Dag Alle,
Alweer een tijd geleden.
Allereerst wil ik me oprecht excuseren voor mijn lange afwezigheid. Ik ben onverwachts door privé omstandigheden, niet meer in de gelegenheid geweest om een reactie te geven op de discussie die ik maanden geleden met Mike voerde n.a.v de haatzaaiende en leugenachtige/verdraaide plaatsing die hij o.a over Moslims in deze topic plaatst, ondanks dat ik dat wel graag wou, voor de mensen die misleid worden door het pad wat Mike is ingeslagen, van Politiek en conspiracy theorieën.
Ik kan er een heel lang verhaal van maken, maar samengevat heb ik in die tussen tijd (ondanks dat ik erg druk was met alle privé omstandigheden), er goed over nagedacht of het überhaupt nog zin had om een reactie te geven op de dwaasheid van Mike.
Mijn voorbarige conclusie is dat ik me tijd loop te verwaarlozen met een persoon zoals Mike. Waarom? Ieder die Mike kent, die weet waar ik het over heb. Maar voor diegene die het nog niet weten:
Mike is zelf een (ex) docent/leraar, wat hem de drive geeft om mensen graag te laten zien "hoe het moet". Op zich niks mis mee natuurlijk als je mensen wat positiefs wil bijleren. Maar als je bekijkt op wat voor "wijze en houding" Mike mensen behandeld, voornamelijk sinds hij zich is gaan bezighouden en profileren met Politiek en conspiracy theorieën, dan zie je een duidelijk rode draad, naar een persoon die op dictatorische wijze mensen naar zijn "straatje" wil praten. Als het bovengenoemde niet naar zijn zin is en/of mensen het niet met hem eens zijn, dan krijgen ze al gouw allemaal zelfverzonnen stempels en als het allemaal te heet onder de voeten word, dan blokkeert Mike de desbetreffende personen wel even. Dit is zacht gezegd hoe Mike omgaat met forumleden, dan hebben we het niet eens gehad over de onsmakelijke manier over bevolkingsminderheden die hij graag in "hokjes" plaatst. Zoals gezegd kan ik er een lang verhaal van maken, maar dat is niet mijn intentie. Dit is de "comfort zone" waar Mike de leider, zich graag in bevind.
Zie hieronder een illustratie daarvan(dit onderste bericht was overigens ook een van mijn laatste schrijven met Mike, waar ik hem op ZIJN verzoek, bewijslast tegen hem gaf):
Mike zijn reactie:
Het gaat om deze site. Toen ik hem plaatste heb ik inderdaad niet goed gekeken en het is inderdaad een zionistische site. Tevens geef ik toe dat het artikel zeer slecht is uitgewerkt met een uiterst suggestieve titel. Zie je dat ik ook kan toegeven dat ik een fout maak? Vergissen is menselijk, dus gefeliciteerd, je hebt me ‘betrapt’ op het aanhalen van een verkeerde site en ik zal in het vervolg nog beter opletten om niet weer de fout in te gaan. Dat is er echter slechts 1, deze topic kent inmiddels 23 pagina’s. Ga jij me vertellen dat de andere voorbeelden ook afkomstig zijn van dit soort sites? Bewijs voor je stelling graag, 1 enkel voorbeeld is niet voldoende.
Een typisch voorbeeld van hoe Mike laconiek gaat lopen doen , als hij weerlegd word op een zeer serieuze en gewichtige zaak, om op sluwe en ingepakte wijze de lezer de indruk te geven dat het niet om zo'n gewichtige zaak gaat, waar hij op is weerlegd. En als klap op de vuurpijl, komt Mike dan met zijn "eigen gemaakte regels" "1 enkel voorbeeld is niet voldoende".
Wat kan je ook anders verwachten van een persoon die zo erg hoogmoedig is dat hij zich zelf "in een adem" benoemt met wetenschappers die wereldwijd bekend zijn.
Ik had nog zat bewijslast, maar zoals gezegd, ga ik hier niet meer mijn tijd aan verwaarlozen.
Voor de oprechte mensen voel ik mij wat dat betreft schuldig, maar er zijn voor mij belangrijkere dingen in het leven, dan een discussie voeren met een personage zoals Mike.
Ik heb meerdere malen getracht om Mike tot inziens te krijgen, maar Mike blijft zoals gewoonlijk; verkleuren, kronkelen en verdraaien, zo blijft hij zijn leider imago behouden en in zijn "veilige Comfort Zone" vertoeven.
Bij deze stop ik dus ook met kritiek geven op de haatzaaierij over minderheidsgroeperingen/mensen die hij verspreid en de discussie die daar uit voort is gevloeid.
Daar komt Mike natuurlijk goed mee weg, want hij kan dan weer terug in zijn comfort zone, ongestoord verder gaan met het verspreiden van verdraaiingen en insinuaties over zaken waar hij zelf helemaal geen kaas van gegeten heeft. Ook al zal hij natuurlijk beweren dat hij een "veteraan is op dat gebied".
Dat is inderdaad voor mij gebleken, dat hij een veteraan is...in de illusie waarin hij leeft.
Ik wens alle mensen het goede toe, die ook graag het goede willen. Laat je niet meeslepen in de haatzaaierij/negativiteit en bangmakerij die hier, maar ook elders verspreid worden.
Ontmoet de mensen en leer het goede in ze kennen, dat zal je een rijk mens maken. Inplaats van het goede van ze te ontnemen, door ze te plaatsen in de door dwaze mensen gemaakte hokjes.
Mvg,
Reiziger