wormen in longen

Vincent

New member
beste forumleden,
Vanaf 11-2 t/m 11-3 hoestte ik wormen op, diverse soorten (5 á 6) van klein tot wel 4 cm, zo'n 20 per dag.
Ik vermoed dat ik het via het eten binnengekregen heb. (diverse gerechten besteld via internet)
Ik kreeg nauwelijks lucht, net genoeg om te overleven. Na 1 week naar de huisarts, die gaf een antibioticakuur.
Dat werkte niet, toen bloedonderzoek en een röntgenfoto. Niets te zien op de foto (merkwaardig!), resultaat bloedonderzoek, te veel witte bloedlichaampjes, verder niets (!). Huisarts 1 week afwezig, een andere huisarts gaf 2 puffers, 1 om de longen te openen, de ander om infecties te bestrijden. Tevens wilde zij een laboratoriumonderzoek van sputum, het wachten is op de uitslag. Op 11-3 de eerste puffer gebruikt met 20 mg ivermectine. Gelijk resultaat, een wondermiddel, 's middag's en laat 's avonds 50 wormen opgehoest en weer lucht genoeg, de dag erna in de ochtend en overdag nog eens veel wormen eruit. Dagelijks 20 mg ivermectine en de puffers gebruikt. Na 5 dagen vrijwel alle wormen eruit. Nu alleen nog hele kleine en weinig wormpjes opgehoest.
Vraag 1: Heeft iemand ervaring met deze klachten of herkent iemand dezelfde wormklachten.
Vraag 2: Hoe lang moet ik doorgaan met de 20 mg ivermectine?
Ik heb als bijwerking enigszins wazig zicht, en soms zie ik sterretjes als ik wakker wordt.
Ik splits de hoeveelheid van 20 mg in 2x 5mg ochtend en 2x 5mg namiddag.
Vraag 3: Hoe bestrijd ik de nog aanwezige worm in m'n darmen en longen (cq in m'n lichaam)?
Bij voorbaat dank
Vincent

Bijlagen

• 08-03-2022 wormen.jpg
    08-03-2022 wormen.jpg
    999,1 KB · Weergaven: 18
beste forumleden,
Vanaf 11-2 t/m 11-3 hoestte ik wormen op, diverse soorten (5 á 6) van klein tot wel 4 cm, zo'n 20 per dag.
Ik vermoed dat ik het via het eten binnengekregen heb. (diverse gerechten besteld via internet)
Ik kreeg nauwelijks lucht, net genoeg om te overleven. Na 1 week naar de huisarts, die gaf een antibioticakuur.
Dat werkte niet, toen bloedonderzoek en een röntgenfoto. Niets te zien op de foto (merkwaardig!), resultaat bloedonderzoek, te veel witte bloedlichaampjes, verder niets (!). Huisarts 1 week afwezig, een andere huisarts gaf 2 puffers, 1 om de longen te openen, de ander om infecties te bestrijden. Tevens wilde zij een laboratoriumonderzoek van sputum, het wachten is op de uitslag. Op 11-3 de eerste puffer gebruikt met 20 mg ivermectine. Gelijk resultaat, een wondermiddel, 's middag's en laat 's avonds 50 wormen opgehoest en weer lucht genoeg, de dag erna in de ochtend en overdag nog eens veel wormen eruit. Dagelijks 20 mg ivermectine en de puffers gebruikt. Na 5 dagen vrijwel alle wormen eruit. Nu alleen nog hele kleine en weinig wormpjes opgehoest.
Vraag 1: Heeft iemand ervaring met deze klachten of herkent iemand dezelfde wormklachten.
Vraag 2: Hoe lang moet ik doorgaan met de 20 mg ivermectine?
Ik heb als bijwerking enigszins wazig zicht, en soms zie ik sterretjes als ik wakker wordt.
Ik splits de hoeveelheid van 20 mg in 2x 5mg ochtend en 2x 5mg namiddag.
Vraag 3: Hoe bestrijd ik de nog aanwezige worm in m'n darmen en longen (cq in m'n lichaam)?
Bij voorbaat dank
Vincent
Tenzij een arts jou die hoge dosis ivermectine heeft voorgeschreven overleg met arts die wat van behandeling met ivermectine bij mensen afweet. Misschien anders dosis ivermectine verlagen/afbouwen? Halverend/afbouwen misschien? Het beste lijkt me om dat met een arts te overleggen.

Een orthomoleculaire arts lijkt me het beste.
Als dit een bestaand iets is - ik had er nog nooit van gehoord - dan is er op internet ook vast nog wel iets te vinden over behandeling. Anders doorgaan met Ivermectine. Regulier zal wel met medicijnen met bijwerkingen zijn. Er werd al anti-biotica genoemd. Is heel iets anders dan Ivermectine. Ik denk dat wormen ook in ontlasting aangetoond kunnen worden.

Beste Surv, mijn huisarts mag geen ivermectine voorschrijven, er staat een boete op, wordt direct gemeld. Zij weet er totaal niets van af, vraagt aan mij wat het is, en hoe het gebruikt wordt. Over wormen zegt ze , daar kan ik niets mee, is niet mijn terrein, maar ze werkt wel mee voor zo ver zij dat mag en kan.
Aan Romagi, Ik heb wormen kompleet afgegeven, met afmetingen van 4 cm tot 8 mm en alles daartussen, en eitjes erbij in het sputum, ik heb zelf een microscoop, zelfs met vergroting van een foto zie je het al, maar de test van de ggd zegt geen wormen, geen eitjes. Dit terwijl het zo klaar als een klontje is. Maandag klagen hierover bij de huisarts.

Weet je wat Vincent? Je bent mans genoeg om het zelf op te knappen.
Mooi dat je een microscoop hebt. Als die ivermectine geholpen heeft tot nu toe lijkt me om en om een goed idee, een paar weken slikken, en een paar weken niets. Kijk eens bij Kaardeshop. Catsclaw,= (kruiden) of ze willen wel met je meedenken.
Misschien een keer diaree opwekken. (stoelgangthee). Darmspoeling?
wel doorgaan tot het laatste eitje verdwenen is. Succes.

Beste Surv, mijn huisarts mag geen ivermectine voorschrijven, er staat een boete op, wordt direct gemeld. Zij weet er totaal niets van af, vraagt aan mij wat het is, en hoe het gebruikt wordt. Over wormen zegt ze , daar kan ik niets mee, is niet mijn terrein, maar ze werkt wel mee voor zo ver zij dat mag en kan.
😲
Zelf gebruik ik ivermectine in een lagere dosis, mede vanwege bij-effecten die jij ook noemt.
Heb gelezen dat een werkzame dosis 0,15 tot 0,3 mg per kg lichaamsgewicht is. Vanwege de lange halveringstijd - 18 uur - kan het ook praktisch zijn om niet steeds eenzelfde hoge dosering te nemen omdat dan na een paar dagen de hoeveelheid ivermectine in het lichaam aardig oploopt. Zie voor meer informatie onderwerp 'Ivermectine' op het forum. Met Romagi eens dat het praktisch kan zijn om ivermectine voor langere tijd in te nemen of in ieder geval een aantal weken een aantal dagen per week ivm de levenscyclus van betreffende parasiet.

Beste Surv, ik neem geen risico, wat ik heb meegemaakt was echt levensbedreigend. Als ik geen parasieten meer ophoest ga ik nog 2 weken door met 20 mg per dag in 2en gedeeld. Daarna alleen 5 mg per dag 1 maand, daarna even stoppen 2 weken, en zien of het gelukt is. Ik neem de bijwerking voor wat het is voor nu.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan