Staatsinrichting

Fries Foar Frijhiid

Well-known member
Naar mijn mening moet terugkeren:
de Republiek
de gewestelijke vrijheden ttv de Republiek der Nederlanden
de Prinsenvlag

en weg:
de monarchie
globalistische aspecten van de grondwet
artikel 120 gw
partijpolitieke benoemingen in politiek en maatschappelijke top

en ingevoerd:
correctief referendum
districtenstelsel
proportioneel belastingstelsel met hoge belastingvrije voet en zonder subsidies, aftrekposten ed
constitutioneel hof

Als kers op de taart afdeling bestuursrechtspraak RvS onderbrengen bij Hoge Raad

Overigens is rood-wit-blauw nooit officieel als driekleur vastgelegd. in 1937 werd daartoe wel een wet door Colijn opgesteld en door het parlement aangenomen, maar deze is nooit door het koningshuis getekend.

Overigens is rood-wit-blauw nooit officieel als driekleur vastgelegd. in 1937 werd daartoe wel een wet door Colijn opgesteld en door het parlement aangenomen, maar deze is nooit door het koningshuis getekend.
Oranje blanje bleu is de oorspronkelijke Staten vlag wat op alle oude scheepvaart schilderijen te zien is, Tegenwoordig is dat een foute vlag, het volkslied wilherpes is ook vanaf 1932 pas volkslied

Waarom is dit artikel alleen voor VK-leden toegankelijk?
Voor meer info:

Waarom is dit artikel alleen voor VK-leden toegankelijk?
Voor meer info:
Omdat het een verraders krant is,
De machtsoverdracht van Duitsers naar geallieerden is nooit gedaan, de machtsoverdracht overdracht van geallieerden naar Nederlandse regering nooit gedaan, dus feitelijk zijn we Duits grondgebied, dat alle regeringen sinds de oorlog wassen neus geen rechtsgrondslag.
Daar boven op de Grondwet vermelde in 1940dat het staatshoofd ten alle tijde op Nederlands grondgebied moest wonen, wat tijdens de oorlog niet zo was Wilhelmina zat in London ze had op de Antillen of Suriname moeten gaan wonen, dus feitelijk de kroon kwijt maar na de oorlog is snel die passage met veel. Moeite verwijderd uit de Grondwet.
Verder weinig bijzonderheden

Omdat het een verraders krant is,
De machtsoverdracht van Duitsers naar geallieerden is nooit gedaan, de machtsoverdracht overdracht van geallieerden naar Nederlandse regering nooit gedaan, dus feitelijk zijn we Duits grondgebied, dat alle regeringen sinds de oorlog wassen neus geen rechtsgrondslag.
Daar boven op de Grondwet vermelde in 1940dat het staatshoofd ten alle tijde op Nederlands grondgebied moest wonen, wat tijdens de oorlog niet zo was Wilhelmina zat in London ze had op de Antillen of Suriname moeten gaan wonen, dus feitelijk de kroon kwijt maar na de oorlog is snel die passage met veel. Moeite verwijderd uit de Grondwet.
Verder weinig bijzonderheden
Waarom heeft er na de militaire capitulatie geen machtsoverdracht plaatsgevonden?

Een longread over het Driemanschap dat in 1813 besloot dat Nederland een koninkrijk zou worden. Er valt weinig te vinden over deze historische blunder. Helaas wel van de Orangistische NPO.

Even wat achtergrondinformatie over de leden van dit driemanschap:
Gijsbert Karel van Hogendorp

Frans-Adam van der Duijn van Maasdam

Leopold van Limburg-Stirum

Te lastig om.daar via mijn telefoon naartoe te navigeren. Ik denk dat ik wel.ongeveer weet waar Brecht voor staat, heb hem dat in een lang interview met Jorn Luka al eens eerder over gehoord. Ik ben tegen ongekozen regenten. Was zijn triarchie niet iets van koning, kerk en parlement? Volledig op tegen, ik ben voor een constitutionele republiek Amerikaanse stijl.

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.543
Leden
8.665
Nieuwste lid
Solana
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan