Esther

EedeBee

Member
Hallo allemaal, ik kwam hier 2 dagen geleden via via op dit forum terecht. Volgens mij door een zoektocht naar ozon olie. En wat was ik blij om een heel forum aan te treffen met mensen die het doodnormaal vinden om ozon olie te maken en nog veel meer. Voelt echt als gelijk gestemden haha.

Ik zal me even voorstellen, Esther 51 jaar, getrouwd met 2 puber dochters. Door corona lekker wakker geschud.

2 Jaar geleden kreeg ik ineens hartkloppingen en huppelupup fibrilatie. Dus ik naar ziekenhuis. Na alle onderzoeken zagen ze dat mijn hart 13 x per minuut oversloeg. Dat was een beetje te veel dus ik kon aan de betablockers en bloeddruk verlagers. VOOR DE REST VAN MIJN LEVEN. Daar bedankte ik vriendelijk voor.

Op de terugweg van het ziekenhuis fietste ik linea recta naar mijn nicht en orthomoleculair therapeut. Ik deed wel meer dingen via haar, supplementen enzo, maar nog nooit iets serieus gehad.

Na uitgebreid ontlastingsonderzoek ging ik mijn darmen gezond maken in 4 fasen. Er zaten wat parasieten in, en mijn darmslijmvliezen waren zo goed als weg. Dus werk aan de winkel. Na fase 1 en 2 (rust brengen en pathogenen eruit) ging ik weer voor controle naar ziekenhuis. Alle overslagen weg! Jippie! 1-0 voor het natuurlijke genezingsproces. Overmoedig als ik was ging ik weer van alles eten, ik was tenslotte genezen verklaard door het ziekenhuis.

Je snapt het al, niet zo heel slim.

Na een tijdje weer hartkloppingen, en andere ellende. Ik reageerde ook op eten. We dachten eerst aan nog wat parasieten, toen aan histamine intolerantie maar op een gegeven moment wisten we het niet meer want wat ik ook deed ik had last. Na een uitgebreid bloedonderzoek bleek dat het mijn schildklier waarden waren. Overactieve schildklier. Voor de zekerheid op Graves antistoffen getest en ja het was ziekte van Graves.

Toen we wisten dat het de schildklier was wist m'n nicht ook meteen wat ik moest eten. 2 paranoten per dag erin en zoveel vitamine C als ik voelde dat ik nodig had en GEEN gluten. En kruiden thee om de schildklier te ondersteunen (citroen melisse, hart gespan, moeras spirea) ze is namelijk ook fytotherapeut. METEEN geen last meer! Echt zo bizar. Dat zouden we toch allemaal op school moeten leren.

Bij een andere therapeut ben ik nu ook onder behandeling voor de schildklier d.m.v. natuurlijke druppels. Behoorlijk gezoek geweest maar ik denk dat we de juiste dosering nu hebben. Vandaag of morgen weer bloed prikken om te kijken hoe ver we nu zijn. In principe heb ik echt in het dagelijks leven geen last ervan door de juiste voeding en druppels.

In het begin na de diagnose had ik nog wel veel reactie op eten. Mijn nicht en ik vermoedden dus lekkende darm dus ik ging weer snel verder met haar 4 fasen darm herstel plan. Fase 3 is namelijk de darmslijmvliezen herstellen. In die fase merkte ik al iets meer weerbaarheid met eten. En nu zit ik een paar weken in fase 4, het microbioom aanvullen met probiotica en dat merk ik echt giga! Ik kan nu weer zo goed als alles eten waar histamine in zit. Ik doe het rustig aan. Niet dagen achter elkaar hetzelfde, maar het is heerlijk om weer wat te kunnen uitbreiden en ook te merken dat mijn darmen dus aan het herstellen zijn.

Okay lang verhaal maar zag al in andere introducties dat dat okay is en ik vind het zelf ook heel interessant om bij anderen te lezen wat ze tegenkomen op hun reis naar gezondheid vanuit het oude systeem.

Leuk om jullie tzt meer te leren kennen. Nu ik me eindelijk heb voorgesteld zul je me vast ook meer zien in het forum. Ciao!

Oh ja, misschien nog wat leuke weetjes:
- Ik at maandenlang elke avond een reep tony chocolony.
- Ik deed whole30, wildfit, keto, vegan, prometabolic (volgens mij lijkt dat op weston price) en nu dus mijn darm dieet.
- Ben 4 (?) jaar geleden gestopt met alcohol drinken.
- Ben 2 dagen geleden gestart met een jaar lang geen Netflix, Instagram (reels) en suiker.
- Ben goed in copywriting in mijn eigen marketing bureau waar ik het liefst werk voor coaches, therapeuten, healers en andersdenkenden.
- Fan van @mattblackburn, @jornbosma en Chanda (https://www.instagram.com/stillshininbitches/) voor gezondheids en waarheids nieuwtjes.
 
Hallo EedeBee, welkom hier.
Mooi dat je gewoon doorgegaan bent met gezondheids-problemen op een gezonde manier aan te pakken.
Zelf had ik voor darmproblemen veel succes met extra enzymen. Ik blijf dat ook slikken. Ik heb een trage schildklier en darmproblemen en behandel dat op mijn eigen manier. Dat komt ook omdat ik een speciaal probleem heb waar dokters niets mee kunnen.
zie ook www.forefronthealth.com
Succes verder.
 
Hallo Romagi, dank je!

Ja ik had jouw verhaal ook gelezen, heel bijzonder wat jij allemaal tegenkomt en knap wat je doet. Enzymen werk ik ook mee, vooral nu kiemen bij de meeste maaltijden voor wat extra enzymen. Ik had wel iets meer nodig dan alleen kiemen en enzymen om de voedingsallergieën te boven te komen.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.477
Berichten
504.008
Leden
8.636
Nieuwste lid
Jerosteo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan