Vanmiddag om 15:10 ben ik aangevallen door mannen van Marokkaanse afkomst.
Ik fietste van de Rivierenbuurt naar mijn woning in de Pijp in Amsterdam.
Ter hoogte van de Talmastraat en Mauvestraat werd ik van de straat gereden door een auto die een andere auto links inhaalde. Hij liet geen ruimte en zette mijn voorband klem tussen zijn band en de stoeprand. Daarbij verloor ik het evenwicht.
Ik riep: “Kijk uit!”
Dit motiveerde een man aan de overzijde van de straat om mij uit te schelden. Terwijl hij op me af liep gooide hij met kracht een zak ijs naar mijn hoofd, die hij eerder tegen zijn kin hield. Ternauwernood kon ik de zak ontwijken.
Terwijl ik op mijn fiets klauterde snelden andere mannen naar mij toe.
Ik vluchtte en besloot naar de Albert Heijn in de Van Woustraat te fietsen.
Onderweg, in de Toldwarsstraat, haalde een man op een scooter mij in. Hij maande mij tot stilstand, maar ik fietste door en bereikte de Albert Heijn. Toen hij afdroop kwam een andere jongen vanuit centrumrichting op mij af fietsen.
Hij vroeg mij waarom ik deed wat ik gedaan had en beloofde me met stenen te bekogelen.
Eenmaal in de Albert Heijn belde ik het alarmnummer en sprak met de politie. Ze zouden met een politiewagen naar me toe komen. Twee minuten later belden ze terug en verzochten mij naar het bureau aan de Ferdinand Bolstraat te komen.
Daar deed ik mijn verhaal. Helaas heb ik geen kentekens gezien en waren er geen getuigen op straat. Volgens de agent aan de receptie kan een aangifte daardoor weinig uithalen.
Hij zei: “Het is nogal verhit momenteel met ramadan, dus doe het rustig aan.”
https://www.facebook.com/charlie.meijering/posts/10211896505542429
Mike