20 jaar maagzuurremmers en nu beginnende huidkanker

De kans is ook zeer groot dat de beschermende slijmvlieslaag die het maagdarmkanaal omkleedt te dun is geworden en dus zeer gevoelig voor bijtend maagzuur, al dan niet gesupplementeerd. De slokdarm heeft niet zo'n beschermende slijmvlieslaag, vandaar dat deze ontstoken kan raken door omhoogkomend maagzuur. Er bestaat ook een risico op slokdarmkanker. In het boek Waarom maagzuur goed voor je is waarschuwt Jonathan Wright voor langdurig gebruik van maagzuurremmers, juist vanwege dit soort klachten!

Mike

"Het zit in de familie" is 1 van de excuses om er zelf niet mee aan de gang te gaan. Ik begrijp het ook wel, omdat ze nogal veel en langdurig (levenslang) stress heeft. Ze is regelmatig depressief en heeft nogal wat angsten.

Ik heb zo langzamerhand wel voldoende info bij elkaar om met een overtuigend verhaal voor de dag te komen, met iemand die haar het meest nabij is deel ik deze informatie, zodat het via de juiste weg de beste kans krijgt te landen waar het moet, hopelijk. Soms moeten mensen echt goed ziek zijn voor ze het roer omgooien, een beetje ellendig leven is soms niet naar genoeg.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan