wie heeft ervaring met kies trekken en amalgaam verwijderen?

wildfood

New member
Hallo allemaal,

ik kijk al een tijdje mee op deze site, geweldig hoe iedereen hier bezig is zijn eigen weg te zoeken en elkaar daarbij te helpen!

Op een ander moment zal ik iets meer vertellen over mijn eetgewoonten en de reden dat ik hier op de site terecht ben gekomen, maar voor nu eerst een vraag.

Ik overweeg nl. om een kies te laten trekken die jaren geleden een wortelkanaalbehandeling heeft gehad. Hij doet geen pijn maar mij is geadviseerd om hem te laten verwijderen. Dit n.a.v. een paar andere kiezen die in december opnieuw gevuld zijn (met composiet) en die me wel een hele hoop last hebben gegeven. Een nvbt-tandarts (van Slooten in Amersfoort) heeft mijn kiezen bekeken en hij vermoedde een cadmium-allergie (ik heb echter nergens kunnen vinden dat er cadmium in composietvullingen gaat). Ik heb ook bij Henny Solleveld advies gevraagd en hij kon geen ontsteking zien bij de kiezen waar ik last van heb, maar wel bij de wkb kies. Dus zijn advies was om te beginnen met die te verwijderen en zo mijn immuumsysteem wat meer rust te geven (heb nl. ook veel last van eczeem en vermoeidheid). Maar elders (o.a. op WestonAPrice.org) heb ik juist weer gelezen dat je dan beter eerst je amalgaamvullingen kan laten verwijderen omdat je anders misschien juist meer last krijgt.

Ik zie het niet zo zitten om die kies "op de gok" te laten trekken (en ik heb al een klein fortuin uitgegeven sinds december aan alternatieve behandelingen en diagnoses, dus nog meer testen doen en maar zien wat het oplevert vind ik ook niet echt een optie meer) dus... ik zou heel graag willen weten of anderen zo'n behandeling hebben gedaan (ontstoken kies trekken en/of amalgaamvullingen verwijderen)? Hielp het achteraf of juist niet? en wie heeft de behandeling gedaan? en is er iemand bij Sanne Hulscher (Roermond) geweest en wat vond je van de test die zij laat laat doen?

Dit is het voor nu, zoals gezegd later meer, en alvast heel erg bedankt voor jullie reacties!

Ik heb ook een test laten doen bij een bio-energetische tandarts en bij mij zou ook een kies verstorend werken. Er zit een abces/fistel op het tandvlees dat zou eigenlijk al een teken zijn dat het afval afkomstig van de dode tand er uit moet. Als ik mijn kies laat trekken dan moest ik daar een homopatischmiddel bij nemen dat ik 50dagen moest blijven gebruiken. Garantie dat het de oorzaak is van mijn droge mond kan niemand geven en het blijft je eigen keuze om de kies er uit te laten halen.

Ik vond het wel raar dat ik van mijn eigen tandarts foto's meekreeg waar geen wortelkanaalbehandeling op te zien was. Het zouden niet mijn tanden zijn. Er is een foto gemaakt en daar was wel een wortelkanaalbehandeling op te zien. Het kan een vergissing zijn geweest van mijn tandarts maar het blijft vreemd.

wildfood, misschien dat je (alsnog) hier wat antwoorden op je vragen vindt.

https://www.fatsforum.nl/topic/amalgaam-vullingen

https://www.fatsforum.nl/topic/wo-7...e-tandarts-houdt-tandheelkunde-op-bij-de-huig

https://www.fatsforum.nl/topic/tandarts

https://www.fatsforum.nl/topic/wortelkanaalbehandeling

Ik heb zelf ook twee amalgaamvullingen laten verwijderen, onder één daarvan zat een behoorlijke ontsteking en daarom alleen al was ik heel blij dat die er uit was. Spectaculaire gezondheidswinst heeft het me vooralsnog niet opgeleverd, ik denk dat het meer voorkomen dan genezen was in mijn geval, omdat ik geen klachten had/heb.

Ik ben bij mijn tandarts terug geweest en hij zei dat wortelkanaalbehandelingen nooit helemaal bacterie vrij kunnen worden gemaakt. Hij gaf de bio tandarts in theorie gelijk, maar hij gaf als argument dat er dan bij veel mensen in de wereld weinig tanden meer overbleven als je al die tanden zou trekken.

Mijn foto's van november kon hij even niet vinden dus daarom gaf hij foto's mee die niet van mij waren?

De tandarts gaf toe dat er een onsteking zat en stelde voor om een nieuwe wortel behandeling te doen.

Ik kom er al 26 jaar maar mijn vertrouwen in zijn eerlijkheid is natuurlijk helemaal weg. Ik vraag me af waarom hij niet eerder heeft gezecht dat er een ontsteking zat. In November vroeg hij nog of ik nergens last van had. Waarschijnlijk had hij die fistel al wel gezien.

Ik heb wel vetrouwen in zijn technische kwaliteiten, want het repareren heeft hij altijd netjes gedaan.

Ik kreeg traumeel-s voorgescheven voor na de operatie. 50 tabletten.

Ik heb ook nog een natuurarts gebeld en hij zou ook geen wortelkanaalbehandeling meer laten doen, want de ontsteking komt vroeg of laat toch terug. Het blijft je imuumsysteem energie kosten en het blijft onsteken en dus blijft het giftig. Ik ben nu 26 en het is ook zonde om nu al een tand te moeten missen.

Bericht van iemand met een andere kijk op de wortelkanaalbehandeling, waarbij gezegd wordt dat een tand laten verwijderen ook een storende factor kan vormen:

Een tand verwijderen geeft veel meer problemen dan 'giftige' stoffen die niet meer zijn dan wat je binnen krijgt ook via voedsel en uitlaatgassen. (die je toch al binnenkrijgt als je niet 100% biologisch en ortganisch eet en als je niet op de zuivere toppen van de Himalaya leeft).

Een tand verwijderen kan storingen in de spijsvertering geven.

Vooral als je de lege plek niet opvult met een kroon of een brug, wat meer chemicaliën geeft dan een wortelkanaalbehandeling.

Omdat je een tand mist, groeit en aan de overkant een tand uit omdat die geen "ontmoeting" heeft met zijn overbuurman (antagonist).

Dat kan kauw en maal problemen geven waardoor voedsel minder goed wordt verteert en op den duur het evenwicht in de mond verstoort.

De biologische tandarts heeft het verhaal niet compleet.

Let wel; er zijn altijd voor en nadelen.

Als ik jou was zou ik van deze moderne tijd profiteren en geen middeleeuwse benadering kiezen, omdat een biologische tandarts een éénzijdige argumentatie heeft.

(daarvan wordt ik doorgaans heel alert).

Goede punten om rekening mee te houden Charade. Inderdaad, alles heeft voor en nadelen, dus als het even kan rustig de tijd nemen om te kijken wat het beste bij je past.

Erg slordig van je tandarts om de verkeerde foto te gebruiken... zo zie je maar weer dat je zelf ook altijd moet blijven opletten...

Ik vraag me bij dat stukje teks af wat meer risico met zich meebrengt.

Beide opties zullen verstorend zijn maar een wortelkanaalbehandeling kan denk ik grotere gevolgen hebben op bepaalde mensen en brengt meer risico mee op chonische klachten.

In theorie zou een dode tand uit je mond vallen en blijft ook niet in je lichaam zitten.

Mijn linker gezichtshelft is soms prikkelbaar en mijn linker oor zit vaak dicht. Ik kan me herinneren dat ik voor de wortelkanaalbehandeling nooit klachten had van vermoeidheid of angst.

Als ik de tand laat zitten is het voor mij gevoel een grotere gok.

Charade, is misschien een idee om kinesologisch te laten testen in hoeverre die dode tand een belasting vormt voor jou?

Helaas heb ik ook ervaring met amalgaam verwijderen. Bleek 30 jaar terug super-allergisch voor nikkel. Ik heb een biologische tandarts opgezocht. Hij raadde me eerst aan om een halve liter melk te drinken, voor er een vulling uitgeboord werd. Maar 1 vulling verwijderen per keer, anders adem je teveel dampen in. Tussendoor kreeg ik seleniumtabletten om te ontgiften. Die heb ik na 9 verwijderingen nog 1 jaar geslikt.

Let ook op het Zuid-Hollandse drinkwater, hierin zit veel te veel lood en cadmium.

Waardoor onze zoon jaren huidproblemen had. Ikzelf had vaak kaakontstekingen en blaasontstekingen. Nadat we op de site van drinkwater de waarden hadden gezien, zijn we begonnen met flessenwater (koken en drinken), dat scheelde al behoorlijk, nu gebruiken wij grondwater en alle problemen zijn voorbij, helemaal fit.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan