Aangenaam: Marinus

@Tanja: Pike dreigt toch niet en zegt niks over terugtrekken. Hij zegt alleen zijn energie hier nuttiger te kunnen besteden.

@Pike en de rest: Had ik maar niks gezegd :roll:

Voor de duidelijkheid: Het ging om de 6 post voor mijn opmerking, daar wordt door 4 personen achter elkaar ongeveer hetzelfde gezegd. (het gaat niet om 1 persoon op zich)

@Indigo: Waarom die Bizzkwiekje discussie erbij halen? Heb je de (op dit moment laatste) post van Mike niet gelezen, dat vat alles daar mooi samen.

En wie trekt zich er weinig van aan: 8) djvlad 8)

@Pike:

Ja, ik vond het in beide discussies aanvallend over komen. Ik durf van mezelf wel te zeggen dat ik de dingen echt niet van één kant bekijk. Ik voel vrij makkelijk de energie van de schrijver door de tekst heen en voel dus ook of het een kwestie van ongelukkig formuleren is of dat er een andere lading achter zit. Ik heb een hoop boosheid waargenomen.

Ik dacht onthouden te hebben dat je onlangs ergens had gepost dat je ook eens Adrenal ging uitproberen. Vandaar de verwijzing naar de Adrenal.

Ik heb namelijk opgemerkt dat Adrenal je vrij gemakkelijk met lagere trillingen doet verbinden waardoor mensen, zeker zulke gevoelige mensen als waar jij er ook een van bent, makkelijk een kanaal worden voor het uiten van bijvoorbeeld boosheid, die niet eens van hen zelf is, of slechts voor een klein deel.

Ik denk dat dit forum vooral bedoeld is voor informatie-uitwisseling (het geven van adviezen, het delen van je eigen kennis en ervaring en het stellen van vragen). Discussie ontstaat vanzelf als de leden het niet met elkaar eens zijn over de uitgewisselde informatie. Daardoor is het een kennisbank die ook weer nieuwkomers trekt die nog vol zitten met desinformatie uit hun "gewone" omgeving, Zij kunnen zichzelf daardoor ook weer verder ontwikkelen. Zo vergaat het mijzelf ook, ik heb hier veel geleerd.

@Amancay

Quote:
Nou hier een voorbeeld dan Indigo ik las je verslag dat er in Keltisch zeezout 50% magnesiumchloride zit: zie ook: https://www.fatsforum.nl/topic/magnesium-voetenbad

Amancay: Dit topic werd geopend door iemand die schreef of citeerde, dat er 50% magnesiumchloride in KZZ zit en de conclusie die daar vervolgens door iemand anders op werd getrokken is dat je dan beter KZZ kan gebruiken dan magnesiumvlokken, vanwege de prijs.

Ik heb daarop gereageerd met inderdaad de quote die jij aanhaalt en die zin begint met "Als...." Als er 50% magnesiumchloride in KZZ..... etc.

Ik zeg dus niet dát er 50% magnesiumchloride in keltisch zeezout zit, maar gebruikte die aanname die daarboven al werd geponeerd.

Het valt me op dat je een scherpzinnig en zorgvuldig man bent Amancay en ik vond het daarom in deze discussie op het moment dat deze plaats vond ook al gek dat je deze opmerking maakte richting mij in plaats van naar de bron.

Maar goed, ik heb dat geïncasseerd en gelaten voor wat het was omdat jij duidelijk hebt gemaakt hoe het precies zit met Keltisch Zeezout en het daar om ging. Omdat het niet ging over wie wat zegt heb ik het er maar bij gelaten. Maar goed, bij deze dan alsnog mijn reactie hierop. Ik hoop dat het je nu duidelijk is waarom ik niet gereageerd heb.

Quote:
En wat heeft Pike fout gedaan? Niks toch. Zijn bedoelingen zijn zuiver, mensen behoeden voor fouten omdat hij het zelf meegemaakt heeft. Ik zie hem nergens dwang uitoefenen hoor.

Zie mijn reactie hierboven bij @Pike.

Quote:
En waarom reageer ik hierboven erop als voorbeeld, omdat mensen die hier op dit forum mee lezen ook op de goede weg gebracht moeten worden, en ook geen dingen neer zetten die zeker niet kloppen.

Dat is wederom erg zorgvuldig. Dank je wel daarvoor.

@Tanja
Quote:
Reken er maar vast op dat je de wind van voren gaat krijgen...

[:mrgreen:]

Is ineens niet meer grappig als dit vervolgens gebeurt?

Nou, ik hoopte eigenlijk hiermee juist te voorkomen dat het zou gaan gebeuren. Maar ja, zo ver reikt mijn lange arm niet... :?

Ik ervaar het niet als helpend of effectief om mensen zo aanvallend tegemoet worden getreden. Alsof het hun eigen schuld is dat ze nog niet beter weten en iedereen op zijn minst al volledig WAPF moet zijn voordat hij of zij zich aanmeld.

Ik vertrouw op de helende kracht van WAPF, op de helende energie van dit forum, op de essentie van de mens die altijd in beweging en ontwikkeling is.

Quote:
Bovendien kan hij inderdaad wel tegen een stootje blijkt en volgens mij hoeft hij niet 'gered' te worden.

Ja, dat had ik in een post daarboven ook al nadrukkelijk bevestigd.

Quote:
Pike is altijd super betrokken en geeft goede humoristische commentaren en hele goede adviezen.

Helemaal mee eens. Tanja, ik ken Pike persoonlijk en waardeer hem zeer als mens en ben hem ook dankbaar voor de goede adviezen en praktische hulp.

Quote:
@Indigo: Waarom die Bizzkwiekje discussie erbij halen? Heb je de (op dit moment laatste) post van Mike niet gelezen, dat vat alles daar mooi samen.

Het gaat me precies om wat jij ook in dit topic hebt waargenomen en verwoord in je eerste post in dit topic en als reactie op mijn reactie.

Ik signaleer een herhaling van zetten en dat onderbouw ik met een verwijzing naar dat topic van Bizzkwiekje.

Als het ergens een keer voorkomt, dan maak ik me niet meteen zo druk, hoewel dit me wel raakte.

Maar omdat ik het hier nu, meteen bij de volgende gelegenheid, weer tegenkwam, heb ik dit benoemd. Dit om te voorkomen dat het een gewoonte gaat worden.

Wat heeft de samenvatting van Mike er mee te maken? De samenvatting van Mike gaat naar mijn gevoel voorbij aan wat er zich werkelijk in dit topic afspeelde en wat Bizzkwiekje wel degelijk haarfijn oppikte.

Voor wat betreft deze topic en die topic over de therapeut die bizzkwiekje onder de aandacht brengt:

Dit is een forum dat zowel ondersteunend is, waarbij men elkaar positieve adviezen geeft, als zeer kritisch tegenover bestaande misvattingen omtrent wat 'gezond' is. De scherpheid die forumleden als Pike erop nahouden worden door mij zeer gewaardeerd en ik wil je dan ook een hart onder de riem steken, Pike. Je gaat kanker niet verhelpen met vegetarisme en magere yoghurt en hoe eerder Marinus hiervan wordt doordrongen hoe beter.

We zien hier wel vaker verschillen van inzicht tussen rechtstreekse personen en zalvende personen. Meestal gaat het dan overigens over uitingen door mij gedaan. Welke benadering het best werkt is per persoon verschillend en voor beide stijlen is hier ruimte. Waarom niet gewoon de rechtstreekse stijl van Pike naast die van Indigo laten bestaan, zonder elkaar daarop aan te vallen? Dan kan Marinus zelf kiezen wiens woorden hem het meest aanspreken. Van mij mag het best een beetje scherp hoor, maar ik geloof niet dat ik nou iets nieuws vertel. :wink:

Mike

Quote:
Ik voel vrij makkelijk de energie van de schrijver door de tekst heen en voel dus ook of het een kwestie van ongelukkig formuleren is of dat er een andere lading achter zit. Ik heb een hoop boosheid waargenomen

@ Indigo, dan zat je er deze keer toch echt 100% naast want in beide discussies was er bij mij geen spoortje van boosheid. Behalve toen ik blijkbaar weer verkeerd werd begrepen.

En ook geen instelling van ik ga die therapeut lekker helemaal afkraken of zoiets.

Zo is het bij sommigen overgekomen en dat blijft zo maar dat was zeker helemaal niet de intentie.

Wat ik wel wilde overbrengen heb ik al meerdere keren gezegd maar dat doet er niet toe. Het moet en zal een doelbewuste kwaadaardige aanval zijn.

Nou goed dan als jullie dat willen geloven dan kan ik daar ook niets meer aan doen.

Zo ook nu hier weer, ik poneer een stelling aan Vlad. Eentje waar ik zoals ik al zei toen ik vegetariër was vaak over nadacht. Geen aanval, geen boosaardige gedachten of in de grond willen trappen.

Maar goed denk erover hoe je wil, daar kan ik niets aan veranderen.

En Mike bedankt maar ik ga het toch anders, of waarschijnlijk niet meer, doen in het vervolg.

Dit heeft geen zin zo. Als ik wat zeg dan wil ik wel graag begrepen worden.

En niet dat ik 10 keer moet vertellen dat het niet zo bedoeld was en dan toch nog te horen krijg dat ik het WEL boosaardig/kwaadaardig bedoelde.

Ik hou het hier bij.

Quote:
Waarom niet gewoon de rechtstreekse stijl van Pike naast die van Indigo laten bestaan, zonder elkaar daarop aan te vallen?

Niet "aanvallen", maar "aanspreken!" De reactie van Pike geeft mij het idee dat hij zich door mij aangesproken voelt, niet aangevallen.

Voor mij bestaat er een groot verschil tussen een rechtstreekse stijl en aanvallen.

Quote:
e zien hier wel vaker verschillen van inzicht tussen rechtstreekse personen en zalvende personen.

hahaha, ik weet niet zeker of je mij onder de zalvende personen schaart, maar mocht dat zo zijn, dan bewijs je me daarmee een grote dienst. Dan heb ik nog eens iets om mee te schermen als ik weer eens als "te rechtstreeks" en "confronterend" wordt ervaren.

Indigo je bent een medium zeg je, zie je niet dat je steeds maar vuur op vuur wilt gooien!

Wat zijn jouw drijfveren? Leef je teveel in je medium gevoel, misschien moet je meer aarden.

Quote:
@ Indigo, dan zat je er deze keer toch echt 100% naast want in beide discussies was er bij mij geen spoortje van boosheid. Behalve toen ik blijkbaar weer verkeerd werd begrepen.

En ook geen instelling van ik ga die therapeut lekker helemaal afkraken of zoiets.

Zo is het bij sommigen overgekomen en dat blijft zo maar dat was zeker helemaal niet de intentie.

Als jij dat zegt, dan geloof ik je. Dan zat ik er inderdaad voor 100% naast en snap ik dat je je beledigd voelt door het uitspreken van mijn gevoel. Sorry dat ik je heb aangesproken op datgene wat ik meende waar te nemen als (onbewuste) drijfveer achter je "rechtstreekse" communicatiestijl.

Quote:
En Mike bedankt maar ik ga het toch anders, of waarschijnlijk niet meer, doen in het vervolg.

Dit heeft geen zin zo. Als ik wat zeg dan wil ik wel graag begrepen worden.

En niet dat ik 10 keer moet vertellen dat het niet zo bedoeld was en dan toch nog te horen krijg dat ik het WEL boosaardig/kwaadaardig bedoelde.

Kom op Pike. Nu ervaar je misschien wat anderen ervaren? Is het soms wel even nuttig om het effect van deze stijl van communiceren te ervaren?

Hallo Marinus, fantastisch dat je een site hebt gemaakt over kanker.

Om zoveel familieleden te moeten missen door kanker, of misschien juist door de behandelingen die zogenaamd "tegen" de kanker zijn, dat is verschrikkelijk.

Ik vind het zelf moeilijk om naasten ziek te zien zijn zonder dat ze (in mijn ogen) beseffen wat het pad naar gezondheid kan inhouden.

Ik zag afgelopen zaterdag deze uitzending op tv http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1343686 : Maryse Moerel heeft zich verdiept in wat voor haar gezondheid inhoudt, in elk geval geen snijden, vergiftigen en verbranden in het geval van kanker, maar dan vertelt ze aan het einde van die uitzending dat haar vader met kanker gewoon kiest voor de reguliere weg "tegen" zijn kanker.

Zij vertelt dat ze dat inmiddels aankan om haar vaders keuze te respecteren.

Ik vind dit in elk geval nog steeds erg moeilijk, die gedachte dat/als iemand om wie ik geef zich in mijn ogen zichzelf naar de slachtbank begeeft en om andermans/vrouw keuze dienaangaande te respecteren.

Maar daar moet het ook bij mij wel naar toe besef ik.

Kankergenezing (of de weg er naar toe) vraagt ook wel veel verdieping, niet iedereen heeft de tijd ervoor en/of de motivatie.

De dokter zal het toch wel weten?

Nou de dokter weet dus niet zo heel veel, dat is in elk geval mijn conclusie.

En soms denk ik ook: artsen weten het wel, maar zitten in een moordend systeem waar ook zij niet uit DURVEN stappen en ondertussen wijzen die artsen patienten de verkeerde kant op.

Nu even over het onderwerp zonnen op je site.

Marinus: even als in mijn ogen belangrijke aanvulling: de zon is HET medicijn tegen kanker!

Zoals je tekst nu klinkt, lijkt de zon alleen maar iets om je tegen te beschermen.

De beste bescherming is onze huid zelf die met verbranding aangeeft dat/als het genoeg is geweest: de geijkte zonnebrandcremes met zo'n factor zoveel nemen die bescherming weg (door uvb-straling niet meer toe te laten) terwijl ondertussen dan juist de schade pas echt goed wordt geleden doordat de bescherming van uvb-licht wegvalt en uva-stralingschade kan ontstaan.

Dit afgezien van dat de geijkte factor zoveelcremes van zichzelf kankerverwekkend zijn vanwege titaniumoxide, vaak ook nog in nano-formaat.

Zie wat er kan gebeuren als mensen, in dit geval een trucker aan de autoraamkant van zijn gezicht, te veel uva op hun huid krijgen zonder dat er tegelijk ook sprake is van aanwezigheid van uvb-licht: http://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMicm1104059

In de zon zitten achter normaal glas heeft dezelfde uitwerking op de huid als zonnebrandcremes met de zogenaamde "beschermingsfactor".

En zonnebanken die alleen uva-licht laten schijnen op de huid hebben ook diezelfde uitwerking.

Het is dus belangrijk dat/als zonnebanken de exacte uv-stralingsbalans tussen UVA- en UVB-straling weten te bereiken voor de huid zoals de zon die ook heeft.

Ik gebruik thuis uvb-straling alleen: daar word ik niet bruin van, maar ik ondervind er wel veel gezondheidsvoordelen aan en dat is niet eens alleen vitamine d, maar ook: stikstofoxideaanmaak (goed voor hart- en bloedvaten), melatonine (goed voor het slapen en ook tegen kanker) en zwavel (belangrijk voor ontgiftiging in het lichaam).

Over de zon als de beste bescherming tegen kanker: ik zag eerder bijv. een filmpje van dr. Mercola met Christine Horner praten over hoe je grote slagen maakt TEGEN kanker: de grootste slag die je volgens haar kan maken tegen kanker is juist: MET vitamine D (dus ook de zon).

Door de vitamine d-huishouding in het lichaam op orde te brengen verminder je de kans op kanker in je lichaam volgens haar al gelijk met 50%. http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2012/01/14/dr-christine-horner-interview.aspx
Quote:
Vitamin D—There's overwhelming evidence pointing to the fact that vitamin D deficiency plays a crucial role in cancer development. As mentioned earlier, you can decrease your risk of cancer by MORE THAN HALF simply by optimizing your vitamin D levels with sun exposure. And if you are being treated for cancer it is likely that higher blood levels—probably around 80-90 ng/ml—would be beneficial. The health benefits of optimizing your levels, either by safe sun exposure (ideally), a safe tanning bed, or oral supplementation as a last resort, simply cannot be overstated. In terms of protecting against cancer, vitamin D has been found to offer protection in a number of ways, including:

Regulating genetic expression

Increasing the self-destruction of mutated cells (which, if allowed to replicate, could lead to cancer)

Reducing the spread and reproduction of cancer cells

Causing cells to become differentiated (cancer cells often lack differentiation)

Reducing the growth of new blood vessels from pre-existing ones, which is a step in the transition of dormant tumors turning cancerous

Ik wil je ten slotte wijzen op het volgende citaat uit een zeer belangrijk overzichtsartikel over de helende impact van de zon / uvb-straling / vitamine d op onze gezondheid van Melchior Meijer en over het advies van de overheid om de zon min of meer te mijden als de ziekte:
Quote:
Als je als overheid een advies geeft, moet je de risico’s verdomd goed tegen elkaar afwegen. Dat is in dit geval niet gebeurd. Eén op de 2000 mannen krijgt ooit huidkanker, een ziekte die, mits tijdig ontdekt, uitstekend te genezen is. Van die twee promille is hooguit 10 tot 15 procent een gevolg van te veel zon, de rest – en misschien wel alles – komt op het conto van andere risicofactoren als overgewicht en insulineresistentie. Voor elk geval van huidkanker dat je eventueel voorkomt door mensen uit de zon te jagen, krijg je tientallen gevallen van prostaat- en borstkanker terug.

http://melchiormeijer.wordpress.com/2013/04/28/het-sluipende-gevaar-van-te-weinig-zon/

(Borstkanker en vitamine d: "Vitamin D Might Be Able to Slash Your Breast Cancer Risk by 90 Percent" http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=8UqXRQUGt7I )

Quote:
Indigo je bent een medium zeg je, zie je niet dat je steeds maar vuur op vuur wilt gooien! Wat zijn jouw drijfveren?

Nee, dat zie ik niet Amancay. Vuur op vuur als doel op zichzelf is niet mijn intentie. Het is mijn intentie om bij te dragen aan bewustwording. Dat het vuurtje dan soms even hoog oplaait, dat kan gebeuren natuurlijk, maar dat zie ik niet als schadelijk. Vuur transformeert en we zijn allemaal stevige WAPF-ers die dit aankunnen.

Dank trouwens voor dit voorbeeld. Want dat is precies waar ik bezwaar tegen maak, tegen het olie op het vuur gooien als doel op zichzelf.

Quote:
Leef je teveel in je medium gevoel, misschien moet je meer aarden.

Ja, klopt aarden is het allerbelangrijkste. Zonder aarding geen medium :lol:

Ik ben zo vrij over mezelf op te mogen merken dat mijn aarding, gemiddeld genomen, behoorlijk in orde is.

lievergezond: zonnebanken is ongezond en kan de zon echt niet evenaren, zoals vitamine D aanmaken en is erg ongezond - grotere kans op huidkanker - dit is allang bewezen en bekend dat zonnebanken zeer ongezond is!

En ten 2e gaat u maar is 4 tot 8 uur zonnebaden in de heldere hemel factor 7, nou dat doet u geen 2e keer meer, denk ik - ten 1e u verbrandt heel erg, 2e graads en zelfs 3e graads verbrandingen komen voor, en dan is de kans erg groot voor huidkanker!

Dus wees voorzichtig met zulke uitspraken!

een half uur tot een uur per dag is voldoende om in de zon te lopen en maakt idd vitamine D aan, wat zeer gezond is!

Dank jullie voor uw reacties, maar bij sommigen domme reacties reageer ik niet eens op! :P

Marinus een lamp die uvb-straling afgeeft is niet ongezond. Verder wie gaat er hier 4 tot 8 uur in de zon liggen?

Zulke uitspraken maken wij hier niet over de zon!

Pike,

Blijf aub meelezen en reageren, ik vind je altijd goede dingen zeggen en je hebt vaak wijze adviezen.

Soms reageren mensen anders erop dan de bedoeling was, maar dat zegt niks over jou.

Het kan zijn dat er iets triggert dan bij anderen , maar kan ook wat over de ander zeggen.Ik waardeer je altijd erg als forumlid.

sheila

Sheila en anderen, bedankt! :D Ik blijf zeker meelezen en reageren hoor.

Beste Marinus, de ene zonnebank is dus de andere niet.

En: uiteraard is doseren belangrijk: maar dat is met alles zo.

In elk geval lukt goed doseren al helemaal niet met zonnebrandfilters met factor zus en zo want dan voel je het niet als je huid schade oploopt door UVA-straling, wat je anders wel op tijd zou hebben gevoeld met de aanwezigheid van het beschermende en voedende UVB-licht erbij.

Het tijdige gevoel van verbranden is een belangrijk signaal dat de geijkte filterzonnebrandcremes ons afpakken.

Dit staat nog los van de giftigheid voor onze gezondheid van de nano-titaniumdioxidepartikels in dergelijke cremes.

Zonnebanken met te veel overheersend UVA-licht zijn zeker schadelijk bij te veel gebruik: dan krijg je die rimpels door schade.

90% van de bevolking heeft vitamine D-gebrek en dat terwijl met vitamine d veel gezondheidsvoordelen te behalen is, juist ook met kanker.

Het lijkt mij dat je dan mensen dan duidelijk moet maken hoe belangrijk vitamine d is, uiteraard ook met de goede tips erbij van juist gebruik van de zon/uvb/uva-licht en (voeding met) vitamine d.

De beste bescherming tegen zonverbranding -naast dosering en juist gebruik van de straling-, komt ook vaak weer van binnenuit overigens: veel anti-oxidanten in onze voeding.

Vitamine d heb je best snel in je lijf ALS de zon schijnt: dan hoef je niet eens zolang in de zon te zitten daarvoor.

Maar het punt is: de zon is er hier niet altijd en we zitten zelfs dan ook nog vaak binnen ook omdat we veel opgesloten zitten in kantoren en huizen.
Quote:
“Wie twintig minuten in zwembroek of bikini onder de zomerzon bivakkeert, maakt minimaal 10.000 IE aan. Ooit een Bay Watch met een vitamine D-vergiftiging gezien?” Een kleine nuance is anno 2013 op zijn plaats. De fotosynthetische vitamine D productie is rate limiting. Zodra er genoeg is aangemaakt, stopt het proces.

http://melchiormeijer.wordpress.com/2013/04/28/het-sluipende-gevaar-van-te-weinig-zon/

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan