Vitamine E

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mtje
  • Startdatum Startdatum

Mtje

New member
Uit (kinesiologische) testen blijkt dat mijn vitamine E te laag is. Nu neem ik levertraan en mijn vitamine A is nog iets te laag maar vit. D zit eindelijk op peil (dat was voorheen veel te laag) Nu weet ik dat de vitamine D ook van A neemt (wisselwerking)

Ik wil nu Vit E gaan toevoegen, naast uit voeding een supplement nemen tijdelijk om het op peil te brengen. Nu las ik al dat een vit E complex het beste is (zowel tocoferolen als tocotrienolen) maar Solgar, Plantina, Orthica en NOW zijn op basis van soja -olie en dat mag ik niet hebben (is voor niemand goed) Bij Bonusan staat dat het obv olijfolie (ectra vierge) is maar het is me nog niet duidelijk of dat alleen het vulmiddel betreft of ook het hulpmiddel.

Weet iemand hier een goed merk zonder soja-olie?

Of anders iets uit voeding waar superveel vit. E inzit.

Zonnebloemolie staat hoog in de lijst maar op aanraden van dit forum eet ik alleen biologische roomboter, goede olijfolie en kokosolie (extra vierge en niet ontgeurd).

Kan saffloer- olie wel? dan misschien daar dagelijks een lepeltje van over de salade?

Mijn zink en magnesium en jodium is ook laag... is er een verband (heb beginnende dupuytren in hand en zit in familie)

Ik lees graag jullie tips.

Goede tip! Dank Marijan en zotteke.

Gebruik je dat net als kokosolie om in te bakken?

Dus dan afwisselen met kokosolie? wat doen jullie er nog meer mee?

Palmolie combineren met boter en/of kokosolie bij bakken of door saus/soep wat extra roeren.

lees net dat het boordevol vitmine A en E zit. Precies de 2 vitamines waar ik wat laag in zit. Dus helemaal goed.

Kan iemand hier iets zeggen over het feit dat ik levertaan neem en toch laag in A en E blijf. Uit mijn test komt slechte opname. Maar ik weet niet specifieker wat ik dan kan testen. Wat kan er mis zijn waardoor opname van vitamine E vemindert?

Quote:
Ik vind het fijn om palmolie in tomaten-wortelsoep te verwerken.

De palmolie is niks mis mee, maar tomaten zijn nachtschades en wortels zijn zetmeel.

Mike

Opname van vet( vetoplosbare vitaminen) verloopt dan misschien niet goed, kan zijn door te weinig maagzuur of slechte opname in de dunne darm door o.a. geen goede galwerking (te weinig galzurenzouten) of geen goede opslag van vitamine A in de lever.

Misschien eens een gal en leverreiniging overwegen?

Avocado's eten! Natuurlijke bron van goede vetten en vitamine E

(1 avocado: 4.16 milligrams of alpha-tocopherol)

ik deed (nu even niet) de rode palmolie in de kleine leverreinigingsshake citroen, olijfolie enz., koud.

@ Tanja. Meteen getest en komt uit slechte opnamen in dunne darm door geen goede galwerking. Opslag in lever is wel ok.

Zal eens googlen hoe ik de gal kan helpen.

@ Mike Ik eet wel nachtschades aangezien ik er sterk op test.

Ben wel benieuwd of jij een verband ziet in de tekst in mijn eerste mail.

@Icky... ook een goede tip..ik ga meteen avocado's halen.. heerlijk

helpt appelazijn ook om de gal te helpen?

Zo ja, wat is de samenstelling?

Ik doel op hoeveelheid water en appelazijn (met citroen?)

Quote:
Tomaten en wortels verwerkt in soep geeft mij geen fysieke klachten. Rauw wel.

Wortels, fruit en andere koolhydraatbronnen koken helpt met de vertering ervan, maar neurotoxines in nachtschades verdwijnen niet door koken.

Mike

Net appelazijn gekocht....pff wat is dat vies (1 eetlepel in glas water met 1theelepel sole) dit ga ik nu 2 maal per dag (ochtend en avond nemen)

Ga verder meer balsamico azijn gebruiken en heb voor morgen zuurkool gehaald. Even wat meer zuren nemen. Mijn brood is al zuurdesem spelt (eet geen tarwe) en 2 x per dag appelazijn en sole. Ben benieuwd.

Als je het echt vies vind kun je er een beetje honing doorroeren (lauwwarm water nemen) om te wennen.

Om je galproductie te stimuleren/vetvertering te verbeteren kun je ook meer bitter op het menu zetten, bijvoorbeeld artisjok, witlof, paardebloemblad.

Gisterenavond voor 2e keer appelazijn in glas water met sole genomen. Vanochtend steken in mijn maagstreek en diarree. Nu nog steeds steken in mijn maag. Kan dat al van die appelazijn? Dat is wel snel van 2 eetlepels gisteren. Is dat normaal of reageer ik er verkeerd op? Ik lees nl dat veel mensen 2 of 3x per dag appelazijn nemen. Ik heb na inname gisteren niet een half uur erna gegeten, maakt dat uit?

nee ik had iets verkeerd gegeten want dat was één dag.

dank voor alle tips. metname dat beetje honing in de sole met appelazijn is een verademing.

Nog één vraag blijft over: Ik wil Vit E gaan toevoegen, naast uit voeding een supplement nemen tijdelijk om het op peil te brengen. Nu las ik al dat een vit E complex het beste is (zowel tocoferolen als tocotrienolen) maar Solgar, Plantina, Orthica en NOW zijn op basis van soja -olie en dat mag ik niet hebben (is voor niemand goed)

Wie weet een supplement E zonder soja olie?

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan