Tom stelt zich voor

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tom
  • Startdatum Startdatum

Tom

Member
Hallo forumgangers.

In de jaren 2000 nam ik een kijkje op de chat van Argusoog.org, en daar noemde ene Mike het Keltisch zeezout...

Later kwam deze Mike Donkers regelmatig op ArgusoogRadio te gast bij Desiree Rover of Arend Zeevat. Het enthousiasme waarmee hij sprak over waterstofperoxide is aanstekelijk!

Zo zat ik al twee jaar aan de sole en de h2o2 terwijl het dieetverhaal nog niet echt was doorgedrongen... Pas toen ik op FrontierRadio, Frits van der Blom hoorde over vetten, besloot ik niet meer te bakken in zonnebloemolie en maar aan het ossewit te gaan :)

Ik ben ook veganist geweest maar inmiddels is mijn waldkornbroodje humus definitief vervangen door een wit broodje leverworst. Hier in Eindhoven zijn we gezegend met de Genneper Hoeve: een gezellig boerderijtje waar ze uitstekende producten verkopen. Rauwe melk, vlees, niervet op aanvraag...

En de gefermenteerde levertraan smaakt me goed. Die zilte zee! Heerlijk door de rijst of over de pizza.

Eigenlijk hoop ik door goed te eten, de tandarts te ontwijken! Mijn voormalige tandarts had me wijsgemaakt dat ik gaatjes had en dat die uitgeboord moesten worden. Oftewel had me voor de gek gehouden en mijn gebit vernield. Ik vertrouw ze niet meer en koop liever een pot levertraan.

En nog steeds luister ik graag een oude uitzending terug van GezondheidRadio; alleen om Mike Donkers zo enthousiast te horen spreken want ik ben wel een beetje een fan :)

Groeten uit Brabant!

Tom

En de gefermenteerde levertraan smaakt me goed. Die zilte zee! Heerlijk door de rijst of over de pizza.

Ja wie is er niet gek op zo'n pizza met een dikke laag levertraan! ;)

Mijn voormalige tandarts had me wijsgemaakt dat ik gaatjes had en dat die uitgeboord moesten worden. Oftewel had me voor de gek gehouden en mijn gebit vernield. Ik vertrouw ze niet meer en koop liever een pot levertraan.

Dit is wel erg kort door de bocht zeg. Ik neem aan dat je dit niet helemaal zo gaat aanpakken?

Waarom niet Pike? Soms is het tijd voor zo'n moment in je leven dat je het roer radicaal om gooit. Ik vind het juist wel een goed plan om de tandarts links te laten liggen en de oplossing in het eetpatroon te zoeken.

Het is niet per definitie zo dat als de tandarts zegt dat je gaatjes hebt hij/zij je voor de gek houdt. Als je gaten in je gebit hebt is het geen verstandig idee om dan maar hard weg te lopen bij de tandarts en denken dat een pot levertraan de boel gaat oplossen. Want, hoe ernstig zijn die gaten? Hoe ver is het bederf?
Daarbij moet je een heel specifiek eetpatroon gaan volgen en dan het eventuele herstel in de gaten houden. Het liefst door een controle bij een goede bekwame tandarts.
Mike gaat ook naar de tandarts.

Je moet natuurlijk wel zelf de regie houden.

Reguliere gezondheidszorg is soms, lang niet altijd, heel goed om een diagnose te stellen.
Zo ben ik onlangs bij de dermatoloog geweest omdat ik haaruitval op het lichaam heb.
De dokter zei zeker te weten dat dit een bekende auto-immuun stoornis is. Niets aan te doen.
Ik wilde wel even naar de dermatoloog omdat ik wist dat deze diagnose onzin is.
De dermatoloog was het met mij eens. Wat het dan wel was wist ze ook niet behalve dan een schildklierprobleem maar dat was het niet want mijn TSH was goed. ;)

Toch heeft ze nog even mijn ijzergehalte laten meten. Bij te laag ijzer kan je ok haaruitval hebben. Bleek dat ik een veel te hoog ijzer hebben!
Zeer nadelig voor de schildierfunctie!
Met deze diagnose kan ik weer verder. Ik wilde toch al bloed gaan doneren maar ik dacht altijd dat mijn ijzer waarschijnlijk vrij laag zou zijn. Ik ga nu bloed doneren om mijn ijzer naar beneden te halen.

Sorry, maar ik lig hier dubbel. Wat is het nou voor argument dat Mike ook naar de tandarts gaat? ;)

Ik vermoed dat Tom hier goed over nagedacht heeft en dat hij heel goed weet hoe ernstig het zijn gebit was en is. Ik vermoed ook dat hij zich hier korter door de bocht uitdrukt daar het hele verhaal vast langer en gedetailleerder zal zijn. En dan nog, ieder mag toch voor zichzelf uit maken wat voor hem verstandig is?! Ik proef de emotie in zijn verhaal en die kan je niet uitwissen. Met zulke negatieve emoties en wantrouwen tegen de tandarts is het niet bezoeken ervan misschien juist wel heilzaam voor Tom.

Zelf de regie houden inderdaad en als dat voor diegene is dat hij niet naar de tandarts gaat lijkt me dat ook prima te kunnen.

Het komt op mij vreemd over dat het normaal en logisch bevonden wordt dat de reguliere artsen vermeden worden en de tandartsen niet. Het blijft immers reguliere zorg.
Bij tandartscontrole gaatjes zoeken en vinden is net zoals door de artsen laten onderzoeken of je wat mankeert. Je vindt vanzelf wel wat.

Sorry, maar ik lig hier dubbel. Wat is het nou voor argument dat Mike ook naar de tandarts gaat? ?

Tom is een fan.

alleen om Mike Donkers zo enthousiast te horen spreken want ik ben wel een beetje een fan :)

Ik vermoed dat Tom hier goed over nagedacht heeft en dat hij heel goed weet hoe ernstig het zijn gebit was en is. Ik vermoed ook dat hij zich hier korter door de bocht uitdrukt daar het hele verhaal vast langer en gedetailleerder zal zijn.

Vandaar ook dat ik zei:

Ik neem aan dat je dit niet helemaal zo gaat aanpakken?

En dan nog, ieder mag toch voor zichzelf uit maken wat voor hem verstandig is?!

Zeg ik dan dat hij dat niet mag?

Het komt op mij vreemd over dat het normaal en logisch bevonden wordt dat de reguliere artsen vermeden worden en de tandartsen niet

Ik vermijd reguliere artsen niet. Ik maak gebruik van hun diensten om een diagnose te krijgen en maak dan een afweging of ik wel of niet zijn of haar advies opvolg. (meestal niet)

Ah, ok, Tom is een fan. Maar ook fans moeten voor zichzelf denken ;)

En dan nog, ieder mag toch voor zichzelf uit maken wat voor hem verstandig is?!
Zeg ik dan dat hij dat niet mag?

Sorry Pike, je zegt dat inderdaad niet maar het kwam zo op mij over. Mijn excuses, waarschijnlijk iets teveel mijn eigen stokpaardje bestegen :)

Sorry Pike, je zegt dat inderdaad niet maar het kwam zo op mij over. Mijn excuses, waarschijnlijk iets teveel mijn eigen stokpaardje bestegen :)
Geen probleem :)

Tja misschien kwam ik een beetje bot uit de hoek... :)

Maar ik voel me ook wel bedonderd.

Want ze hadden rontgenstralen nodig om die gaatjes te zien; en later hoor je van uit de school geklapte tandartsen, b.v. bij Desiree Rover op de radio, dat zulke kleine gaatjes niet uitgeboord hoeven worden. Dat het echt zonde is zo'n gezonde tand te vernielen.

Maar zo blijven ze hun klanten wel houden want die vullingen moeten om de 10 a 20 jaar vervangen worden... Tja als het zover is zal ik daarvoor een tandarts bezoeken maar verder zo weinig mogelijk :)

Ben verder wel tevreden met mijn gebit. Ik heb het idee dat mijn tanden witter en minder doorzichtig zijn geworden sinds ik rauwe melk consumeer. Ben echt blij met alle informatie op dit forum!

En sorry van de pizza.

Een andere manier om mezelf te introduceren:

Ik ben autistisch. Door de bossen crossen, hutten bouwen, computerspelletjes en computer programmeren. Computertechniek gestudeerd maar het computerwerk niet volgehouden en afgekeurd. Mezelf beziggehouden met kraken, blowen, rondhangen, tuinieren, veganistisch koken, ecodorp, vrijwilligerswerk, occupy'en enz... De alternatieve media gevolgd van Niburu tot QFF. Anastasia gelezen... En tegenwoordig bijenhouden als hobby. Biodanza vind ik ook mooi en helpt me weer een beetje mens te zijn. Dan doe ik divers vrijwilligerswerk en daarnaast ongeschoold werk als industrieel schoonmaker.

Ik ben verslaafd aan koffie, brood, pizza, tabak, bier en hasj.

Gedaan:

melk fermenteren
yoghurt maken
waterkefir
groente fermenteren
niervet smelten
haggis maken
bouillon maken

Te doen:

kefir maken
Clark-kuren
kip slachten

En... trippen op de pijnappelklier van een varken, dat staat ook nog op mijn verlanglijstje :)

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan