verborgen reflux baby?

organica

New member
Hallo, wie kan me helpen, heb als advies van de arts johannisbroodpitmeel voorgeschreven gekregen om mn borstvoeding mee in te dikken en dan als flesvoeding aan hem te geven. Wat vinden jullie hiervan?

M'n kindje is met de vaccuum geboren en huilt heel veel, nu dachten we zelf aan verborgen reflux en de arts ook. Maar hoe kan dit snel verholpen worden?
misschien is de reflux of het vele huilen ook wel een oorzaak van de vaccuum.
Hoop dat iemand me kan helpen

Het zou heel goed kunnen dat de oorzaak bij de vacuumpomp ligt. Hierdoor kunnen wervels verschuiven wat allerlei klachten kan veroorzaken. Mijn advies zou zijn: ga zo snel mogelijk naar een goede osteopaat.

Heb je verder weeenopwekkers, pijnmedicatie en/of ruggenprik gehad tijdens de bevalling? Ook daar kan de oorzaak liggen.

Bloempje

MIjn dochter had dat ook, reflux, ze sliep in de sitter, zo lag ze een beetje hoger met haar hoofd en kon ze toch ontspannen liggen. We hadden een sitter die je op drie verschillende hoogtes kon instellen, plat liggen, recht 'zitten' en iets tussenin. Op de stand tussenin sliep ze dan.

Van de osteopaat (mijn dochter was ook een huilbaby) kregen we het advies om losec te geven in plaats van zantac. (zantac hielp niet, losec hielp een beetje) We wisten toen van niets beters om te geven ...

Je kindje zal zeker deugd hebben van een osteopatische behandeling; zowel voor het hoofdje en de nek als de verborgen reflux. Zoek iemand die ervaring heeft met baby's ... Dochter sliep de eerste weken pas als ze behandeling gehad had ...

Wat eet jij zoal ? Dochter reageerde sterk op de borstvoeding als ik gluten, koemelk, koffie, nachtschades dronk/at ... de melk raakte dan niet verteerd, soms kon ik de zurige lucht ruiken van op afstand !

Ben je wel zeker van reflux? Johannesbroodpitmeel is vulling die alleen maar zorgt dat de voeding niet uitgespuugd kan worden, ze komt wel nog steeds omhoog, het helpt vooral om minder was te hebben.
Kolven en dat spul toevoegen is in mijn ogen echt idioot, het doet niks aan de oorzaak van de reflux. Borstvoeding is ook niet goed in te dikken het wordt dan een soort behangselplak die nog slechter verteert, je produktie op peil houden met kolven is ook al niet zo gemakkelijk. Ik zie er totaal het nut niet van in.

Ik zou naar een (goede!) osteopaat gaan die ervaring heeft met babys. Een vaccuumbevalling kan heel erg zwaar zijn voor de baby. Een babyhoofdje is heel zacht en al de schedeldelen liggen nog los. Een vaccuum trekt daar heel hard aan en dat kan de schedel vervormen maar ook in de nek kunnen problemen zijn, een osteopaat kan dat op een hele zachte manier terug manipuleren. Verder weet ik niet hoe oud je baby is maar wat is veel huilen? Een zware bevalling kan ook zonder echte schade toch verwerkt moeten worden. De eerste drie maanden zijn toch voor veel baby´s een periode waarin veel gehuild wordt. Wanneer speelt het huilen, slapen julie samen? Heb je een draagdoek? ideaal om na het eten rechtop in te laten slapen en ideaal als ze huilen. Sterkte!

De oorzaak kan lastig te vinden zijn, tot die tijd:
Schuin slapen kan ook door een stapel boeken o.i.d. onder de poten van het bedje te zetten.
Gaviscon heeft (had?) een variant waar geen/weinig troep in zit, deze is eventueel zelf na te maken, enkele ingredienten mengen, zodat je precies weet wat erin zit.

Losec is Omeprazol, dat wil je echt niet gebruiken.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Omeprazol

Drink voldoende water Eén van de beste brandend maagzuur tips is natuurlijk om voldoende water te drinken. Water heeft een neutrale zuurtegraad. Dat helpt om die manier om overtollig maagzuur te neutraliseren. Het zal ook helpen om voedingsstoffen op te nemen.

Slaap op je zij
Slapen op je maag of slapen op je rug na een maaltijd kan maagzuur helpen ontwikkelen. Wat op termijn kan leiden tot brandend maagzuur en problemen met de vertering. Probeer te slapen op je linkerzijde met een kussen tussen je knieën om stress op de ruggengraat, heupen en lage rug te voorkomen.

Onderzoeken hebben aangetoond dat het slapen op de linkerzijde de vloei van maagzuur naar de slokdarm verminderd. En dus ook brandend maagzuur gaat verhinderen en misschien ook verhelpen.

Draag losse kleding Hoewel dit misschien nogal vergezocht mag klinken. Het dragen van strakke kleding kan brandend maagzuur stimuleren. Zeker wanneer we reeds overgewicht hebben. Het zal de druk op de buikstreek verhogen en kan op die manier maagzuur terug naar de slokdarm duwen. Om die reden dragen we beter comfortabele kleding wanneer we last hebben van brandend maagzuur. - See more at: https://gezonderleven.org/gezondheid/brandend-maagzuur/#sthash.HouP2rrd.dpuf

Hoewel dit voor oudere mensen is gericht kan je er misschien toch wat aan hebben.

Drink voldoende water Eén van de beste brandend maagzuur tips is natuurlijk om voldoende water te drinken. Water heeft een neutrale zuurtegraad. Dat helpt om die manier om overtollig maagzuur te neutraliseren. Het zal ook helpen om voedingsstoffen op te nemen.

Dit gaat uit van de doorsnee droge granenconsumerende en mager vlees etende Nederlander. Deze heeft 2-3 liter water nodig om de spijsverteringssappen van vocht te voorzien. Al dat water spoelt echter ook enzymen en mineralen weg en het verdunt het maagzuur. Reflux is niet het gevolg van teveel maar TE WEINIG maagzuur. Drink daarom rauwmelkse zuivel, kombucha, waterkefir en eet (semi)vloeibare voeding, in de vorm van soepen, bouillons en stoofschotels. En vergeet vooral niet dat azijn een belangrijke smaakmaker is, die helpt om voedsel beter te verteren!

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan