Vraag over trage schildklier

Foodie

New member
Hoi, ik ben nieuw hier. Ik heb een vraag over een trage schildklier. Kan je deze zonder medicatie verhelpen en welke vitamine of mineralen heb je hiervoor nodig?
Alvast bedankt
Foodie

hallo Foodie,

dat is een hele goede vraag van jou: of je zonder medicatie een trage schildklier kan verhelpen.

Het zal de tijdsgeest zijn dat eindelijk iemand dit nu ook op dit forum oppert.
Je vraag is belangrijker dan het antwoord.
Zoekt en ge zult vinden.

Mijn antwoord: Ik ben zelf het levende bewijs en ook al een hele tijd.

Vitaminen en mineralen: ik gebruik zelf elke dag

-200 mcg selenium (seleniummethionine is de beste opneembare vorm). Uiteraard kun je ook dagelijks 2 paranoten eten als je er niet intolerant voor bent zoals ik. En bovendien: in die noten is de seleniumhoeveelheid niet altijd hetzelfde: dus dat zou dan kunnen pleiten voor het supplement;

-Vitamine d3: 5000 Internationale Eenheden (IE) of (IU) in het engels;

-Verder 22 mg zinkmethionine (best opneembare zinkvariant die je beter niet op nuchtere maag inneemt want dan word je misselijk, wat niet erg is maar wel vervelend);

-Verder zou ik een b-vitamine complex nemen dat de meeste methylvarianten van die vitamine bevat: mensen met autoimmuunziekten zoals mensen met schildklierproblemen die hebben vaak methyleringsproblemen met de omzetting van vitamine B.

Helaas eindigt daarmee de aanpak van je probleem niet, maar dat weet je misschien al.
Het gaat om bewustwording en leefwijzeaanpassingen.

Veel plezier daarmee voor jou in elk geval!

Laatst bewerkt:
hallo Foodie,

dat is een hele goede vraag van jou: of je zonder medicatie een trage schildklier kan verhelpen.

Het zal de tijdsgeest zijn dat eindelijk iemand dit nu ook op dit forum oppert.
Je vraag is belangrijker dan het antwoord.
Zoekt en ge zult vinden.

Mijn antwoord: Ik ben zelf het levende bewijs en ook al een hele tijd.

Vitaminen en mineralen: ik gebruik zelf elke dag

-200 mcg selenium (seleniummethionine is de beste opneembare vorm). Uiteraard kun je ook dagelijks 2 paranoten eten als je er niet intolerant voor bent zoals ik. En bovendien: in die noten is de seleniumhoeveelheid niet altijd hetzelfde: dus dat zou dan kunnen pleiten voor het supplement;

-Vitamine d3: 5000 Internationale Eenheden (IE) of (IU) in het engels;

-Verder 22 mg zinkmethionine (best opneembare zinkvariant die je beter niet op nuchtere maag inneemt want dan word je misselijk, wat niet erg is maar wel vervelend);

-Verder zou ik een b-vitamine complex nemen dat de meeste methylvarianten van die vitamine bevat: mensen met autoimmuunziekten zoals mensen met schildklierproblemen die hebben vaak methyleringsproblemen met de omzetting van vitamine B.

Helaas eindigt daarmee de aanpak van je probleem niet, maar dat weet je misschien al.
Het gaat om bewustwording en leefwijzeaanpassingen.

Veel plezier daarmee voor jou in elk geval!
Ha Lievergezond, daar ben je weer !

Forum statistieken

Onderwerpen
4.575
Leden
8.677
Nieuwste lid
Spell66
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan