Wat bestellen jullie in een restaurant?

Gadsie

New member
De meeste restaurants hebben wel gewoon een biefstuk of soms lever. Maar dit is nooit biologisch, en ik draag liever niet bij aan bio-industrie. Ik bestel dan vaak maar vis. Hoewel dit natuurlijk ook niet biologisch is. Ik weet nooit wat nou de beste keuze is als ik in een restaurant beland. Ik vraag me af wat de beste keuze is voor jezelf en de natuur en het dier.

Goed punt, ik ben ook benieuwd, maar ik vrees dat het altijd een (flink) compromis zal zijn. Laatst nam ik een runderbouillon in een standpaviljoen. Natuurlijk had ik geen zelfgetrokken runderbouillon verwacht, maar het was wel weg te krijgen met een cupje roomboter erdoor. Al is het helemaal niets vergeleken met mijn eigen runderbouillon. Ik denk dat ik in een (doorsnee) restaurant zelf toch vlees of vis zou bestellen. En dan rijst erbij en zeker geen aardappelen, frietjes of pasta. Dat het een keertje geen grasgevoerde bio is, neem ik dan amar voor lief. Zolang je het maar niet elke dag doet.

Als we al uit eten gaan hoop ik.dat er (wilde) zalm op de kaart staat, en meestal is er wel sla of groente.

Maar weet je, in de regel eet ik thuis toch het lekkerst.

Lia

Ik bestel meestal vis, soms vlees. de aardappels of wat er dan ook bij zit eet ik niet op

Ik kies dan voor wild, vis of lamsvlees. Tegenwoordig zijn er steeds meer restaurants die vermelden welk vee ze gebruiken, bv livar varken zie ik weleens staan of limousine regionaal, dat soort dingen. Niet altijd helemaal 100% grasgevoerd en bio, maar ook geen bio-industrie. Als je eens googled op restaurant biologisch en je plaatsnaam kom je ook al dingen tegen, of http://www.biogids.nl/biogids/kaart/rubrieknaam%3Arestaurant]hier[/url]. In Maastricht ga ik bijvoorbeeld graag naar eetcafe ceramique daar zijn ze heel goed bezig met duurzaam, lokaal en deels biologisch.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan