Ik probeer me juist op waarheid te baseren door op te zoeken wat de grafiek, die onduidelijk is, probeert te vertellen. Vervolgens constateer ik dat de groei weliswaar afneemt, maar dat er nog steeds sprake is van groei.
Daarnaast geef ik geen oordeel over dat we nu met zeven miljard zijn. Zoals je in de filmpjes gepost door JVG is er bij een groeipercentage dat constant blijft sprake van een exponentiele groei. Dat betekent dat het niet erg is als het groeipercentage daalt.
Het punt van mijn voorgaande post staat eigenlijk al in de eerste zin: "Dat we aan het uitsterven zijn is niet af te leiden uit de geboortecijfers in de VS.".
Quote:
We krijgen alsmaar meer keizersnedegeboortes en miskramen en te vroeg geboren kinderen. Veel plezier om dit nog uit te leggen als zijnde iets anders dan degeneratie en uitsterven.
Mij zal je niet horen ontkennen dat dit gaande is. In mijn directe omgeving is het te merken dat er vaak complicaties optreden bij zwangerschappen. Wanneer ik er dan over begin dat het niet altijd zo geweest is krijg ik steevast te horen dat het juist 'van alle tijden' is dat zwangerschappen en bevallingen een moeilijk verhaal zijn.
Hier wat statistieken die je punt over degeneratie wellicht beter ondersteunen:
http://www.cdc.gov/nchs/data/databriefs/db35.htm
En dan dit:
http://www.minnpost.com/second-opin...c-section-rate-stabilizes-first-time-12-years
Quote:
To explain the United States’ overall high Caesarean-delivery rate, the medical community often points to the fact that more expectant women have conditions such as high blood pressure, diabetes or obesity that put their pregnancies in the high-risk category and thus more likely to end in a C-section. Physicians also cite concerns about liability and malpractice.
Ik val vooral over het feit dat de groep 'hoge bloeddruk, diabetes en obesitas' dat geen reden vindt om zwangerschap uit te stellen. Mij lijkt dat je eerst zorgt dat je zelf in goede gezondheid verkeerd voordat je zwanger wordt. Helaas denken veel mensen daar blijkbaar anders over...