voorstellen Moestuin

moestuin

New member
Beste allen,

ik lees inmiddels 2 weken mee op dit forum. Ben me aan het verdiepen in WAPF.

Waarom?

Eigenlijk omdat ik me sinds 3 jaar niet echt verzadigd voel met de voeding die ik eet. Ik ben wel vol, maar voel me niet volledig. snappen jullie? Alsof ik nog iets mis.

Ik vraag me altijd af, hoe zou de oer mens dat hebben opgelost? (met alles; eten, kinderen, opvoeding; sociale contacten etc.)

Verder is mijn beste vriendin van 32 vorig jaar overleden aan kanker. Zet je toch aan het denken.

WAPF spreekt mij zeer aan. Er staat al kokosolie, roomboter en rauwe melk in mijn koelkast. Mijn planten, kat, kinderen en ik zelf krijgen dagelijks keltisch zeezout. En ik werk al kokhalzend elke avond een glaasje sole met appelazijn naar binnen. Mijn energie niveau schiet te lucht in!

Maar goed, even voorstellen:

vrouw, 32, woonachtig in Nuenen, dorpje bij Eindhoven. Moeder van 2 kindjes. Wij mogen van geluk spreken want wij zijn ondanks onze jarenlange "slechte voeding" (lees veel koolhydraten) klachten vrij.

Het enige is dus dat ik zelf soms wat vermoeid ben. Vandaar dat ik eens wil kijken wat deze manier van voeding voor mij kan betekenen.

Ik zal de komende tijd veel meelezen en soms wat vragen stellen.

Groetjes!

Welkom Moestuin!

Leuke gebruikersnaam trouwens.

Ooh, wat vreselijk. Zo erg jong ook en dan aan kanker overleden. Wat voor kanker was het dan? Sterkte!

Zelf ben ik ook nieuw hier dus ben ook nog maar net begonnen met dit alles aan het verdiepen en ik ga binnenkort ook beginnen aan een ander maar gezondere voedingspatroon.

Hoi moestuin, welkom.

Je leest net 2 weken mee en jouw energie niveau schiet de lucht in. Gewoon volhouden en doorgaan met WAPF dan ben je niet meer te stoppen. :lol:

Kijk eens op mijn site, daar vind je informatie vanaf dit forum, overzichtelijk bij elkaar: www.voedingisgezondheid.nl

Ook het 'alleen lezen forum' met teksten van Mike is bijzonder leerzaam, in het bijzonder de 'voedingsrichtlijnen' van Weston Price himself.

Verder is er ook nog de 'gebruiksaanwijzingen voor nieuwe leden' van Dennis, over het reilen en zeilen hier op het forum.

Voor de rest: veel lezen, lezen en lezen.

Lia

Hoi Poekie,

ja, ik heb jouw site al van a tot z gelezen. Inmiddels staat je beestenbottenboullion hier net te pruttelen en in mijn koelbox staat de yoghurt van rauwe melk te fermeteren. Ben benieuwd hoe die smaakt overmorgen!

Ik zal de andere links nog even doornemen, had ik nog niet gedaan.

Quote:
Ooh, wat vreselijk. Zo erg jong ook en dan aan kanker overleden. Wat voor kanker was het dan? Sterkte!

Leverkanker. Groeide 1 cm per week. Dus het was helaas snel gepiept. Laat 2 kleine kindjes achter van 1 en 3....

Oke, nou daar word ik wel stil van. Erg voor die kleine kinderen ook dat ze hun moeder om die reden zo jong al moeten missen :|

Ha Moestuin, welkom. Het spijt me dat je je beste vriendin hebt verloren.

Ik vind het leuk om te lezen dat je in Nuenen woont, daar woon ik nl. ook ! Wie weet kunnen we elkaar nog eens van dienst zijn.

Veel succes op je WAPF-tocht !

Hilde

Hoi Hilde, dat is zeker leuk!

Ik kan wel goede adresjes gebruiken. Ik heb al mijn eerste liter rauwe melk gekocht bij een biologische boerderij in Eindhoven, Tongelreeppad. Jou bekend?

is me bekend, moestuin, maar ivm lactose-intolerantie gebruik ik geitenmelk; ben nog op zoek naar rauwe geitenmelk. Wel weet ik dat er in Son-Breugel waterbuffelmelk en-vlees te koop is http://www.stoervlees.nl/; heb ik nog niet geprobeerd. Anderen op dit forum wel; kun je vinden door op "stoervlees" te zoeken.

Hilde

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan