Zilversoda

-B.arr

New member
Ik heb even het topic gelezen over zilversoda, sommigen wassen er wel mee anderen niet ik was tot nu toe nog steeds met neutral maar wel met azijn als wasverzachter.

Is het een goed idee om met de helft neutral de helft zilversoda mijn kleding te wassen (en azijn als wasverzachter)?
Ik heb tot nu toe dus nog nooit zilversoda gebruikt. En omdat ik de neutral makkelijk vond, ben ik die blijven gebruiken....

Iemand zei me een keer dat ik moest opletten dat ik geen aluminium in de wasmachine heb. Maar volgens mij is het RVS: Miele novo super W933 https://www.witgoedhandel-dezwaan.nl/product/miele-wasmachine-actie-super-w-933/
Volgens mij kan ik dus wel wassen met zilversoda.
Maar was hier eerder een beetje huiverig voor ik dacht, misschien bijt het op de huid o.i.d.

celticmyst,

Al jaren was ik met zelfgemaakte zeep volgens, ongeveer, dit recept:

http://www.greenevelien.com/blog/wasmiddel-maken

Voor witte was doe ik er nog wel eens een schep natriumbicarbonaat bij. Ik ben niet zo een waskundige, maar de kleuren blijven bij mij, vind ik, gewoon kleurig
Neutral? is dat een 'modern' was middel?, dan zou ik dat gewoon weglaten

O wel met zilversoda erbij zie ik. Goeie tip, thanks. Wellicht ga ik dit eerdaags eens proberen!

Maarten2, ik durf die soda niet te gebruiken. Ik zie dat veel mensen 50/50 doen met gewoon wasmiddel.

Op internet lees ik dat het zelfs bijten voor de huid is, daar ben ik dus 'n beetje bang voor.

Ik gebruik nu neutral met azijn als wasverzachter. Neutral is inderdaad een 'modern' wasmiddel, geurloos.

celticmyst,

Persoonlijk heb ik wat allergie of andere ongemakken met soda totaal geen last. Pure soda wil wel een soort bijtend en prikkelend gevoel geven op mijn handen en dat was het dan wel. Van groene zeep krijg ik een strakke huid, maar dat verdwijnt wel weer.
Mijn was is, naar mijn idee, heel gewoon lekker zacht en met het dragen van soda gewassen kleding krijg/ merk ik ook niets. Voor een ieder individueel zal het gebruik van soda anders zijn, zullen er mensen last hebben van...

Wel eens geprobeerd de was te doen met wasnoten of de bladeren van de klimop Hedera? Gaat ook goed hoor zolang er maar geen zware vlekken op de was zitten, dat lukt niet.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan