20 jaar maagzuurremmers en nu beginnende huidkanker

Gerard

Well-known member
Nee, ik gebruik ze niet, het gaat om een vriendin.

Ik kan er wel een verband bij vermoeden, maar wil graag reacties om er achter te komen of dit klopt.

Naar mijn idee zorgen maagzuurremmers er voor dat er een hele boel stoffen slechter of helemaal niet meer opgenomen worden. Zo heeft de vriendin doorlopend bloedarmoede, wat mij niet zo vreemd voorkomt, immers B12 wordt niet goed meer opgenomen en die B12 is nodig voor o.a. de aanmaak van (gezonde) rode bloedlichamen. Ze krijgt ijzer van de huisarts als ze over de vermoeidheid klaagt. Welke studie zou die arts gevolgd hebben? Of heeft deze de bul gratis bij een pak zeeppoeder gekregen?

Verder heeft ze doorlopend last van verstopping, daarvoor worden pruimen geconsumeerd in grote hoeveelheden, dus de diabetes ligt om de hoek te wachten.

Nu is er dus beginnende huidkanker geconstateerd: er zijn enkele plekken weggesneden en onderzocht, bij 1 was er sprake van onrustige randen, waardoor er binnenkort nog meer gesneden gaat worden. Ik denk dat er sprake is van ondervoeding (door slechte opname) waardoor het afweersysteem het niet langer trekt.

Maar wat nu te doen?

Kanker komt o.a. door een zuurstof tekort op celniveau en een hoge suikerinname (lees dat breed he, ook koolhydraten, zetmeel).

De maagzuurremmers zullen idd ook niet bijdragen aan een betere gezondheid.

H2O2 3% op de plek aanbrengen, H2O2 35% innemen, ozontherapie.

Veel verzadigde vetten eten, koolhydraten inname drastisch verminderen zo niet weglaten. Uiteraard met de maagzuurremmers stoppen en appelazijn in sole gaan drinken.

En de status van ondervoeding op gaan heffen door echte voeding te gaan nemen: bottenbouillons, dierlijke vetten, grasgevoerd vlees.... Je kunt het zelf wel aanvullen denk ik.

Lia

He Gerard, het advies dat je mij gaf is ook belangrijk voor je vriendin: hooggedoseerde vitamine c-kuren (maar dan niet ascorbinezuur, maar een maagvriendelijke ascorbaatvorm- bijv natriumascorbaat of calciumascorbaat) en misschien dan ook b12-injecties?

Het is als het goed is bij medici en farmacologen bekend dat de b12 opname wordt geremd door de maagzuurremmers.

Vroeger stond het nog als clausuletje bij de doktersrichtlijnen, nu is dat gegeven ook weggepoetst maar het is daardoor niet minder waar.

Ik ken iemand die zichzelf van de lyme en de kanker afkreeg door zeer hoge doseringen vitamine c tot zich te nemen oplopend tot 135 gram per dag.

Zie ook dit: https://www.fatsforum.nl/tags/zwarte-zalf

En oja: ik las op iherb bij de gebruikersverhalen dat vitamine c in natriumascorbaatvorm ook topisch gebruikt kan worden: op de huid dus.

Dank je Mike, dat wist ik niet (voor mezelf ook erg goed om te weten), maar met maagzuurproblemen is het misschien wel lastiger om geen maagproblemen te krijgen van de zure vorm? Ascorbinezuur beet mij van binnen uit: ik werd steevast gelijk misselijk ervan. Nu niet meer trouwens. Alleen bij echt te snel te veel gebruiken doen mijn darmen er pijn van. Dus misschien ga ik afwisselen: ascorbinezuur met natriumascorbaat.

Dan rest je nog maar 1 optie: intraveneus (rechtstreeks in de aderen) laten aanbrengen. Lijkt me sowieso geen overbodige luxe als je kanker hebt.

Mike

Ik dacht dat de infuusvariant van vitamine c juist natriumascorbaat was, anders is die geloof ik niet injecteerbaar.

@ Gerard

Werd reeds de optie overwogen om met de maagzuurremmers te stoppen en deze te vervangen door een beter alternatief ? Hierboven wordt vitamine C en B12 aangehaald, en ik vraag me af of royal jelly een betere optie is.

Per toeval liep ik afgelopen weekend tegen volgende artikelen aan.

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/alternatief/9195-royal-jelly-een-biologisch-medicijn.html

http://www.bijenwereld.nl/index.php?id=78

In het verleden heeft Dennis wel een keer naar royal jelly verwezen, echter het werd niet nader uitgewerkt. Wij zijn benieuwd naar de bevindingen van andere forumleden op dit vlak.

@ gerard,

Uiteraard is de link met maagzuur reduktie en slechte opname(bacteriele overgroei)en in dit geval huidkanker mogelijk en/of waarschijnlijk. Maar belangrijk is verder ook hoe het eetpatroon zelf is geweest en natuurlijk de leefstijl.

Gisteren nog heb ik aangegeven dat het binnenkrijgen van zwavel optimaal dient te zijn. De binding van cholesterol aan zwavel speelt in de huid een belangrijke rol. Beiden werken als antioxidant voor het dna van de cellen door zelf te oxideren als gevolg van zonnestralen. Het dna wordt zo dus beschermd. Ook is het zo dat geoxideerd zwavel de melanocyten aanzet tot de produktie van meer melanine,werkt ook beschermend tegen zonnestralen. ook vitamine D3 speelt hier een rol.

ad

Discussie hierboven:
Quote:
Lievergezond: Ik dacht dat de infuusvariant van vitamine c juist natriumascorbaat was, anders is die geloof ik niet injecteerbaar.

fatsnotbad/Moderator: Bij mijn weten is het ascorbinezuur.

Aanvulling op bovenstaand op basis van gegevens ergens van internet:
Quote:
Why Choose Sodium Ascorbate?

Ascorbic acid (hydrogen ascorbate) is highly reactive, and the most powerful and fastest acting form of vitamin C. However, it is too acidic to safely use intravenously. AA must be buffered, or sodium ascorbate can be mixed with water for IV.

http://www.vitamincfoundation.org/sa.shtml

In aanvulling op de reactie van Brian

cannabisolie wordt in Nederland verhandeld onder de naam THC-houdende wietolie.

@ gif-vrij

Klopt. Hier even nagezocht. Volgens mij ging het om Dick.

@ gerard,

Lia geeft het al aan ,verbeter de voeding. Ik gaf ook al aan dat het belangrijk is om het toaal plaatje te weten,voeding , leefstijl etc. Allerlei ideen hier om de kanker aan te pakken.Maar het moet geen dweilen met de kraan open worden omdat de oorzaak evt. niet aangepakt wordt.

Of dit zo is weet ik niet, maar dat dit niet zo is kan ik ook niet achterhalen.En ik denk dat dit wel een belangrijke rol speelt in het trekken van conclusies/advies geven.

ad

Allemaal bedankt voor jullie brijdrage! Het zal niet gemakkelijk zin haar te overtuigen dat het echt anders moet, ze eet b.v. al jaren heel gezond naar haar idee, dat is dan veel rouwkost en was ook becel, maar dat is inmiddels veranderd in biologische roomboter. Die maagzuurremmers moeten er inderdaad af, maar dan moet wel een alternatief geboden worden om de klachten van pijnlijke slokdarm te voorkomen. Zou appelazijn snel tot een hogere maagzuurproductie leiden en daarmee ook de portier weer goed laten functioneren?

De huid waar de "onrustige" cellen zijn geconstateerd behandelen met H2O2 zal ik zeker aanraden, samen met hoge doses vitamine C. Ik weet niet of de behandeling van de huid met H2O2 te combineren valt met cannabisolie.

De plekken behandelen is op zich prima, maar de oorzaak moet uiteraard aangepakt worden, zoals Ad al aangeeft. Daarmee kan ook andere ellende voorkomen worden.

Of beginnen met betaine HCI omdat je na 20 jaar maagzuurremmers wellicht met grover geschut moet komen. Daarna overstappen op de appelazijn met sole.

Quote:
Het zal niet gemakkelijk zin haar te overtuigen dat het echt anders moet, ze eet b.v. al jaren heel gezond naar haar idee, dat is dan veel rouwkost en was ook becel, maar dat is inmiddels veranderd in biologische roomboter.

Heel Nederland vindt van zichelf dat ze gezond eten. Ondertussen vallen we met bosjes neer, o.a. door kanker...

Mike

het is naar mij idee om ook na te gaan waarom die maagzuurremmers in eerst instantie genomen zijn. het kan toch zo zijn dat er een door bacterien een aantasting van de maagwand was en dat daardoor gedacht werd dat er teveel maagzuur aangemaakt werd en/of dat er daadwerkelijk teveel maagzuur aangemaakt werd ook oiv bacterien met oa een verdere aantasting van de maagwand. Wat ik bedoel is , stel dat de maagwand aangetast is dan moet je voorzichtig zijn met snel de zuuraanmaak te verhogen.

ad

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan