit kwam door
een traumatische gebeurtenis..in dat jaar heb ik mijn hart-infarct gehad.
Vorig jaar maart moest ik op controle..staar was stil blijven staan...
Afgelopen vrijdag weer controle...staar met 35% toegenomen..dus nu 65% staar in
linkeroog..wat mijn dominante oog is.
Het rechteroog ziet niet 100%...ik weet niet waar dat aan ligt..de ene keer meten ze -6
en de andere keer -4..en als ik dan een glas op die sterkte heb...ben ik zo ziek als
een hond.
Volgens mijn opticien is het mogelijk dat mijn hersenen 100% zicht niet accepteren.
Volgens de oogarts had ik ook veel last van eiwitklonters..dat zorgt voor "floaters"
Op 29 maart heb ik al een afspraak met de narcotiseur...maar ik zie er vreselijk
tegenop.
De oogarts wil gaan voor "monivisie"..dus het linkeroog corrigeren tot 100% en het rechter tot -1.25...zodat ik geen bril meer nodig heb.
Aan de floaters kan ze niks doen...
Maar wat als mijn hersens dit niet willen accepteren....ik heb er helemaal stess van..
Kan ik zelf iets doen??
Doe al heel lang oog-oefeningen...en heb can-C oogdruppels gevonden..die "zouden" kunnen
helpen met staar.
Dia.
een traumatische gebeurtenis..in dat jaar heb ik mijn hart-infarct gehad.
Vorig jaar maart moest ik op controle..staar was stil blijven staan...
Afgelopen vrijdag weer controle...staar met 35% toegenomen..dus nu 65% staar in
linkeroog..wat mijn dominante oog is.
Het rechteroog ziet niet 100%...ik weet niet waar dat aan ligt..de ene keer meten ze -6
en de andere keer -4..en als ik dan een glas op die sterkte heb...ben ik zo ziek als
een hond.
Volgens mijn opticien is het mogelijk dat mijn hersenen 100% zicht niet accepteren.
Volgens de oogarts had ik ook veel last van eiwitklonters..dat zorgt voor "floaters"
Op 29 maart heb ik al een afspraak met de narcotiseur...maar ik zie er vreselijk
tegenop.
De oogarts wil gaan voor "monivisie"..dus het linkeroog corrigeren tot 100% en het rechter tot -1.25...zodat ik geen bril meer nodig heb.
Aan de floaters kan ze niks doen...
Maar wat als mijn hersens dit niet willen accepteren....ik heb er helemaal stess van..
Kan ik zelf iets doen??
Doe al heel lang oog-oefeningen...en heb can-C oogdruppels gevonden..die "zouden" kunnen
helpen met staar.
Dia.