Witte bloedcellen

Jocoma

Member
Graag zou ik willen weten of er een alternatieve geneeswijze bestaat voor het
behandelen van Leukopenie. Recentelijk na een bloedname - analyse is gebleken dat ik een tekort aan witte bloedcellen heb.

Vraag ;
Ik vroeg me af of er een alternatieve geneeswijze (voeding - kruiden o.a...) bestaat voor het stimuleren van de aanmaak witte bloedcellen.

Bijvoorbaat dank

Dag Jocoma,
Wat is de oorzaak van de verminderde witte bloedlichaampjes? Heb je medicatie gehad?

Lijkt mij dat je je immuunsysteem kunt ondersteunen op velerlei manieren, zeker ook met voeding.

Dank voor je reactie. Nee , ik heb geen medicatie gehad.
Ik leef bewust , geheelonthouder , geen toegevoegde suiker , transvetten....schadelijke E...nr's . gebruik wel regelmatig kruiden
etc ben nogal serieus met mijn gezondheid bezig. Omdat ik 50 + ben laat ik 1x per jaar een bloedanalyse maken....deze was goed tm 2015 , in 2016 bleek dat de witte bloedcellen te laag waren...In juli was echter ook het vitamine D te laag en dachten mijn huisarts dat het daarmee verband hield.....maar na de 2e bloedname in nov 2016 bleek dat het vit-D niveau goed was , maar het niveau witte bloedcellen zelfs nog lager dan in Juli......

Ik vroeg me af of ik het beenmerg kan stimuleren witte bloedcellen te produceren....mbv voeding , kruiden , acupuntuur , of misschien een aangepaste leefwijze....

misschien heeft iemand hier ervaring mee ?

Een tekort aan witte bloedcellen hangt in de praktijk dikwijls samen met een niet optimale darmwerking wat het gevolg is van een niet optimale maagsapafscheiding. Speelt er in jouw geval misschien een overgevoeligheid voor bepaalde voedingsmiddelen waardoor essentiële vitaminen en mineralen niet optimaal worden opgenomen ?

Het in zo 'n geval belangrijk dat de voeding drastisch wordt aangepast. Hiernaast biedt gemmotherapie een passende ondersteuning door het inzetten van hazelaar (= corylus avellana) voor de witte bloedcellen en vijgenboom (ficus carica L) waarmee de afscheiding van het maagsap geregeld wordt.

Corylus avellana
Gebruikt plantendeel: Jonge knoppen

Beschrijving
Corylus avellana bevordert de elasticiteit van het longweefsel en de pulmonale circulatie. Het bevordert een goede leverfunctie. Verder bevordert Corylus avellane de vorming van nieuwe erythrocyten (rode bloedcellen) en granulocyten (witte bloedcellen) en reguleert het de bloedstolling

Een voorbeeld hiervan is
https://www.santi-shop.eu/nl/p801-Hazelaar-moedermaceraat-bio-Herbalgem.html
http://www.herbalgem.com/nl/onze-produkten/herbalgem/hazelaar/ref-030480

Vitamine A en B zorgen voor de aanmaak van witte bloedcellen. Vitamine C bevordert de activiteit van witte bloedcellen.

Je zou naast een aangepast menu supplementering op zo een natuurlijk mogelijke basis kunnen overwegen. Op het vlak van vitamine A wordt naast de levertraan, voeding rijk aan beta-caroteen geadviseerd
http://www.voedingisgezondheid.nl/levertraan.html
http://www.vitamine-info.nl/waar-zit-het-in/vitamines/#betacaroteen

Op het vlak van de vitamine B is dit een waardevolle aanvulling :
http://eu.iherb.com/product-reviews/MegaFood-DailyFoods-Balanced-B-Complex-90-Tablets/3992/?p=1

Bij vitamine C tenslotte is volwaardige vitamine C (eten van minimaal 1 sinaasappel per dag met vers ingevroren frambozen aangevuld met rozenbottels die geweekt worden in water dat niet hoger dan 70 graden Celsius) een betere optie dan een supplement waarin ascorbinezuur zit !

Bottenbouillon met veel merg. Beenmerg eten als boter. Is gelijk ook goed voor de darmen.,

Allen dank voor jullie reacties !
Echter graag zou ik hierop nog een ( late ) reactie willen plaatsen ;

Heb inmiddels kennis genomen van het aanbod voor Gemmotherapie. Ik zie in dit aanbod | assortiment geen
middel om de witte bloedcellen ( leukocyten ) te verbeteren. Vitamine c draagt weliswaar bij aan de activiteit van de witte bloedcellen maar niet zozeer in de aanmaak hiervan.

Hazelaar bevordert de synthese van de rode bloedcellen in het beenmerg....Ik lees in de beschikbare documentatie geen bevordering van de witte bloedcellen....

Maar mogelijk ( hopelijk ) mis ik hierin bepaalde info ?

Bij voorbaat dank

Dus 4 jaar later heb je nog niets gedaan met de tips?
Je immuunsysteem is het geheel van de delen, er is geen 1 middel dat witte bloedcellen doet toenemen, bovendien zou je het ook gewoon eens kunnen uitproberen.

Ik heb ooit begrepen dat ouderwetse middelen zoals levertraan je immuunsysteem (en dus de aanmaak van witte bloedcellen) bevorderen. Dit komt voornamelijk door de Omega-3 olie die erin zit, en de vitamine D.

Ook buiten zijn in de zon bevordert aanmaak van vitamine D, wat dus een essentiële voedingstof is voor het immuunsysteem. Levertraan kun je trouwens in klassieke of capsulevorm vinden in de reformwinkel of drogisterij zoals Holland & Barrett.

Hi Charza, klopt dat vetoplosbare vitamines goed zijn voor je weerstand, zeker levertraan, want vit A is enorm belangrijk voor de immuniteit.
Mijn punt hierboven was dat het alles bij elkaar is, niet 1 ding/middel.</p>
En levertraan trouwens niet zomaar bij H&B of reformhuis halen hoor, kwaliteit is echt belangrijk. Zelf gebruik ik de gefermenteerde van Green Pastures, schoon en niet verhit, dus alles nog intact. De kans dat je ranzige levertraan koopt is groot bij de meeste merken.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.548
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan