Zelf gemaakte tandpasta recepten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Zonne
  • Startdatum Startdatum

Zonne

New member
Hoi,

Wie maakt er hier zijn eigen tandpasta en waarmee dan ?
Ik wil het gaan proberen, maar lees in heel veel recepten baking soda. Alleen dat schijnt toch wel erg schurend te werken op het tand-emaille begreep ik.....

Waarom wordt er eigenlijk baking soda aan een zelfgemaakte tandpasta toegevoegd ? Voor dat schurende effect ? En doet actieve kool dat ook ?

Edit : inmiddels even opgezocht maar actieve kool wordt idd net zoals baking soda als schuurmiddel gebruikt begreep ik. Erg leuk die wittere tanden, maar niet zo goed voor je glazuur denk ik ?

Oei, dat lijkt me nou echt niet lekker in je mond ! Ik was er mijn haren mee, maar als tandpasta.... ??!

Ik heb van dit product olie en tandpasta. Alleen de inhoud van beiden producten is bij mij wel zwart. Niet zo licht als op de foto.

https://www.vitavie.nl/product/combinatie-organic-tandpasta-oil-pulling-mondspoeling-charcoal/

Ik maak het ook zelf van baking soda met kokosolie, 1 :1 en voor de frisse smaak een paar druppels pepermuntolie erdoor.
Ik wissel het gebruik af met fluoridevrije parodontax.

Ik heb ooit een pelgrimstocht gedaan; 5 weken met een rugzak op aan de wandel bijna 800 km lang en alles moest zo multifunctioneel en licht mogelijk zijn..want mijn rugzak pobeerde ik zo licht mogelijk te houden toen had ik 1 potje gevuld met baking soda en kokosolie zonder etherische olie en dat gebruikte ik als deo en als tandpasta.
En een stuk olijfoliezeep (marseillezeep maar aleppozeep kan ook) om mee te douchen, haren te wassen en mijn kleding op de hand te wassen. Ik heb toen veel geleerd om weer terug naar de basis te gaan. Veel tips gevolgd van green Evelien.
Zij gaat mij te ver hoor maar er staan leuke tips tussen op haar site. Zo heb ik ook bijv. geleerd zelf wasmiddel te maken van marseillezeep.
http://www.greenevelien.com

Ik lees alleen nogal vaak dat baking soda te invasief is voor te tanden. Maar goed, dan zou je de verhouding kunnen aanpassen natuurlijk.

Dank je Binc voor die link !

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan