Superfoodies

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Pops
  • Startdatum Startdatum
Spam?

Ben er niet bekend mee,Pops ..en spreekt me ook niet aan. voor probiotica neem ik andere voedingsmiddelen.


Ingrediënten

Poeder van:

Groente* 35%: wortel*, rode biet*, spinazie*, boerenkool*, broccoli*
Fruit* 26%: banaan*, lucuma*, acerola bes*, camu camu*, framboos*, blauwe bes*
Grassen* 18%: gerstegras*, tarwegras*
Kruiden* 11%: pepermuntblad*, citroengras*, brandnetel*, moringa*, paardenbloemblad*
Algen* 4%: spirulina*, chlorella*
Overige: verdikkingsmiddel (pectine), probiotica (L. plantarum, L. rhamnosus, L. fermentum, L. paracasei, L. acidophilus, B. lactis, B. bifidum, L. sakei), spijsverteringsenzymen (amylase, protease), matchathee*, gember*, zwarte peper*, natuurlijke aroma's
 
Wij zijn hier geen fan van green juice of andere sapjes. Daarvoor moet je echt op een ander forum zijn.

Mike
 
Spam?

Ben er niet bekend mee,Pops ..en spreekt me ook niet aan. voor probiotica neem ik andere voedingsmiddelen.


Ingrediënten

Poeder van:

Groente* 35%: wortel*, rode biet*, spinazie*, boerenkool*, broccoli*
Fruit* 26%: banaan*, lucuma*, acerola bes*, camu camu*, framboos*, blauwe bes*
Grassen* 18%: gerstegras*, tarwegras*
Kruiden* 11%: pepermuntblad*, citroengras*, brandnetel*, moringa*, paardenbloemblad*
Algen* 4%: spirulina*, chlorella*
Overige: verdikkingsmiddel (pectine), probiotica (L. plantarum, L. rhamnosus, L. fermentum, L. paracasei, L. acidophilus, B. lactis, B. bifidum, L. sakei), spijsverteringsenzymen (amylase, protease), matchathee*, gember*, zwarte peper*, natuurlijke aroma's
Nee geen spam😉 heb ze hier nu staan , zitten geen gekke dingen in toch? Lijkt mij in combi met wp toch echt niet verkeerd.
 
Wij zijn hier geen fan van green juice of andere sapjes. Daarvoor moet je echt op een ander forum zijn.

Mike
Daarom vraag ik het juist hier op het forum, gezien de andere kijk op voeding. Op ‘groen’ forums wordt zoiets al gauw de hemel in geprezen, dus daar heb ik niet zoveel aan.
 
Ivm een (gelukkig lichte) darmontsteking , divertikels een vezelarme voeding vandaag voorgeschreven gekregen . Pannenkoekjes van rijstmeel mag wel wat ik eruit opmaak? Hoe zit het met lionsmane eigenlijk, iemand een idee? Want dit wordt natuurlijk in de gewone standaard vezelarme voeding niet vermeld. Ik neem dit als supplement voor mijn MS namelijk.
 
Als je sapjes wil gaan drinken zou ik een slowjuicer of een sapcentrifuge aanschaffen en verse biologisch dynamische groenten gaan juicen. Het is een goeie manier van hydratatie en het kleine beetje aan voedingsstoffen dat in groente aanwezig is is maximaal opneembaar doordat er geen vezels inzitten. Koop geen sapjes of poeders maar ga zelf aan de slag dan weet je zeker dat het ook rauw is. Zelf eet ik geen groente maar drink wel groente sap, bijvoorbeeld groenselderij met peterselie en een beetje honing volgens recept van Aajonus Vonderplanitz
 
Als je sapjes wil gaan drinken zou ik een slowjuicer of een sapcentrifuge aanschaffen en verse biologisch dynamische groenten gaan juicen. Het is een goeie manier van hydratatie en het kleine beetje aan voedingsstoffen dat in groente aanwezig is is maximaal opneembaar doordat er geen vezels inzitten. Koop geen sapjes of poeders maar ga zelf aan de slag dan weet je zeker dat het ook rauw is. Zelf eet ik geen groente maar drink wel groente sap, bijvoorbeeld groenselderij met peterselie en een beetje honing volgens recept van Aajonus Vonderplanitz
Weet ik ,heb al jaren een Mattisson in huis die ik niet gebruik , teveel werk en energie die ik niet heb. WP sinds een jaar of 15, maar door energie gebrek maak ik het mezelf tegenwoordig wat makkelijker met poeders, die ik met mate gebruik . Wat tenslotte mijn inziens een beetje neerkomt als dat ik al mijn kruiden en groenten zelf kweek, droog, maak, fermenteer of wat dan ook. Jarenlang gedaan maar gewoon de energie niet meer voor.
 
Weet ik ,heb al jaren een Mattisson in huis die ik niet gebruik , teveel werk en energie die ik niet heb. WP sinds een jaar of 15, maar door energie gebrek maak ik het mezelf tegenwoordig wat makkelijker met poeders, die ik met mate gebruik . Wat tenslotte mijn inziens een beetje neerkomt als dat ik al mijn kruiden en groenten zelf kweek, droog, maak, fermenteer of wat dan ook. Jarenlang gedaan maar gewoon de energie niet meer voor.

Gewoon de energie niet meer.

OK, dan nog maar een poedertje erdoor mengen.
 
Weet ik ,heb al jaren een Mattisson in huis die ik niet gebruik , teveel werk en energie die ik niet heb. WP sinds een jaar of 15, maar door energie gebrek maak ik het mezelf tegenwoordig wat makkelijker met poeders, die ik met mate gebruik . Wat tenslotte mijn inziens een beetje neerkomt als dat ik al mijn kruiden en groenten zelf kweek, droog, maak, fermenteer of wat dan ook. Jarenlang gedaan maar gewoon de energie niet meer voor.
Ik snap echt niet wat voor meer moeite het kost, in een paar seconde heb ik 4 theeglazen groentesap gemaakt, misschien moet je een andere juicer aanschaffen, deze bijvoorbeeld.
Lekkere verse sap, daar krijg je energie van.
 
Laatst bewerkt:
Ik snap echt niet wat voor meer moeite het kost, in een paar seconde heb ik 4 theeglazen groentesap gemaakt, misschien moet je een andere juicer aanschaffen, deze bijvoorbeeld.
Lekkere verse sap, daar krijg je energie van.
En al het was en snijwerk van te voren? En de afwas daarna? Believe me bin there done that. Ik zie het verschil eerlijk gezegd niet zo met mijn eigen vers gedroogde en gemalen kruiden 🤷‍♀️ en soms kun je gewoon niet meer anders, als zelfs een handdoek oprapen al teveel is.
 
En al het was en snijwerk van te voren? En de afwas daarna? Believe me bin there done that. Ik zie het verschil eerlijk gezegd niet zo met mijn eigen vers gedroogde en gemalen kruiden 🤷‍♀️ en soms kun je gewoon niet meer anders, als zelfs een handdoek oprapen al teveel is.
Je hebt zeker ook geen energie om een vaatwasser te kopen?
 
Heb ik. Maar laat maar hoor. Als er hier geen fatsoenlijke antwoorden gegeven kunnen worden op een vraag van een ziek iemand zegt dat meer over jullie dan over mij. Empathie is hier op het forum altijd al ver te zoeken geweest, vroeger al. Dus dat is nog niets veranderd blijkbaar. Bah!🤢
 
Empathie voor mensen met een slachtoffercomplex is geen optie.

Mike
Slachtoffer complex?? Man waar heb je het over. Ik stelde een normale vraag over de inhoud van dat spul, maar er wordt vanalles bij aangedragen wat totaal niet relevant is. Als ik had willen blijven juicen had ik dat wel gedaan!
 
Heb ik. Maar laat maar hoor. Als er hier geen fatsoenlijke antwoorden gegeven kunnen worden op een vraag van een ziek iemand zegt dat meer over jullie dan over mij. Empathie is hier op het forum altijd al ver te zoeken geweest, vroeger al. Dus dat is nog niets veranderd blijkbaar. Bah!🤢
Mijn advies is om geen sap in poedervorm te nemen maar om vers sap te gaan drinken netzoals ik mensen adviseer om verse lever te eten ipv in poedervorm in een capsule. Als ik geen empathie zou hebben zou ik helemaal geen adviezen geven.
 
Zonder in oeverloze discussies te vervallen nog een laatste reactie van mij. Er worden wel degelijk goede tips aangedragen, maar jij kiest er voor om te ja-maarren en beroept je op je ziek-zijn. Dat is zelfgekozen slachtofferschap.

Mike
 
Ook nog ff een laatste advies van mij: Maak eens een vers groentesapje en een groente sapje op basis van die poeders en proef dan het verschil en merk wat voor uit werking het op je geeft.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
529.791
Leden
8.655
Nieuwste lid
Monique vdf Jacobs
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan