Mark Collett blijkt actief te zijn geweest in het verleden voor de BNP (British National Party). Wat hij al heel snel geleerd heeft, is dat feiten en statistieken alleen maar preken voor eigen parochie is. Vrouwen, zeker de helft van de stemmers, kwamen niet of nauwelijks aan boord. De reden? Vrouwen gaan niet voor kille feiten en cijfers, maar voor emoties.
Het schandaal van talloze blanke meisjes die door Pakistanen zijn misbruikt in het noorden van Engeland maakte het verschil, ineens sloten vele vrouwen zich aan bij de BNP. De reden? Vrouwen konden zich identificeren met de boodschap van BNP was dat dit hun dochter had kunnn zijn! Feiten en cijfers zijn te abstract voor vrouwen, pas als deze feiten een gevoelige snaar weten te raken worden ze concreet en gaan vrouwen om.
Wat zo slim is aan Marks boodschap, die AANTOONBAAR heeft gewerkt toen hij actief was in BNP, is dat je links aftroeft op hun eigen terrein: emoties. En als je het slim aanpakt kan dit zonder dat je je boodschap hoeft te verwateren of concessies hoeft te doen om vrouwen te overtuigen, het is simpelweg een andere invalshoek van hetzelfde argument.
Hier twee video's van Mark over de beste strategie voor nationalisten/populisten om te winnen:
Mike