Vasten gevolgd door voedselvergiftiging

mzero

New member
Hallo allemaal,

Ik ben geheel nieuw in de Weston Price wereld. Ik heb net zijn boek uit, en toen kwam ik deze site tegen!

Ik heb in juli 2 weken gevast op basis van groente sap. Het werd me aangeraden en ik heb er veel goeds over gelezen op internet. Ik had last van eczeem, bultjes op de hoofdhuid (onder het haar), veel vermoeidheid (en wakker worden iedere nacht) en een gelige gloed in de ogen.
Vasten zou een goede oplossing kunnen bieden voor deze problemen. Het verliep allemaal erg goed, tot na 2 weken m'n lichaam opeens aan leek te geven dat ik er heel snel mee moest stoppen. Dat heb ik toen ook gedaan.

Ik ben daarna rauwe groente gaan eten, na een paar dagen ben ik noten en zaden gaan toevoegen, avocado, soms wat fruit, en beetje bij beetje meer olie, vis, ei en vlees. Dat ging allemaal erg goed.
Ik had geen last meer van eczeem, of van de hoofdhuid. Ik voelde me zeer fit, en sliep voor het eerst in lange tijd weer goed 's nachts.

Na ongeveer een week (dat is nu een week geleden) at ik een omelet met daarop wat groente waaronder champignons. Ik vermoed dat de champignons niet geheel goed meer waren, want direct na het eten voelde ik me erg beroerd.
Sinds dien heb ik last van enorme diarree, wat nu dus al een week aan de gang is. Het leek in het weekend wat vaster te worden, maar lijkt er alleen nog maar water met wat etensresten uit te komen.

Voedselvergiftiging opgelopen misschien? Dat lijkt me niet handig na een periode van vasten. Sowieso heb ik mijn twijfels over of het vasten wel zo verstandig was...

Ik neem momenteel als enige supplement probiotica (1x daags, Bio-FLoracare XL. 3x daags Multi Enzym Plus).
De Enzymen heb ik in de eerste week toegevoegd, omdat mijn ontlasting onverteerde etensresten bevatte, en ik veel op boerde tijdens en na het eten. Sinds het innemen van enzymen is dit verholpen.
De pro-biotica ben ik nu een halve week geleden mee gestart vanwege de diarree.