acupunctuur

Hoi ikke, bij mij deden sommige naaldjes ook echt pijn. Zo! Wel vind ik het helpen. Het meest merk ik het aan mijn ogen, die zijn een hele tijd na de behandeling een stuk minder droog. Mbt mijn spijsvertering heb ik nog niet echt resultaat gemerkt. Ik voel me wel geestelijk beter, maar dat hoeft pervdefinitie niet door de acupunctuur te komen.

 
ik heb ook soms veel pijn bij de naaldjes. alhoewel mijn therapeut me goed op weg heeft gehulpen met voedsel intolerantie diagnose, bijv ontdekking dat van alle voedingsoorten suikers mijn maag het meeste verstoren en dat ik yoghurt juist wel goed verdraag ondanks levenslange lactose intolerantie, heb ik niet het idee dat ik door de acupunctuur zelf beter ben dan toen eind augustus ermee begon (met wekelijkse sessies).

enige echte winst dat ik sinds augustus heb geboekt is dat mijn bloedsuiker stabieler is (dankzij dieet aanpassingen).

ik ga nog 1 of 2 keer omdat ik de therapeut erg fijn vind en veel van hem geleerd heb maar helaas ik heb wel mijn twijfels over deze methode.

 
Ikke,

Ja, die naaldjes vond ik ook pijnlijk. En dan het "schokje" bij het draaien was ook niet fijn. Toch heb ik wel het idee dat het me iets geholpen heeft. Ben inderdaad bij een Chinese vrouw. Ben erg benieuwd wat het me gaat opleveren.

 
Op zich wel weer leuk om dit topic op te pakken. Zijn er nog forumgenoten die baat hebben gehad bij acupunctuur? Ik heb het ook meerdere malen gedaan maar nooit met het gewenste eindresultaat. Ik deed dit voor mijn voedingsommezwaai dus wat dat betreft ben ik wel nieuwsgierig wat het mij nu zou kunnen bieden.

 
Ik heb enkele jaren terug ook een aantal keren acupunctuur-behandelingen gehad maar heb er nooit ook maar enig effect van gemerkt. (voor mijn pijnlijke gewrichten en overgewicht)

 
@Marianu, Ik merkte destijds dat het wel iets met mij deed maar ik werd gekgenoeg duizeliger ervan. Ik had een goede in Heelsum, dr. Jonkman maar hij is helaas zeer duur (80 euro per uur oid). Helaas zit dat er nu even niet meer in voor mij. Wanneer iemand nog een goede tip heeft voor iemand in de noordelijke provincies die niet te duur is hoor ik het graag. Dan kan ik het altijd nog een keer proberen.

 
Ik ga vrijdag voor het eerst naar een accupunctuurbehandeling. Ben erg benieuwd, lees hierboven wisselende ervaringen. In de zomer heb ik Biofotonentherapie gehad, daar heb ik echt niks van gemerkt. Hoop dat accupunctuur me meer brengt. Iemand nog wat meer recente ervaringen met accupunctuur misschien?

 
hoi San, biofotonentherapie (bij mij had de behandelaar een zogeheten chiren) deed bij mij ook echt helemaal niets.

Of deed je fotonentherapie?

Dat zijn echt twee heel verschillende dingen.

 
Nee, dit was echt biofotonentherapie, met de Starlight. Ik geloof er wel in dat de vaccinaties ontstoord zijn, maar verder niks van gemerkt. Verbeteringen sinds de behandeling heb ik volgens mij zelf bewerkstelligd (selenium tegen mijn Anti TPO, propolis tegen maagontsteking).

 
Vandaag even een update over mijn acupunctuurbehandelingen. Sinds begin januari ben ik daarmee bezig.

Effecten tot nu toe al:

- toegenomen energie

- iets minder stressgevoelig

- TSH is gezakt

- hoge hartslag lijkt minder vaak voor te komen

Lever en galblaaszuiveringen zijn mij momenteel sterk afgeraden vanwege mijn enorme energietekort. De lever gaat door die reinigingen te hard werken omdat er te weinig energie beschikbaar is, en draaien op adrenaline (zoiets was het, kan het niet meer precies reproduceren). Klinkt mij erg logisch in de oren. Alle energie die ik dan opbouw zou ik weer verspillen met een reiniging. En dat klopt ook: na een reiniging voel ik me een dag hyperactief (adrenaline!), om vervolgens weer in te storten voor een kleine week. Eerst focussen op het bijnier en schildklierherstel is het devies.

Zijn er inmiddels nog meer forummers met recente acupunctuurervaringen?

 
Nouja, recent? Twee jaar geleden heb ik een paar sessies gehad. Toen ik vertelde dat ik twijfelde over de werkzaamheid, vertelde de vrouw me dat ze me dan niet ging behandelen. Alleen als ik er voor 100% in geloofde, wilde ze me verder behandelen. Dus toen ben ik gestopt. Verder ook niet veel effect ervan gehad destijds.

Ik overweeg het nog steeds, omdat ik op zich wel in acupunctuur geloof. Maar in die behandeling geloofde ik gewoon niet echt.

 
Misschien heb je toen niet de juiste persoon getroffen. Het is inderdaad belangrijk dat je vertrouwen hebt in iemand. Ik ben eigenlijk zonder verwachtingen bij deze man beland. Hij werd me ooit aangeraden ivm mijn keizersnede, om mijn doorgesneden energiebanen te herstellen. Altijd wel in mijn achterhoofd gebleven, tot eind vorig jaar. Had ik dit maar eerder gedaan 8O Maar goed, ik doe het nu. Hij heeft 17 jaar in Japan gestudeerd, gewoond en gewerkt, hij heeft er echt veel verstand van.

 
Tja, het soort "als je er niet in gelooft, werkt het ook niet", doet mij denken aan een placebo. Een echt werkzame behandeling werkt ook als je er niet (echt) in gelooft. Ik weet dat ik wat behandelingen betreft wat wantrouwend ben, maar ik laat me ook graag verrassen door een onverwachte werking.

Daar kwam bij dat ik het te duur vond voor het zetten en uithalen van naaldjes. Terwijl ik naaldjes in had, werden bij de volgende twee patiënten de naaldjes ingezet en uitgehaald. Ik had toch een beetje het gevoel van lopende bandwerk en daarvoor vond ik het te duur.

Ik heb nog wel eens opnieuw gezocht, maar eigenlijk heb ik er nooit meer iets mee gedaan. Was een beetje klaar met geld uitgeven.

 
Waarom is het volgens sommige christenen occulte?

Je ziet het niet dus dan is het occulte.

Waarom zoeken in het onbekende? In de dierenwereld neemt men gewoon rust bij ziekte.

 
Acupunctuur is inderdaad wel aan de prijs. Het heeft bij mij niet gewerkt als een placebo, ik stond er neutraal in, en was verrast van de effecten. Sowieso is mijn acupuncturist overtuigd van zichzelf op een goede manier. Ik heb van de zomer biofotonentherapie gedaan, dat vond ik echt een waste of money. Enorm duur, en ik heb er echt helemaal niks van gemerkt.

@charade: hoe bedoel je dat precies? Acupunctuur is een oude, traditionele geneeswijze. Lijkt mij niet onbekend. Rust nemen bij ziekte doe ik al jaren trouwens. In mijn puberteit heb ik zoveel geslapen, echt jammer dat ik er zo aan toe was dat dat moest. Inmiddels neem ik ook al weer jaren rust, sinds ik overspannen raakte in 2011. Ik ben letterlijk "uitgerust", het helpt iig niks. Ik ben jong en wil de deur uit, dat slapen en op de bank hangen doe ik al tijden. Ik merk dat het rust nemen mij nu enorm veel stress geeft, puur omdat ik niet opknap(te). Acupunctuur geeft mij mijn leven weer terug. Ja, zo zie ik het echt. Ik kan nu weer lekker de deur uit, tussen de mensen, dingen doen met vrienden. En dan ben ik 's avonds nog redelijk aanspreekbaar, ipv als een oud vrouwtje moeten slapen op de bank. Ik moet alsnog bijkomen, en die tijd neem ik ook, dat is niet erg. Maar er zit vooruitgang in.

 
Acupunctuur is een oude, traditionele geneeswijze dat klopt. Het blijft onzichtbaar.

christenen denken volgens mij zo: Hebben wij mensen die gave gekregen van god of is het van een duivelse kracht? Maar zo kan men bij alles wel afvragen of het goed of slecht is.

Als ik me zelf de vraag zou stellen of het goed is heb ik altijd me twijfels. Misschien ben ik gehersenspoeld. Wat laat je toe en wat laat je niet toe. Alles heeft energie maar wanneer is iets niet goed.

 
Acupunctuur werkt op de energie die je al in je lichaam hebt. Ik ben er in ieder geval zeer tevreden over. Een ieder zal voor zichzelf moeten bepalen of iets goed voelt. Acupunctuur was mijn missing link, doet voor mij wat ik van Adrenal had verwacht.

 
Ik kan me vinden in wat San zegt.

Ook ik heb een halfjaar lang gerust en dat heeft me nauwelijks geholpen. Wel werd ik er helemaal gestoord van om zo lang op bed te moeten liggen. Degene die mij destijds hydrocortison heeft gegeven, ben ik nog steeds dankbaar, want anders had ik waarschijnlijk nu nog op bed gelegen.

In tegenstelling tot het dierenrijk beschikken mensen over capaciteiten en kennis om méér aan herstel te doen dan rusten. Die kennis kan misbruikt worden en is absoluut niet feilloos. Desondanks sta ik erachter om er iets van te gebruiken. En dus gebruik ik medicijnen (nu niet meer, maar toen wel), behandelingen en andersoortige hulpmiddelen die me (sneller) beter kunnen maken. In het dierenrijk was ik overigens waarschijnlijk allang dood geweest - en misschien hoort dat ook wel gewoon bij het leven. Als je niets meer waard bent, heeft een ander beest er misschien nog voeding aan, dus daar zou ik ook mee kunnen leven.

Tja, en de vraag wat ik wel en niet toelaat, is veelal een gevoelsmatige en soms een enigszins rationele beslissing. Ik heb er geen richtlijnen voor, maar zo af en toe probeer ik wel wat om mezelf en mijn gezondheid te verbeteren.

 
Quote:
christenen denken volgens mij zo: Hebben wij mensen die gave gekregen van god of is het van een duivelse kracht?


Zij zijn er ook van overtuigd dat mediumschap (communicatie met overledenen) des duivels is. Zowel mediumschap als acupunctuur hebben een zeer lange geschiedenis, veel langer dan het christendom zelf. Het christendom is een politiek onderdrukkingssysteem, vermomd als religie en spiritualiteit, dat zich bedient van angst. Het is een blanke, Europese uitvinding, evanals de islam, die oorspronkelijk uit Turkije (Anatolie) komt. Beide 'religies' zijn wreed, racistisch en barbaars en hebben niets met spiritualiteit te maken. En als we het over de occulte wortels van deze 'religies' gaan praten, breek me de bek niet open!

Mike

 
Charade.
Quote:
Als ik me zelf de vraag zou stellen of het goed is heb ik altijd me twijfels


Ben je zelf christen? Of staat de quote hier los van.

Ik wel, maar ik zie nog wel een heel groot verschil tussen acupunctuur en mediumschap.

Mediumschap is echt 'bovennatuurlijk' en dat zie ik niet zo in acupunctuur, of zie ik dat dan hellemaal fout.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
529.791
Leden
8.655
Nieuwste lid
Monique vdf Jacobs
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan