Xiphoid process

• Onderwerp starter Onderwerp starter JVG
  • Startdatum Startdatum
Ik had er nog nooit van gehoord, maar ik lees hier dat het operatief verwijderd moet worden:

https://www.ziekenhuisamstelland.nl/nl/patienten/klachten-aandoeningen/xifodynie/

Mike

Bedankt Mike.

Dit verklaart mss de pijn van mijn vriendin en de reden waarom ze niks vinden. Vroeger (van 3j tot 15j) in het ballet en werd constant in haar achterste en sternum met een vinger gepookt voor de houding te verbeteren. Ik kan aannemen dat dit gevolgen heeft temeer daar dit aanhangsel pas rond het 40ste jaar versteend en dus hierdoor ontstoken kan zijn en verkalkt. (ik vgl dit bv met mijn rechterschouder die door 25j rugby te spelen en steeds met die zijde te tackelen veel klappen heeft opgevangen en daar nu ook een beetje een zeurende last van heb).

Op energieniveau voelde ik daar wel iets, een soort ballonetje, maar wist niet precies wat. Dit verklaart mss een ontsteking en oneffenheid door verkalking.
Met het bloed zijn we zelf al wat verder denk ik.

Optimaal nog steeds niet, verre van denk ik. Maandag vlieg ik weer naar haar. Een trap van 12 treden is er soms teveel aan. Het probleem is ook dat ze telkens als ze zich iets beter voelt alles wil doen.

Bedankt

"Dit verklaart mss de pijn van mijn vriendin en de reden waarom ze niks vinden".
Ze vinden dus niets en dat is juist een reden (naar mijn idee) om acup. te proberen.

Ik hoop dat er iemand meeleest die een opleiding heeft gehad voor acupunctuur en goed kan uitleggen wat acup. allemaal kan doen. Anders is er vast wel veel te vinden op internet..
Ik heb zelf vele malen acupunctuur gehad en nog ga ik liever eerst naar acup. dan naar het ziekenhuis. Het ziekenhuis wil opereren. punt.Iets anders weten ze niet.

In het Amstelland ben ik zelf geopereerd en ben duidelijk overbehandeld.
Mijn dochter had een knobbeltje in haar borst, liet het onderzoeken en jawel, ze moest geopereerd worden. Ik heb een uitdraai gemaakt van een website waar verschillende soorten knobbeltjes werden genoemd, (weet niet of ik die bewaard heb) waaruit bleek dat niet ieder knobbeltje verwijderd hoefde te worden. Ik haalde haar over te wachten en/of een second opinium te doen. Alles bij elkaar duurde de 2nd opinium lang en tegen die tijd was het knobbeltje weg. (Amstelland)
Bij arts Tan (acupunctuur) zit momenteel een man aan de balie die een zwaar ongeluk heeft gehad en het ziekenhuis allang geen oplossing meer had voor zijn klachten. Hij demonstreert steeds wat hij eerst allemaal niet kon en nu wel dankzij accup.
Dus zodoende.

Opereren is voor ons ook geen optie.
Wou enkel maar weten in welke optiek acu kon helpen.
In haar dorp is er nog een stokoude chinees die acu en kruiden doet.

Maandagochtend 11 maart j.l. werd ik wakker met heel veel pijn in mijn nek aan de rechterkant. Ik wist niet hoe ik uit bed moest komen van de pijn. Dit had ik nooit eerder gehad, wel dat ik de laatste tijd pijn had in mijn nek.
Gelukkig werd het wat minder de dagen erna maar donderdag trok er pijn naar mijn schouder en een jeuk/pijn plek op mijn rug (een oude klacht) en leek er een verband te zijn.
Ik kon gelukkig bij arts Tan - acupunctuur terecht vrijdag-ochtend. En gelukkig is het ergste weer weg. Maandag heb ik weer een afspraak. Jullie hebben vast wel eens een poppetje gezien waar de energiebanen op zijn afgebeeld. En het klopt precies.
Ja, ik ben een groot fan van acupunctuur.
Ik heb ook al lange tijd last van een raar soort duizeligheid. Dit is ook meteen een stuk minder.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan