Sinds ik begonnen ben met leverflushes wordt mijn reuk steeds sterker, lijkt het wel. Ik ruik de meest vervelende dingen en heb vooral last van parfum, deodorant, aftershave, shampoo, zweet, andere lichaamsgeuren, schoonmaakmiddelen en frituurlucht. Het prikkelt mijn neusslijmvliezen, waardoor ik het gevoel van een hele schrale neus krijg en bovendien is de lucht best vaak om niet te harden. Aangezien anderen het niet ruiken of niet storend vinden, krijg ik regelmatig de vraag of ik zwanger ben. Nee dus. Maar het wordt wel vervelend om in een trein of klaslokaal te blijven zitten op een normale afstand van andere mensen, aangezien ik ze allemaal vind stinken.
Er zal best een deel hiervan aan de conditie van mijn bijnieren te wijten zijn, maar ik geloof niet dat dat alles is. Mijn bijnieren zijn ooit immers veel erger uitgeput geweest en toen had ik dit echt niet.
Is er iemand die dit herkent? En weet iemand waar het vandaan komt?
Er zal best een deel hiervan aan de conditie van mijn bijnieren te wijten zijn, maar ik geloof niet dat dat alles is. Mijn bijnieren zijn ooit immers veel erger uitgeput geweest en toen had ik dit echt niet.
Is er iemand die dit herkent? En weet iemand waar het vandaan komt?