Vol gevoel en toch trek..

Chantie

New member
Vol gevoel en toch trek...Ik heb daar wel eens last van ,jullie ook? Dat je denk hmmmm lust wel wat..toch een soort honger gevoel...

Vind ik nog wel eens lastig want ik kan bij wijze van spreke zo een ons of 2 heerlijke boeren kaas nemen ,tussen door hè..

Oef ti's wel soorte met gevaarlijk als het in huis is.....herkennen jullie dit?...ugh

Dan mis je een bepaalde veodingsstof of voedselgroep. Ik ben 19 jaar vegetarier geweest. Als ik me nu vol eet aan een vegetarische maaltijd, heb ik calorisch gezien genoeg op maar blijf ik met een 'onvolledig' gevoel zitten. Ik heb dan specifieke eiwithonger, honger naar dierlijke eiwitten om precies te zijn.

Mike

Ik herken het wel, maar ik heb er helemaal geen last meer van.

Het honger gevoel is weg en kan me richten op andere dingen.

Het kunnen denk ik 3 dingen zijn: Ondervoeding, lusten of emoties.

Ondervoeding kun je weg werken door volwaardige voeding te gaan eten. Mentale emoties die je niet uit kun je in balans brengen.

Lusten los je op door je echo op zij te schuiven, of iets in je leven gaan veranderen.

Nou ik merk het eigenlijk alleen als ik een maaltijd met honing heb gegeten..en gissende middag vandaag had ik pannekoekjes met kokosmeel en eieren gemaakt..slagroom en goede honing erbij..

Ik had er eigenlijk nog een stuk kaas achteraan moeten nemen om dat niet helemaal voldaane gevoel weg te nemen...

Okay duidelijk! :D

Dat herken ik wel, ja! Als ik een eiwitrijke maaltijd gehad heb met veel vlees, dan ben ik heerlijk verzadigd. Maar als ik boekweitpannenkoekjes maak (voor de koolhydraten), dan heb ik altijd het gevoel dat ik nog iets mis. En dan neem ik vaak nog wat kaas of yoghurt achteraf ;D.

Ik sluit me dus aan bij wat hierboven gezegd wordt.

En toch ga ik een paar dagen wat vet minderen, ik ben zo misselijk met vlagen....en opboeren na de maaltijden...terwijl ik appelazijn en sole voor t maagzuur neem..

En vandaag had ik paar keer steken in me linker kant onder me ribben...wat was dat ook alweer? Lever en wat moesten we daar aan doen?...

Ik ben zelf de laatste tijd na eten ineens heel vol, (en dan helemaal niet een grote maaltijd ofzo bv 2 glazen melk met beetje slagroom)...en kan dan zo 6 uur lang niks eten omdat dat volle gevoel lang aanhoudt. Iemand enig idee? ( slechte vertering?)..

En herken ook wat jij zegt Chantie. Soms heb k dan trek in yoghurt of soms in wat zoetigs. Als ik daar dan aan toegeef zit ik te vol, dus probeerde dan niet aan toe te geven. Meestal zakt t dan ook weer weg.

Quote:
De lever zit rechts Chantie.

Dat klopt natuurlijk, maar de Chinezen zien de milt (die links zit) als een soort 'lever aan de linkerkant'. Als de Chinezen spreken over een 'slechte miltenergie' bedoelen ze: slechte verteringsenergie.

Mike

Zal de opsomming van vandaag maken;

Begon de dag met thee met sole en appelazijn

Toen eetlepel crème fraiche van geit, hmmm met griekse volle yogurt

Tussen de middag zaten we heerlijk in een strandtent ,tapas; schapenkaas en iberico ham

En vanavond 55 gram witte rijst met kruiden en prei met een eetlepel tahin en een gebakken ei erover.

Had nog trek dus zit nu aan een boeren kaas plankje met groene thee en stukje geiten kaas en roquefort hmmm..denk bij elkaar wel 150 gram kaas...ohhhh 8O

Ben ongi dus dan kan er wel een paard in :lol:

Daar over gesproken , als ik dan echt trek krijg zo van nu moet er echt wat in dan voel ik het bloed uit me handen stromen en word wat rillerig...

Dan ist echt etenstijd :P

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan